ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۵۲

لغو مجوز برج باغ‌های صادره بعد از اسفند ۹۶

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به زمانی که مصوبه برج باغ‌ها در اسفندماه گذشته ابلاغ نشده بود، گفت: اگر در این زمان پروانه‌یی صادر شده باشد، متوقف و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری می‌شود. به گزارش مهر، اعطا در حاشیه شصت‌‌و‌یکمین جلسه رسمی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع‌ خبرنگاران در خصوص عدم ابلاغ لغو مصوبه برج‌باغ به مناطق ۲۲گانه تهران گفت: این امر طبق قانون لغو مصوبه برج‌ باغ لازم‌الاجرا بود و مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آن زمان یعنی اسفندماه در معاونت شهرسازی حضور نداشت.  سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه در جلسه‌یی که با مدیران حوزه معاون معماری تشکیل شد، از سوی مدیران مطلع شدیم که هنوز لغو مصوبه برج ‌باغ به مناطق ابلاغ نشده است، گفت: طبق آخرین اخبار این مصوبه به مناطق ۲۲گانه ابلاغ شده و لازم‌الاجراست. اعطا با اشاره به زمانی که این مصوبه ابلاغ نشده بود، گفت: اگر در این زمان پروانه‌یی صادر شده باشد، متوقف و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری می‌شود.

نمایشگاه‌های پرمخاطب باید در شهر آفتاب برگزار شود

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران به برگزاری نمایشگاه خودرو در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی انتقاد کرد. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی‌رفسنجانی در آغاز شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی اظهار کرد: متاسفانه این ناهماهنگی‌ها وجود دارد و از رییس‌جمهور، وزیر کشور و استانداری می‌خواهیم در خصوص برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی تغییر رویکرد بدهند. وی تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و همچنین هزینه شهرداری تهران برای احداث نمایشگاه شهر آفتاب به نظر می‌رسد باید تمام نمایشگاه‌های پرمخاطب در این محل برگزار شود. رییس شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران سرمایه‌گذاری سنگینی در نمایشگاه شهر آفتاب انجام داده و تمهیداتی در بخش حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی شهروندان صورت داده است.  هاشمی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی گفت: دو ایستگاه مترو و همچنین توسعه خطوط اتوبوسرانی برای جابه‌جایی شهروندان پیش‌بینی شده است.

وضعیت تردد وانت‌ها و کامیونت‌ها در طرح ترافیک

چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات تردد در محدوده طرح ترافیک در خصوص ورود وانت‌ها و کامیونت‌ها به محدوده طرح ترافیک ۱۳۹۷ اعلام شد. به گزارش تسنیم، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه شماره 9 خود درباره چگونگی تردد وانت‌ها و کامیونت‌ها در محدوده طرح ترافیک اعلام کرد:

 پیرو اطلاعیه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و بر اساس مصوبات ذی‌ربط در خصوص چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات تردد در محدوده طرح ترافیک وانت‌های پلاک عمومی، پلاک شخصی و کامیونت‌ها، به اطلاع عموم می‌رسد.

1- وانت‌های پلاک عمومی:  متقاضیان محترم برای برخورداری از تخفیف 100درصدی تسهیلات، نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور از سایت my.tehran.ir و ورود اطلاعات خودرو اقدام کنند. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی از مرحله قبل در سایت baraneh.tehran.ir ثبت‌نام کنند.

2- وانت‌های پلاک شخصی و کامیونت‌ها: متقاضیان محترم برای برخورداری از تخفیف 50درصدی تسهیلات، نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور از سایت my.tehran.ir، ورود اطلاعات خودرو و واریز مبلغ 600هزار تومان به حساب شهروندی (شامل 100هزار تومان هزینه خدمات ثبت‌نام و500 هزار تومان بابت شارژ حساب شهروندی) اقدام کنند. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی از مرحله قبل در سایت baraneh.tehran.ir ثبت‌نام کنند.

 

 

ارسال نظر