ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۵۶

سازمان مدیریت بحران مسوول تحویل اجساد سانحه هوایی

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی درباره آخرین وضعیت تحویل اجساد با توجه به تجمع تعدادی از خانواده درگذشتگان حادثه سقوط اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تحویل اجساد این حادثه در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد و این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری نمی‌شود. حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: با توجه به اینکه هواپیمای سقوط کرده ساخت کشور فرانسه بوده است، کارشناسانی از این کشور در مراحل مختلف بررسی کار در ایران حاضر شده و نظرات خود را ارائه کرده‌اند. او اعلام کرد: گزارش نهایی کمیته بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج شرکت آسمان به مراجع قضایی تحویل شده تا در کنار زمانی که فرانسوی‌ها برای بررسی‌های بیشتر خواسته‌اند، مراجع قضایی هم نظر خود را اعلام کنند.

50 هزار واحد سهم امسال حوزه مسکن اجتماعی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مطابق مصوبه هیات وزیران امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی 50 هزار واحد است و شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌یی و کمک رهن می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد حق‌شناس اظهار کرد: سهم شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت در حوزه مسکن مهر 350هزار واحد بوده و سهم این شهرها در چهارمحال و بختیاری هم نزدیک به 8 هزار و 600 واحد است.

او با بیان اینکه عملیات احداث مسکن‌ مهر در کشور تمام شده است، افزود: از مسکن مهر تنها 8000 تعاونی باقی مانده که درحال پیگیری برای تکمیل آنان هستیم.

افتتاح محور ریلی چین - ایران با ارسال محموله تخمه

چین خط مسیر راه‌آهن بین‌المللی را از شهر بیانور به تهران با ارسال محموله تخمه گل آفتاب‌گردان به طور رسمی افتتاح کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، پکن به طور رسمی مسیر جدید خط آهن به ایران را افتتاح کرد؛ این درحالی است که امریکا به شرکت‌های خود اعلام کرد که به فعالیت‌های اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران پایان دهند. مسیر خط آهن جدید چین به تهران در مقایسه با مسیر کشتیرانی اقیانوس برای تحویل کالا تقریبا ۲۰روز نزدیک‌تر است ضمن اینکه انتظار می‌رود، تخمه گل آفتاب‌گردان چین در ۲هفته آینده به تهران برسد و این به معنی کاهش مسیر به کمتر از نصف است.

برگزاری نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه در تهران

تولید‌کنندگان صنایع و تجهیزات حوزه حمل و نقل ریلی همچنین شرکت‌های بزرگ خدماتی این حوزه از ایران و دیگر کشورهای جهان از 29خرداد تا اول تیر ماه در تهران گرد هم می‌آیند و ضمن ارائه جدیدترین تولیدات خود در جریان پیشرفت‌های روز این صنعت قرار خواهند گرفت.

 این نمایشگاه با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل و سایر انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه انواع صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون‌شهری، برون‌شهری و بخش باری و... در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر