در شهر

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۴۸

 سراهای محله تهران را نمی‌فروشیم

معاون اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد که ساماندهی سرای محلات تهران در دستور کار است و قصد فروش این مکان‌ها را نداریم.  به گزارش فارس، ولی‌الله شجاع‌پوریان در پاسخ به این پرسش که اعلام شده برخی سراهای محله به فروش می‌رسد گفت: این طور نیست یکی از راهکارهایی که پیشنهاد داده بودند فروش سرای محله بود اما این کار انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی سراهای محله تغییر کاربری داده و اقدامات دیگری انجام می‌دهند گفت: ‌در حال مطالعه هستیم تا مشکلات موجود در سراهای محله را برطرف کنیم و به زودی ساماندهی لازم صورت می‌گیرد. امسال 30 درصد در بودجه کاستی اعتبار داشتیم، اما با ارائه راهکار‌های جدید بدون کاستی در مسیر برنامه‌ها حرکت کردیم. در واقع ما دایره را گسترش دادیم و همه اقشار را دعوت کردیم. در این شکل جدید، بخش زیادی از هزینه‌های مجموعه کاسته شد.

 آبیاری فضای سبز در طول روز ممنوع است

علی‌محمد مختاری با بیان اینکه آبیاری فضای سبز از ساعات 6 بعدازظهر تا 6 صبح مجاز است، با تاکید بر اینکه با خاطیان برخورد خواهد شد، گفت: درخصوص ورشکستگی آبی اگر وزارت نیرو به ما پساب تصفیه شده دهد دیگر از آب چاه برای آبیاری استفاده نمی‌کنیم.  به گزارش ایلنا، علی‌محمد مختاری رییس سازمان فضای سبز شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشنامه‌های جدیدی در خصوص آبیاری فضای سبز صادر شده است، گفت: مناطق براساس بخشنامه‌های صادر شده موظفند از ساعت 6 بعدازظهر تا 6 صبح به آبیاری فضای سبز بپردازند و بخشنامه‌های متعددی از سوی سازمان پارک‌ها فضای سبز شهر تهران به عنوان متولی و سیاست‌گذار فضای سبز تهران صادر شده است.  وی با بیان اینکه مناطق موظفند به این بخشنامه‌ها پایبند باشند، تصریح کرد: هر پیمانکاری که در این زمینه قصور کند، جریمه می‌شود و اعلام می‌کنیم که این جریمه از صورت وضعیت پیمانکار مربوطه کاسته شود. وی ادامه داد: اگر آبیاری در طول روز انجام شود 50 درصد آن تبخیر خواهد شد. نباید این اقدام انجام شده و شب‌ها نیز باید ناظری برای کنترل گذاشته شود. مناطق باید روی عملکرد پیمانکاران نظارت داشته باشند.  مختاری با بیان اینکه بازدیدهای شبانه دارد، افزود: اگر پیمانکاری سه بار جریمه شود او را خلع ید کنیم و جریمه بار دوم از دفعه اول سنگین‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد پیمانکار در این شرایط بحران آبی تاکنون جریمه شده‌اند، گفت: تعداد جریمه‌شدگان در دفتر اصلی سازمان بوستان‌ها موجود است و میزان جریمه به مساحتی که پیمانکاران در آن قصور مرتکب شده‌اند مربوط می‌شود.  رییس سازمان فضای سبز شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی سازمان فضای سبز شهرداری تهران قصد دارد فضای سبز تهران را به وسیله آب چاه آبیاری کند، گفت: ما به توافق اولیه با وزارت نیرو رسیده‌ایم که تا سال 1410 بتوانیم به جای آب‌های زیرزمینی از پساب برای آبیاری فضای سبز تهران استفاده کنیم.

 سرنوشت چشمه علی در ابهام

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که چشمه‌علی همچنان خشک است این در حالی است که مدیرعامل شرکت مترو تهران معتقد است که آب به چشمه‌علی بازگشته است.  به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی با تاکید بر این موضوع که آب به چشمه‌علی بازنگشته است، گفت: ‌متاسفانه این چشمه همچنان خشک است و من نمی‌دانم چرا آقای امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه اعلام می‌کند که آب به چشمه‌علی بازگشته است.  عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کمی آب در حوضچه وجود دارد اما معلوم نیست آب چیست، گفت: ‌تغییری در چشمه‌علی صورت نگرفته است قبلا یک مقدار کمی آب وجود داشت الان هم همان شرایط است و هنوز آبی جاری نشده است.

وی با بیان اینکه قبلا آب در چشمه‌علی سرریز می‌شد گفت: روزی دو بار به چشمه‌علی سر می‌زنم و اعلام می‌کنم آب به چشمه‌علی بازنگشته و همچنان خشک است.

 

ارسال نظر