در شهر

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۸۴

 افزایش ۵ درصدی مسافران مترو با طرح جدید ترافیک

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از افزایش ۵ درصدی مسافران مترو در هفته اول اجرای طرح ترافیک جدید خبر داد.

به گزارش فارس، فرنوش نوبخت با بیان اینکه اجرای طرح جدید ترافیک از شنبه 15 اردیبهشت 97 باعث افزایش استفاده شهروندان از مترو شده است، گفت: طی روزهای اخیر مسافران متروی تهران در ایستگاه‌های محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد در مقایسه با هفته‌های گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز به منظور پاسخگویی به این اقبال شهروندان، ظرفیت پذیرش مسافر در خطوط خود را در حد امکان افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه از ابتدای هفته یک رام قطار به خط 3 اضافه شده است، افزود: این کار سبب افزایش 25هزار نفری ظرفیت روزانه این خط شده است ضمن‌ اینکه در 4روز گذشته قطارهای فوق‌العاده در خطوط 1 و 2 متروی تهران هم اعزام شده‌اند تا خدمات بهتری به مسافران ارائه شود.

نوبخت عنوان کرد: تعداد زیادی از ایستگاه‌های متروی تهران در مرکز شهر و در محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد قرار گرفته‌اند که زمینه مناسب برای استفاده از این حمل و نقل پاک به جای استفاده از خودرو شخصی را فراهم کرده است. امیدوارم با تامین ناوگان و فرهنگسازی برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی بتوانیم ضمن کاهش ترافیک در زمینه کاهش آلودگی هوای پایتخت هم گام‌های موثری ‌برداریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در آینده افزایش ظرفیت قطارها را خواهیم داشت، گفت: امیدواریم با استفاده بیشتر شهروندان از مترو شاهد افزایش مسافران این حمل و نقل پاک، ایمن و سریع باشیم.

 اعتراض به برگزاری نمایشگاه خودرو در داخل تهران

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه خودرو در سایت نمایشگاه بین‌المللی خلاف مصوبات شورای شهر است، گفت: از پلیس و شهرداری درخواست می‌شود، مانع از برگزاری این نمایشگاه در داخل شهر تهران شوند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی با اشاره به حواشی برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران با بیان اینکه جلسه‌یی برای جلوگیری از برگزاری چنین نمایشگاهی باید برگزار شود، گفت: براساس مصوبات شورا، تفاهمنامه‌ها، نظر موافق رییس‌جمهور، وزیر کشور و استاندار و... نباید نمایشگاه‌های پر مراجعه در داخل شهر تهران برگزار شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه براساس مصوبه و تفاهمنامه نباید برگزار شود، تصریح کرد: باید مانع از برگزاری چنین نمایشگاهی در شهر تهران شد؛ چراکه نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب ساخته شده و با هزینه هنگفت، مترو نیز برای دسترسی آسان‌تر به نمایشگاه آفتاب ایجاد شده و اگر اجازه دهیم این نمایشگاه برگزار شود، فتح بابی برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگر است.

هاشمی با بیان اینکه مدیران شهرداری موظف هستند که مانع از برگزاری این نمایشگاه پرمخاطب شوند، گفت: جای تعجب است زمانی که هم رییس‌جمهور، هم استاندار و هم وزیر کشور با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران کاملا مخالف هستند چگونه یک مدیر دولتی با تصمیم خود باعث بروز مشکلات برای مردم و ایجاد ترافیک سنگین می‌شود.

وی افزود: با شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد چرایی برگزاری این نمایشگاه صحبت می‌کنم و از ناجا و سردار مهماندار، رییس پلیس راهور خواهش می‌کنم براساس توافقات و موافقات قبلی عمل کرده و اجازه ندهند این نمایشگاه که تخلف است، برگزار شود.

 احیای 7 رود دره و تغییر گونه‌های گیاهی تهران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از تلاش شهرداری برای احیای 7 رود دره در تهران خبر داد و گفت: تغییر گونه‌های گیاهی تهران در دستور کار شهرداری است.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد مختاری با حضور در تهرانگردی مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه احیای رود دره‌ها در زمان کرباسچی در دستور کار قرار گرفت، گفت: درحال حاضر تهران 7 رود دره دارد که سعی در احیای آنها و استفاده بهینه از آنها داریم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر پروژه کمربندی سبز حاشیه تهران را در دستور کار قرار دادیم، گفت: این طرح برای سال 59 بود اما به دلیل برخی مشکلات از سال 72 در دستور کار قرار گرفت. البته دیر بود چراکه ساخت و سازهای بی‌رویه را در دامنه‌های البرز شاهد هستیم که صدمات زیادی را وارد کرده است. با این حال این کمربندی حاشیه علاوه بر اینکه باعث بهبود وضعیت هوا شده، ساخت و سازهای افسارگسیخته نیز افزایش نیافته است.

مختاری با بیان اینکه متاسفانه موازی‌کاری در شهرداری برای ساماندهی رود دره‌ها وجود دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال هم معاونت فنی و هم سازمان بوستان‌ها به‌ طور موازی، کار را شروع کرده‌اند اما امیدواریم با تداوم حمایت‌های شورای شهر در این دوره، وضعیت رود دره‌ها تثبیت شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مشکل استفاده از پساب وجود دارد، گفت: درحال حاضر فاضلاب در داخل لوله‌ها می‌رود و به زمین جذب نمی‌شود و این درحالی است که سطح آب چاه‌های زیرزمینی کاهش یافته و طراحی برخی رود دره‌ها نیز درست نبوده چراکه با بتن پر شدند اما اینکه مسیر آب و کانال را با بتن پر کنند، ساماندهی نیست و یکی دیگر از مشکلات ما مترو است که تمام قنات‌ها همچون چشمه‌علی را خشک کرده و باید فکری به حال آن اندیشید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه 100درصد آب مورد استفاده برای فضای سبز غیرشرب است، تصریح کرد: بازچرخابی آب در دستور کار قرار دارد و با آبفا نیز جلسات زیادی برگزار شده اما مساله این است که باید این موضوع در دستور جدی قرار گیرد؛ چراکه درحال حاضر منابع ذخیره آب در مناطق داریم اما بعد از این قطعا با مشکل روبه‌رو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تغییر گونه‌های گیاهی تهران در دستور کار قرار دارد، گفت: باید به سمت کاشت گونه‌های کم مصرف، مقاوم به کم آبی و... در تهران برویم. گیاهان بومی تهران به چرخه کاشت بازمی‌گردند و هویت طبیعی تهران و تنوع بومی گیاهی به تهران برمی‌گردد.

مختاری با بیان اینکه کاشت چمن در تهران ممنوع شده است، افزود: به مناطق ابلاغ کرده‌ایم که سطح فضای سبز را با درخت و درختچه‌های پوششی بپوشانند نه اینکه از چمنی که هر روز باید به آن آب داد، استفاده کنند.

مختاری با بیان اینکه عنوان کردیم که از این پس نباید سطح پیاده‌روها با بتن فرش شود، ادامه داد: از سنگفرش و آجر که رطوبت را به زمین منتقل می‌کند، استفاده خواهد شد. همچنین مردم انتقاداتی در مورد نحوه آبیاری داشتند اما باید بگویم که زمان آبیاری گیاهان از 6 عصر تا 6 صبح است.

وی با بیان اینکه 60 تا 65 درصد آبیاری درختان قطره‌یی است، گفت: سعی داریم که این پوشش آبیاری قطره‌یی را تا 100درصد برسانیم.

 

ارسال نظر