ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۳۳

هشدار نسبت به لرزه‌خیزی جنوب تهران

مهدی زارع دبیر کمیته علمی کنفرانس ملی زلزله و مدیریت ریسک گفت: در حوزه ریسک زلزله، خطر زلزله برای جنوب تهران بیشتر از بخش‌های دیگر آن است و بافت مرکزی، جنوب غرب و جنوب شرق و شرق تهران بیشترین آسیب‌پذیری را دارا هستند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهدی زارع دبیر کمیته علمی کنفرانس ملی زلزله و مدیریت ریسک در آیین افتتاح کنفرانس ملی زلزله و مدیریت ریسک با اشاره به مختصات کلی زلزله رخ داده در کرمانشاه به تشریح وضعیت کشور با تاکید بر تهران از لحاظ لرزه‌خیزی پرداخت.

او در این خصوص گفت: در حوزه ریسک زلزله، خطر زلزله برای جنوب تهران بیشتر از بخش‌های دیگر آن است و بافت مرکزی، جنوب غرب و جنوب شرق و شرق تهران بیشترین آسیب‌پذیری را دارا هستند.

دبیر کمیته علمی کنفرانس ملی زلزله و مدیریت ریسک ادامه داد: این در حالی است که بیشترین جمعیت تهران در مناطق آسیب‌پذیر ساکن هستند و بیشترین ریسک آتش‌سوزی هم در مناطق مرکزی، جنوب شرق، ‌جنوب و شرق تهران خواهد بود. نکته مهم اینجاست که اگر در معرض آسیب حتی زلزله 5.5 یا ۶ریشتر قرار بگیریم، ریسک آتش‌سوزی قابل‌ملاحظه‌یی را شاهد خواهیم بود.

معترضان امروز مخالف خرید هواپیما بودند

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه عده‌یی که امروز معترض تاخیر در تحویل هواپیماهای جدید هستند در زمان انعقاد قرارداد‌ها، مخالف خرید هواپیما بودند، گفت: قرارداد با شرکت‌های سازنده قابلیت انعطاف بر اساس تغییر شرایط را دارد و دور بعدی مذاکرات با بویینگ به زودی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، اصغر فخریه‌کاشان با اشاره به دور بعدی مذاکرات با بویینگ برای تحویل سفارش ایران‌ایر گفت: مذاکرات برای بویینگ پس از اعلام تصمیم امریکا درباره برجام موکول می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به یکی از مزایای قرارداد با شرکت‌های بویینگ، ایرباس و ATR گفت: یکی از مزیت قراردادها این است که قابلیت انعطاف بر اساس زمان و شرایط دارد.

او افزود: از آنجایی که نمی‌توانستیم به‌طور دقیق شرایط آینده را پیش‌بینی کنیم و احتمالات زیادی را پیش‌رو داشتیم، این انعطاف‌پذیری را در قرارداد ایجاد کردیم که هرگاه یک شرایط تغییر کرد، برنامه جایگزینی داشته باشیم. تمام این موضوعات به امضای دو طرف رسیده و از مهم‌ترین مزایای قراردادهای ما با شرکت‌های سازنده هواپیماست.

فخریه‌کاشان همچنین درباره یکی از موضوعات قرارداد با این شرکت‌های سازنده هواپیما مبنی بر انتقال تکنولوژی ساخت برخی قطعات هواپیما گفت: وزارت راه و شهرسازی مسوول اجرای این بند از قرارداد نیست و ما این بستر را برای دستگاه‌های مربوطه ایجاد کردیم و این دستگاه‌ها مسوولیت پیگیری این بند از قرارداد را بر عهده گرفتند و آنها باید از این بستر استفاده می‌کردند.

او ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن تهران- مشهد، قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن اینچه برون- گرمسار، قرارداد راه‌آهن چابهار، قرارداد قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، قرارداد برقی شدن راه‌آهن تهران- تبریز، قرارداد با شرکت‌های سازنده داخلی برای تولید کامیون و نوسازی ناوگان باری جاده‌یی امضا شد.

 

ارسال نظر