ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۰:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۴۵۰

تایید صلاحیت شغلی راننده

تانکر حادثه سنندج

سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌یی به دنبال دستور رییس‌جمهوری درباره بررسی «دقیق» علت برخورد تانکر حمل سوخت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در سنندج گزارشی منتشر کرد که براساس آن هر 2 راننده تانکر و اتوبوس دارای مدارک رسمی و صلاحیت‌های شغلی لازم بوده‌اند و وسایل نقلیه مورد اشاره هم معاینه فنی داشت. بر اساس این گزارش، نزدیک 30دقیقه بامداد چهارشنبه یک دستگاه تانکرحمل سوخت با اتوبوس مسافربری در کمربندی دکتر حسینی سنندج برخورد کرد که در این حادثه 11نفر از مسافران اتوبوس جان خود را از دست داده و 9 نفر دیگر هم مصدوم شدند. اتوبوس مسافربری از مبدا سنندج به مقصد تهران حرکت کرده بود و سه دقیقه بامداد چهارشنبه پس از عبور از عوارضی شهرداری از پایانه خارج شد. در محور دوبانده دکتر حسینی شهر سنندج، تانکر تریلر نفتکش ترانزیتی حامل سوخت مازوت که نوزدهم تیرماه از مبدا عراق مدارک خود را دریافت کرده، عازم بندر امام خمینی(ره) بود که در معبر شهری شهرستان سنندج با این اتوبوس و چند وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد. بر اثر برخورد تانکر با اتوبوس و واژگونی تانکر انفجار رخ داد و هر 2 خودرو دچار آتش‌سوزی شد.

دفاع عبده‌تبریزی از

عملکرد دولت در مسکن مهر

مشاور وزیر راه و شهرسازی با رد ادعای برخی کارشناسان مسکن مبنی بر اینکه دولت در بخش مسکن کاری انجام نداده است، اظهار کرد: دولت با آنکه اصلا اعتقادی به مسکن مهر نداشت اما یک میلیون و 350 واحد را به اتمام رسانده است، فقط مسکن مهر پردیس باقی‌ ماند که 70 درصد مسکن مهر این شهر در دادگاه است. به گزارش تسنیم، حسین عبده‌تبریزی با بیان اینکه 95درصد مسکن در اختیار بخش خصوصی است، ادامه داد: حدود 450 هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این تعداد تاکنون حدود 50هزار نفر برای واحدهای کوچک متراژ وام 80 تا 160میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه دولت کنونی تلاش کرده است، صندوق پس‌انداز یکم مسکن را فعال کند که قبل از این دولت فعال نبوده است، یادآور شد: دولت قبل این تئوری را داشت که به خریدار وام ندهیم، کاری که باعث شد نقدینگی به سمت واحدهای خالی برود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای دریافت مالیات در بخش زمین اظهار کرد: انتظار این است که در بخش اجاره یک کار فوری انجام شود که این هم به معنای بر هم زدن بازار نیست. در این راستا وزارت راه برنامه تشویقی بلندمدت کردن زمان اجاره را برای کنترل این بخش در دستور کار دارد.

عبده‌تبریزی با بیان اینکه در بحث عرضه زمین محدودیت داریم، افزود: طرح مسکن مهر شرایطی را به وجود آورد تا مردم از روستاها به شهر بیایند. این طرح مناسبات جمعیتی را بر هم زد، به گونه‌یی که فرد 45 هزار تومان یارانه را گرفته، چوپانی را رها کرد و در شهر ساکن شد.

کاهش 5 درصدی پروازها

در خرداد ماه سال جاری

 آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که در خردادماه سال جاری۳۶ هزار و ۳۳۹ پرواز در فرودگاه‌های کشور انجام شده که این تعداد نسبت به ماه پیش از آن ۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس این گزارش در این ماه، ۴ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۴۹ مسافر و ۴۰ میلیون و ۱۰ هزار و ۹۱۵ کیلوگرم بار در فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شده‌اند.

 این آمار نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۳و ۴درصد کاهش و یک‌درصد افزایش و نسبت به اردیبهشت به ترتیب ۵، ۱۰ و ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در خرداد ماه سال جاری، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۶۲۷ سورتی پرواز و اعزام و پذیرش یک‌میلیون و ۲۰۶هزار و ۹۲۴ مسافر در رتبه اول فرودگاه‌های کشور ایستاده است. فرودگاه مشهد با ۵هزار و ۲۶۸ پرواز و اعزام و پذیرش ۷۲۹ هزار و ۸۵۷ مسافر و با رشد منفی ۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته در تعداد پروازها و ۲ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر در رتبه دوم قرار دارد.

ارائه خدمات گردشگری

و فرهنگی در باغات تهران

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: با کلیات طرح قبلی که برای تغییر مصوبه برج‌باغ‌ها مطرح شده بود کاملا مخالف بودیم و موافق هستیم که در باغ‌ها کاربری‌های پذیرایی، فرهنگی و گردشگری مجاز داشته باشیم. علی اعطا در گفت‌وگو با فارس، درباره تغییر مصوبه برج‌باغ‌ها اظهار کرد: کارشناسان شورا و شهرداری تهران جلسات متعددی را درخصوص جایگزین کردن مصوبه برج‌باغ‌ها برگزار کردند و مقداری این موضوع پیچیده است، ولی با سرعت بیشتری انجام می‌شود. وی گفت: با کلیات طرح قبلی که برای تغییر مصوبه برج‌باغ‌ها مطرح شده بود کاملا مخالف بودیم و ما موافق هستیم که در باغ‌ها کاربری‌های پذیرایی، فرهنگی و گردشگری مجاز داشته باشیم که کارشناسان نیز در همین راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: قطعا در بازه زمانی یک ماه آینده می‌توانیم درخصوص تغییر مصوبه برج‌باغ در تهران تصمیم‌گیری کنیم.

براساس این گزارش، در چهارمین دوره شورای شهر تهران طرحی مبنی بر ساخت و ساز در باغ‌ها مطرح شد که درنهایت اعضای شورای شهر تهران مصوب کردند مالکین بتوانند در 30درصد از باغ‌ها ساخت و ساز داشته باشند که این مصوبه موجب شده بود بخشی از باغات تهران از بین برود، حال اعضای شورای پنجم به‌دنبال تغییر در این مصوبه برای حفظ باغات هستند.

 

 

ارسال نظر