ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۲۶

روسیه به‌ دنبال همکاری مشترک حمل‌ونقلی با ایران

کنسرسیومی با حضور شرکت «ترانس ماش هلدینگ» و راه‌آهن دولتی روسیه برای دسترسی به سیستم حمل و نقل ایران تشکیل می‌شود. به گزارش ایسنا از تاس، کریل لیپا مدیرکل شرکت ترانس ماش هلدینگ گفت: گفت‌وگوهای این شرکت با راه‌آهن روسیه در خصوص ایجاد موسسه مشترک حمل و نقل همچنان ادامه دارد. او افزود: شرکت ترانس ماش هلدینگ برای حضور در بازار ایران دو پروژه در زمینه ساخت لکوموتیو، یک پروژه ساخت واگن‌های مسافربری و یک پروژه هم در زمینه مدل‌های عملیاتی مرتبط با خدمات حمل و نقلی در دست بررسی دارد که امیدواریم به زودی عملیاتی شود. روسیه امیدوار است تا با اتصال خطوط حمل و نقل ریلی و جاده‌یی به ایران بتواند به آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در جنوب ایران دسترسی پیدا کند.

ضرورت توجه به پویایی شبانه پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: اهمیت به حیات شبانه پایتخت سبب ارتقای سلامت روانی شهروندان و پویایی شبانه شهر می‌شود. به گزارش ایسنا، فرهاد افشار در دومین نشست تدوین ضوابط مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران با اشاره به اهمیت توجه به سلامت روانی شهروندان و پویایی شبانه شهر، گفت: حضور ون کافه‌ها در سطح شهر سبب بیداری شب‌های تهران و حیات شبانه پایتخت شده است. وی با تاکید بر تدوین ضوابط برای استقرار ون کافه‌ها و سایر فروشندگان مواد غذایی بی‌کانون، اظهارکرد: کلان‌شهر تهران پتانسیل پویایی 24 ساعته را دارد و با مشخص کردن محل استقرار در مناطق 22گانه برای این شیوه از فروش می‌توانیم از ظرفیت شبانه تهران نیز بهره ببریم. افشار افزود: در این راه به همیاری وزارت بهداشت برای تامین بهداشت عمومی و سلامت مواد غذایی عرضه شده، جهت تعیین زمان فعالیت و مباحث امنیتی به اداره اماکن، جهت شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنفی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همراهی اتاق اصناف و اتحادیه و رفع مشکلات ترافیکی به حضور پلیس راهور نیازمندیم. وی تصریح کرد: تدوین و به‌کار گرفتن قوانینی همچون حضور مشاغل سیار در ساعات تعطیلی واحدهای صنفی، رعایت فاصله مناسب از دور برگردان‌ها، عدم حضور در محورهای اصلی، فعالیت در ساعات مشخصی از شب و... بخشی از ضوابط حضور صاحبان این مشاغل است.

تکمیل دومین خروجی تونل آرش- اسفندیار در مردادماه

عملیات احداث دومین خروجی اضطراری تونل ارتباطی خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد. به گزارش فارس، اجرای عملیات حفاری برای ایجاد خروجی اضطراری تونل به بلوار اسفندیار به اتمام رسیده است و پیش‌بینی می‌شود کار بتن‌ریزی دیواره‌های این مسیر ظرف یک ماه آینده به اتمام برسد. بلوار اسفندیار هفتمین تونل ترافیکی شهر تهران از 2 خروجی اضطراری در محدوده خیابان آفریقا و بلوار اسفندیار برخوردار است. عملیات اجرایی احداث نخستین خروجی اضطراری به اتمام رسیده و نمای اتاقک بیرونی آن در خیابان آفریقا در حال تکمیل است. براساس این گزارش، حدود 66درصد سینی کابل‌های پیش‌بینی شده برای تکمیل تجهیزات تاسیساتی تونل نصب شده است؛ همچنین ترانسفورماتورهای موردنیاز برای راه‌اندازی تاسیسات تونل نیز به تازگی وارد کارگاه پروژه شده است.  با بهره‌برداری از هفتمین طرح تونلی شهر تهران، دسترسی‌های شرقی-غربی در یکی از پرتراکم‌ترین مناطق پهنه شمالی پایتخت (منطقه 3) تسهیل خواهد شد.

نمایش میزان بدهی خودرو در سامانه «تهران من»

امکان نمایش میزان بدهی خودرو به سامانه «تهران من» اضافه شد. به گزارش ایلنا، کاربران سامانه «تهران من» از این پس می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی my.tehran.ir از میزان بدهی خودرو مطلع شوند و با شارژ حساب از افزایش بدهی و جریمه خودرو جلوگیری کرده و میزان کل بدهی خودروهای هر حساب کاربری را در صفحه «داشبورد من» و میزان بدهی هر خودرو در بخش «خودروهای تحت پوشش من» مشاهده کنند. همچنین شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری *137*3*3# و وارد کردن شماره پلاک خودرو از میزان بدهی طرح ترافیک مطلع شوند. مطابق ضوابط جدید طرح ترافیک، هزینه عوارض تردد در محدوده به‌طور متوسط کاهش یافته است، اما در صورتی که خودرو بدون شارژ حساب و پرداخت عوارض در محدوده طرح تردد کند، علاوه بر جریمه، بدهی عوارض نیز به حساب وی منظور می‌شود. براساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، طبق نرخ‌گذاری شورای شهر، هر خودرو دارای معاینه فنی عادی در صورت ورود به محدوده در ساعت اوج صبح و خروج در ساعت اوج عصر، باید ۳۶ هزار تومان پرداخت کند و در صورت عدم پرداخت به موقع، این رقم به ۴۵ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند که به همراه جریمه ۲۰ هزار تومانی، در مجموع هزینه‌یی معادل ۶۵ هزار تومان را بر مالک خودرو تحمیل خواهد کرد. از این رو مسوولان شهرداری به عموم شهروندان توصیه کرده‌ که با ثبت‌نام و شارژ حساب شهروندی خود قبل از ورود به محدوده، از تحمیل هزینه‌های سنگین و ایجاد بدهی عوارض علاوه بر جریمه پیشگیری کنند.

 

ارسال نظر