ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۶۹

 بی‌اثری تحریم‌های امریکا بر همکاری علمی ایران و سوئد

 مدیر بازاریابی بخش ایمنی و حمل‌ونقل موسسه ملی تحقیقات سوئد نسبت به همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت‌های خصوصی ایرانی ابراز رضایت کرد و گفت: تحریم‌های مجدد امریکا تاثیری بر همکاری‌ها علمی و تحقیقاتی بین دو کشور ندارد و این همکاری ادامه خواهد یافت. فردریک روسن در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: همکاری موسسه تحقیقات ملی سوئد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین شرکت‌های ایرانی در حوزه دانش و تحقیقات است و تحریم‌ها تاثیری بر آن نخواهد داشت. او افزود: سابقه همکاری ما با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به سال‌ها قبل بر می‌گردد اما همکاری با شرکت عقاب افشان از دو سال قبل شروع شد. مدیر بازاریابی بخش ایمنی و حمل‌ونقل موسسه ملی تحقیقات سوئد تصریح کرد: همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین شرکت‌های ایرانی بسیار رضایت‌بخش بوده به‌طوری که بهبود و پیشرفت آنها کاملا مشهود است. روسن در پاسخ به این سوال که آینده ایمنی راه و حمل‌ونقل ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: با توجه به برگزاری سمینار «ایمنی اتوبوس‌ در برابر آتش» و اهدای گواهینامه بین‌المللی به شرکت عقاب افشان به عنوان تولید‌کننده اتوبوس‌های اسکانیا در ایران، نشان‌دهنده یک شروع خوب و بالا رفتن اهمیت ایمنی حمل‌ونقل در برابر آتش نزد مدیران ایران است.

 مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در دست بررسی

معاون وزیر راه و شهرسازی‌ گفت: با توجه به کارگروهی که در ستاد و استان‌ها تشکیل شده است، پیشنهادها و راهکارهایی در خصوص رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های شرکت‌ها و رانندگان ارائه شده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد جابه‌جایی کالا و مسافر در کشور در بخش حمل‌ونقل جاده‌یی صورت می‌گیرد، افزود: صاحب کالا، راننده و شرکت حمل و نقل سه مولفه مهم این بخش را تشکیل می‌دهند که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی، تنظیم‌کننده روابط بین این سه مولفه در کشور است. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش نظارتی سازمان، خطاب به کمیسیون‌های نظارتی و رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل و نقل جاده‌یی تاکید کرد و گفت: کمیسیون‌های موجود باید با جدیت و سرعت هرچه بیشتر تخلفات را بررسی و رسیدگی کنند.  

 حرکت توده گرد و خاک از عراق به سمت مرزهای غرب

کارشناس سازمان هواشناسی از حرکت توده گرد و خاک شکل گرفته در عراق به سمت مرزهای غربی کشور خبر داد و افزود: از جمعه تا روز یک‌شنبه نیمه شمالی کشور افزایش دمای ۳ تا ۵ درجه خواهد داشت ضمن اینکه در تهران برای دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود آسمان صاف و گاهی وزش باد داشته باشد. به گزارش تسنیم، امین‌حسین نقشینه اظهار کرد: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و در همین مدت در مناطقی از نیمه شرقی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی مناطق از جمله زابل با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود. او تصریح کرد: طی دو روز آینده برای استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در برخی مناطق باعث گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

 آغاز ساخت 50 هزار خانه در شهرهای جدید

معاون وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت 50 هزار واحد مسکونی تا پایان شهریور امسال در شهرهای جدید کشور شروع می‌شود، گفت: امروز در شرایط خاصی به لحاظ اقتصادی قرار داریم و بازار مسکن هم با نوساناتی مواجه است؛ در چنین شرایطی عرضه مسکن برای اقشاری که به لحاظ اقتصادی متوسط اجتماع محسوب می‌شوند، یک سیاست مناسب خواهد بود. به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخوانی بیان کرد: مخاطب وزارت راه و شهرسازی برای ساخت این 50 هزار واحد مسکونی اقشار متوسط اجتماع خواهند بود. او با بیان اینکه این واحدهای مسکونی مورد نظر با روش‌های مشارکتی احداث می‌شود، افزود: یکی از سیاست‌های مهم وزارت متبوعش تسهیل و تسریع دسترسی‌ها از شهرهای جدید به شهرهای مادر است.

 

ارسال نظر