در شهر

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۶۸

 نبود تعرفه مصوب ترافیکی برای آژانس‌ها

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت طرح ترافیک آژانس‌ها توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش ایسنا، محمد علیخانی در مورد آخرین وضعیت طرح ترافیک آژانس‌ها گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در طرح ترافیک جدید برای آژانس‌ها تخفیف ۵۰درصدی در نظر گرفته شد، اما این مساله سبب اعتراضات فراوان میان رانندگان آژانس شد. وی با بیان اینکه هیات تطبیق فرمانداری نیز این تخفیف ۵۰ درصدی رانندگان آژانس را رد کرد، گفت: در حال حاضر تعرفه مصوبی در طرح ترافیک جدید برای رانندگان آژانس نداریم و فرمانداری نیز اعلام کرده است که نحوه محاسبه تردد آژانس‌ها در داخل محدوده طرح ترافیک باید بر اساس مصوبه سال ۹۶ باشد. علیخانی با بیان اینکه رانندگان آژانس در سال گذشته رقم ثابتی را برای دریافت طرح ترافیک پرداخت می‌کردند، گفت: در پی اعلام فرمانداری، نامه‌یی از شورا به شهرداری ارسال و اعلام شد که باید نحوه محاسبه نرخ تردد آژانس‌ها در محدوده طرح ترافیک بر اساس سال ۹۶ باشد. وی افزود: اگر پول دریافتی از رانندگان آژانس غیر از رقم مصوب سال ۹۶ (کمتر از یک میلیون تومان) باشد، غیرقانونی است.

 ضرورت انتشار اوراق برای ساخت مترو

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از ضرورت انتشار اوراق مشارکت برای مترو خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی گفت: جلسه‌یی با حضور اعضای کمیسیون حمل و نقل و برنامه و بودجه با دعوت از مدیرعامل مترو و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای پیگیری وضعیت مالی خط 6 و 7 مترو برگزار شد. وی با بیان اینکه در این جلسه مدیرعامل مترو گزارشی را از آخرین وضعیت خطوط 6 و 7 ارائه کرد، گفت: خط 6 با اینکه پیشرفت آن در حوزه ساخت و ساز به بالای ۹۰ درصد رسیده، اما به دلیل عدم تامین منابع مالی در حوزه تجهیزات کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته، اما وضعیت خط 7 متفاوت است؛ چرا که این خط در حوزه ساخت و سازهای فیزیکی همچون هواکش میان تونلی و... در وضعیت خوبی نیست، اما از نظر تجهیزات وضعیت بهتری نسبت به خط 6 دارد که به دلیل عدم امنیت در آبان ماه تعطیل شد، اما بنا به گفته مسوولان شهرداری در هفته آینده فاز یک خط هفت مجددا وارد مدار می‌شود و امید است تا پایان شهریور، نیمه شمالی خط هفت به اتمام برسد. وی با بیان اینکه بانک شهر تامین‌کننده مالی خط 6 مترو است، اما به دلیل حجم بدهی‌های شهرداری، امکان تامین مالی تا زمان پرداخت بدهی را ندارد، افزود: در گذشته چند زمین به بانک شهر برای پرداخت بدهی داده شده بود، اما از آنجایی که این زمین‌ها به مشکل برخورده، بانک شهر نگران است. فراهانی با بیان اینکه باید به سمت فعال کردن اوراق مشارکت برای مترو پیش رویم، گفت: دولت اجازه انتشار ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را صادر کرده و خوشبختانه ۵۰ درصد آن را تضمین کرده است و به همین دلیل باید به سمت استفاده از اوراق مشارکت برای ساخت مترو پیش برویم؛ چرا که شهرداری مشهد در اردیبهشت ماه گذشته توانست از طریق انتشار اوراق مشارکت ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مترواش جمع‌آوری کند که اگر بتوانیم همین سیستم را برای مترو تهران پیاده کنیم، بسیار به صرفه است. وی با بیان اینکه سود اوراق مشارکت برای مترو ۱۰ درصد است، گفت: این سود بسیار پایین‌تر از سودی است که ما برای ساخت مترو به بانک شهر می‌دهیم و می‌توانیم با جدی گرفتن انتشار اوراق مشارکت، مشکلات مترو را حل و فصل کنیم. فراهانی با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر انتشار اوراق مشارکت را به سرانجام برسانیم، گفت: چیزی تا ۱۵ مرداد ماه که آغاز سیاست‌های تحریمی است، نمانده و باید تا آن زمان نسبت به خرید تجهیزات و ثبت سفارشات اقدام کرد.

 نصب جی‌پی‌اس روی سرویس مدارس

رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه نصب جی‌پی‌اس در سرویس مدارس از جمله ابزار نظارتی ماست، گفت: سرویس‌های مدارس را ملزم کردیم طی یک پروسه سه ساله مجهز به جی‌پی‌اس شوند. بر این اساس باید هر سال ۳۵ درصد از سرویس‌ها این نرم‌افزار را نصب کنند که در سال گذشته ۳۷ درصد سرویس‌ها به آن مجهز شدند. بر این اساس باید امسال ۳۵ درصد دیگر و مابقی تا پایان سال آینده جی‌پی‌اس روی خودرو خود نصب کنند. کامیاب صدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه شورای شهر برای ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان اظهار کرد: شورای شهر از ما برای مشورت و حضور در جلسات مربوط دعوت نکرده‌ بود، اما یک نکته مهم وجود دارد که ضرورت آسیب‌شناسی و ایمنی راه‌ها و حمل و نقل است. در همین رابطه چند نهاد از جمله شورای عالی ایمنی راه‌های وزارت راه و شورای عالی ایمنی و ترافیک و دفتر هماهنگی حمل و نقل عمومی وزارت کشور سندی تحت عنوان آسیب‌شناسی و ایمنی راه‌ها و حمل و نقل آماده و تنظیم کرده‌اند که در دست بررسی در دولت است و پس از تصویب ابلاغ خواهد شد. وی افزود: از سوی دیگر کارگروه ماده ۱۹ که در بحث حمل و نقل و سرویس مدارس تصمیم‌گیری می‌کند و متشکل از نمایندگان سه دستگاه آموزش و پرورش، وزارت راه و وزارت کشور است امسال تغییراتی در دستورالعمل سرویس مدارس ایجاد کرده که هفته گذشته از سوی وزیر کشور ابلاغ شد و در آن به ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان تاکید و اشاره شده است. رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه دغدغه اعضای شورای شهر نیز این بوده که سندی در این زمینه تهیه و به افزایش ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان کمک کند، گفت: اگر این عمل، موازی‌کاری با برنامه‌های کشوری نباشد ما هم بر آن تاکید می‌کنیم و موافق هستیم، زیرا سال‌های گذشته این نقد را به شهردای وارد می‌کردیم که ایمنی خودروها را برای سرویس مدارس به صورت جدی مدنظر داشته باشند. خوب است یک‌بار بررسی کنیم واقعا خودروهای ما چقدر ایمن هستند؟ آیا از سیستم‌هایی با رعایت استانداردهای کامل ایمنی استفاده می‌شود و تسهیلات خاصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل دیده می‌شود؟ صدری افزود: ورود شورای شهر به این مقوله خوب بوده و از شهرداری خواسته طی دوماه آینده لایحه‌یی را ارائه کند. امید است شهرداری با نگاه به نوسازی ناوگان حمل و نقل و استانداردسازی خودروها اقدام به تنظیم این سند کند.

 

ارسال نظر