ترجیح منافع مردم در مدیریت شهری

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۲۶
ترجیح منافع مردم در مدیریت شهری

گروه راه و شهرسازی  آزاده کاری

محمدعلی افشانی، شهردار منتخب شورای شهر تهران که با کسب 19رای مدیریت کلان‌شهر تهران را برعهده گرفت روز گذشته با حضور در صحن شورای شهر سوگند یاد کرد که در مسیر شفاف‌سازی امور، توزیع عدالت و مبارزه با فساد گام بردارد. بدین‌ترتیب افشانی پس از کسب رای همچنین دریافت حکم وزیر کشور دیروز سومین مرحله پذیرش مسوولیت شهرداری تهران را طی کرد.

به گزارش «تعادل» افشانی قبل از ادای سوگندنامه طی سخنانی گفت: پیش از ادای سوگند هم به خودم و هم به اعضای شورا اعلام می‌کنم که فراتر از یک سوگند رسمی باید با خود و خدای خود عهد کنیم که منافع مردم را به منافع خود و حزب خود ترجیح دهیم و برای بهبود وضعیت آنها تلاش کنیم.

وی در بیان اصول مدیریتی خود گفت که به 3 اصل معتقد است: حاکمیت قانون، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل منهای تحمیل.

شهردار تهران یکی از مهم‌ترین کارهای ضروری و حیاتی را رفتار بر مبنای عدالت دانست و تصریح کرد: شهر تهران با مشکلات عدیده‌یی مواجه است که بدون تعامل ذی‌نفعان امکان حل آنها وجود ندارد. قطعا همه نقش‌آفرینان در اداره امور شهر تهران و ذی‌نفعان باید در کنار هم قدم بردارند. قطعا ناامیدی موجب از بین رفتن بیمار می‌شود. بنابراین با وجود همه مشکلات در شهر تهران با امید به تعامل امیدواریم که قدم‌های اساسی برای رفع مشکلات ‌برداریم و با عنایت خداوند بتوانیم کارنامه قابل قبولی برای رضایت مردم ارائه کنیم.

در ادامه شهردار جدید سوگندنامه‌اش را در حضور اعضای شورا و خبرنگاران قرائت کرد. متن سوگندنامه به این شرح است:

من به عنوان شهردار منتخب شورای اسلامی پنجم شهر تهران در محضر خداوند سمیع و بصیر، شهروندان گرانقدر و اعضای محترم شورای شهر سوگند یاد می‌کنم که در اجرای تمام ماموریت‌های محوله همواره خداوند بزرگ را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانم. برای انجام هر چه بهتر وظایف خود تمام دانش و تجربه خویش را با انتخاب همکاران و مدیران امین، پاکدست، کارآمد و شایسته توأمان به کار گیرم. با بهره‌مندی از خرد جمعی و با تکیه بر اصل مشارکت مردم در امور برای نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار شهری شرایط مناسب را فراهم سازم. در راستای شفافیت‌بخشی به امور، پاسخگویی به افکار عمومی، توجه به جریان آزاد اطلاعات، پذیرش نظارت جامع و اجرای کامل مصوبات قانونی شورای محترم را نصب‌العین قرار دهم. عدالت در توزیع منابع و اغتنام فرصت‌ها، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت‌های خود و همکارانم قرار دهم.

 مخالفت با انتشار تخلف قبل از اثبات آن

افشانی پس از قرائت سوگندنامه خود به عنوان شهردار تهران برای لحظاتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. او در پاسخ به سوالی درخصوص پیگیری تخلفاتی که در زمان آقای نجفی احصا شده بود، گفت: هر تخلفی که صورت گرفته باید مورد پیگیری قرار گیرد؛ اما روش من این است که کاملا از موضوع آگاه باشم و تخلف صورت گرفته را از مراجع قضایی مرتبط و قانونی پیگیری کنم. با رسانه‌یی کردن هر نوع تخلف قبل از اثبات آن مخالف هستم.

شهردار تهران یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری را آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: یادمان هست که سال گذشته قریب به یک ماه دانش‌آموزان نتوانستند به مدرسه بروند و به همین دلیل تلاش داریم برای کاهش آلودگی با تکیه بر نوسازی حمل و نقل عمومی تلاش کنیم. خوشبختانه این مهم یعنی نوسازی حمل و نقل عمومی نیز جزو تاکیدات و برنامه‌های رییس‌جمهور است.

افشانی که در جلسات قبلی برنامه‌های خود را تحت عنوان شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر ارائه داده بود ‌در جمع خبرنگاران آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های خود برشمرد و عنوان کرد که قطعا رسیدگی به این آسیب‌ها جزو برنامه‌های اصلی سال 97 قرار می‌گیرد. خبرنگاری درباره وضعیت دستفروشان سوال پرسید که افشانی در جواب گفت سوال‌های مهم‌تر بپرسید.

او سوالی مبنی بر اینکه آیا شاهد تغییرات گسترده در سطح مدیران خواهیم بودیم را اینگونه پاسخ داد: منطق این است هر مدیری که توان انجام ماموریت را داشته باشد، پاکدست بوده و رضایت مردم را نیز پشتوانه خود داشته باشد در سمت خود باقی می‌ماند و اساسا دنبال تغییر نیستم. شیوه‌ام اینگونه است که با کسب شناخت در طول زمان تغییر ایجاد می‌کنم.

شهردار تهران همچنین از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه طی دو سه روز آینده خبر داد.

 

 

ارسال نظر