نبض رهن و اجاره در 5 منطقه پایتخت

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۸۶
نبض رهن و اجاره در 5  منطقه پایتخت

گروه راه و شهرسازی  

درحالی که براساس آمار بانک مرکزی نرخ اجاره در پایتخت نسبت به سال گذشته تنها حدود 11درصد رشد داشته اما براساس گفته‌های مشاوران املاک، اجاره‌بها از ابتدای سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته بیش از 20درصد رشد داشته است.

افزایش نرخ اجاره در تمام نقاط پایتخت رخ داده است اما به نظر می‌رسد که مناطق شمالی در این موضوع پیشگام هستند، موضوعی که مشاوران املاک این منطقه هم به آن اذعان دارند. با توجه به اهمیت بازار رهن و اجاره به‌ویژه با آغاز فصل تابستان روزنامه تعادل بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی 60 متری نوساز را در 5 منطقه پایتخت(شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) بررسی کند تا نگاه درستی از اجاره‌بها در اختیار مخاطبان قراردهد و مستاجران با آگاهی و اطلاعات درست اقدام به امضای قراردادهای اجاره کنند.

گزارش میدانی «تعادل» از وضعیت بازار رهن و اجاره در 5 منطقه پایتخت حاکی از آن است که با وجود کاهش فایل‌های رهن کامل در اغلب مناطق تهران اما همچنان در دفاتر مشاور املاک مناطق شمالی شهر، فایل‌های رهن کامل پیدا می‌شود ضمن اینکه اجاره‌بها در این مناطق مانند قیمت‌های خرید و فروش در اولویت است و پس از آن غرب تهران، مرکز، شرق و جنوب تهران قرار دارند ضمن اینکه حین انجام این گزارش مشخص شد که فایل واحدهای 60 متری بیش از همه در شرق تهران موجود است.

 شمال تهران

نگاهی به فایل‌های ارائه شده از سوی صاحبان املاک در مناطق شمالی تهران نشان می‌دهد که تعداد فایل‌های رهن کامل برای واحدهای مسکونی 60 متری نوساز در این مناطق نسبت به سایر مناطق بیشتر است، فایل‌هایی که به ندرت در سایر مناطق پایتخت قابل مشاهده است.

اگر شما به دنبال اجاره یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در کامرانیه هستید باید 210میلیون تومان به عنوان رهن کامل پرداخت کنید. در صورتی که خواهان سکونت برای یک سال در منطقه شریعتی تهران هستید باید 65 میلیون تومان به عنوان رهن و 2.5میلیون تومان اجاره ماهیانه پرداخت کنید.

مستاجران منطقه فرمانیه برای یک واحد مسکونی نوساز 60 متری باید 180میلیون تومان به عنوان رهن کامل به صاحب ملک پرداخت کنند.

اجاره یک واحد مسکونی 60 متری نوساز در ولنجک 30میلیون تومان رهن و 5 میلیون تومان اجاره ماهیانه است.

 مرکز تهران

اجاره‌بها در مناطق مرکزی پایتخت نسبت به مناطق شمالی و غربی مناسب‌تر است زیرا رهن کامل یک واحد 60 متری در این منطقه حداقل 40میلیون تومان کمتر از مناطق شمالی است.

یک واحد مسکونی 60 متری در منطقه کلیم‌کاشانی با 55 میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره ماهیانه در اختیار مستاجر قرار می‌گیرد. اگر قصد اجاره یک واحد 60 متری در منطقه طالقانی را دارید باید 10میلیون تومان رهن و ماهیانه 2.3میلیون تومان اجاره بدهید.

اجاره یک واحد مسکونی 60 متری نوساز در منطقه دبستان نیازمند 140میلیون تومان رهن کامل است. در صورتی که خواهان اجاره یک واحد 60 متری نوساز در منطقه مطهری هستید باید 25میلیون تومان در چنته داشته باشید و ماهیانه هم 1.2میلیون تومان به صاحب خانه اجاره بدهید.

 شرق تهران

اجاره یک واحد مسکونی 60 متری نوساز در شرق تهران نسبت به مناطق شمالی، غربی و مرکزی ارزان‌تر است ضمن اینکه بررسی میدانی روزنامه تعادل نشان می‌دهد که تعداد واحدهای مسکونی 60 متری در منطقه شمال شرق تهران به خوبی یافت می‌شود.

برای اجاره یک واحد مسکونی 60 متری نوساز در منطقه نارمک باید 20میلیون تومان به عنوان رهن و 2.1میلیون تومان به عنوان اجاره ماهیانه پرداخت کنید.

در صورتی که قصد اجاره یک واحد مسکونی 60 متری نوساز در تهران نو را دارید باید 60 میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره به صاحبانه بدهید.

اگر قصد اجاره یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در وحیدیه را دارید باید 30 میلیون تومان رهن و ماهیانه 800 هزار تومان به صاحبخانه پرداخت کنید.

در صورتی که می‌خواهید یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در مجیدیه داشته باشید باید 60 میلیون تومان پیش پرداخت و 300هزار تومان ماهیانه بدهید.

 غرب تهران

اجاره در مناطق غربی تهران دست کمی از مناطق شمالی ندارد و برای اجاره یک واحد مسکونی 60 متری نوساز در این منطقه باید پول قابل قبولی داشته باشید.

 اجاره یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در منطقه جنت‌آباد تهران نیاز به 30میلیون تومان رهن و پرداخت ماهیانه 2.2میلیون تومان دارد.

برای اجاره یک واحد نوساز 60 متری باید 40میلیون تومان رهن و 3.5میلیون تومان اجاره ماهیانه پرداخت کنید.

اگر به دنبال اجاره یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در منطقه فردوس را دارید باید 40میلیون تومان رهن داشته باشید و ماهیانه 2میلیون تومان هم به صاحبخانه بدهید. یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در شهران با 70میلیون تومان رهن و پرداخت ماهیانه 800 هزار تومان در اختیار مستاجر قرار می‌گیرد.

 جنوب تهران

اجاره واحدهای مسکونی نوساز 60 متری درجنوب تهران نسبت به سایر مناطق ارزان‌تر است و برای اجاره یک واحد 60 متری می‌توان با 65 میلیون تومان رهن کامل یک سال در یک خانه سکونت داشت.

یک واحد مسکونی نوساز در 17شهریور با 65 میلیون تومان رهن کامل دراختیار مستاجر قرار می‌گیرد. اجاره یک واحد مسکونی 60 متری نوساز در شهرری نیاز به 20میلیون تومان رهن و پرداخت ماهیانه 900هزار تومان دارد.

برای اجاره یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در ملک آباد باید ابتدا 10میلیون تومان به عنوان رهن سپس ماهیانه 700هزار تومان پرداخت کنید. در صورتی که قصد اجاره یک واحد مسکونی نوساز 60 متری در علی آباد را دارید باید 20میلیون تومان رهن و ماهیانه 600 هزار تومان در اختیار صاحبخانه قراردهید.

 

ارسال نظر