ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۱۳

پرونده املاک نجومی به دادگاه ارسال شد

استاندار تهران با ارائه توضیحاتی درباره تخلفات شهرداری سابق گفت: پرونده املاک به دادگاه ارجاع شده و باید منتظر باشیم دادگاه در این زمینه حکم صادر کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در واکنش به سرانجام رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران در دوره مدیریت شهری گذشته گفت: هر کجا و هر سازمانی که تخلفی در آن اتفاق می‌افتد باید با آن تخلفات در خود سازمان مربوطه برخورد شود اما اگر تخلفات اداری است باید در هیات تخلفات اداری به آن رسیدگی شده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اگر تخلفات مالی است باید در دادگاه‌های ذی‌صلاح به آن پرداخته و پرونده‌ها به دادگاه احاله شود و براساس احکامی که قضات صادر می‌کنند با تخلف برخورد می‌شود. مقیمی در پاسخ به اینکه به عنوان استاندار در جریان ابعاد این تخلفات است، وارد جزئیات نشد و گفت: تخلفات اداری همانطور که گفتم در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود و اگر ابعاد حقوقی داشته باشد، دادگاه به آن رسیدگی می‌کند. استاندار تهران همچنین در واکنش به واگذاری ۶۷۴ ملک از سوی شهرداری به افراد خاص، نهادها و سازمان‌های مختلف گفت: این پرونده به دادگاه ارجاع شده و باید منتظر باشیم دادگاه در این زمینه حکم صادر کند.

 

احتمال تغییر در ترکیب ۷نفره کاندیداهای شهرداری تهران؟

یکی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به احتمال تغییر در ترکیب ۷نفره کاندیداهای شهرداری تهران واکنش نشان داد.

به گزارش مهر قرار است از یک‌شنبه این هفته گزینه‌های شهرداری تهران در صحن علنی برنامه‌های خود را ارائه کنند. طی چند روز اخبار متفاوتی درخصوص گزینه‌های شهرداری تهران منتشر شده از استعفای یکی از گزینه‌ها تا احتمال مخالفت رییس‌جمهور با خروج محمود حجتی از کابینه. موافقان خروج حجتی از کابینه حتی جایگزین‌های وی در جهاد را هم مشخص کرده‌اند و این وزیر را در لیست ترمیم کابینه قرار داده‌اند. طی چند روز اخیر فضای شایعه و خبرهای جعلی درخصوص انتخاب شهردار تهران کاهش پیدا کرده بود اما به نظر می‌رسد اوضاع به آرامی فضای خبری نیست. حجت نظری در پیامی توییتری به برخی لابی‌ها در خارج شورا برای انتخاب شهردار اشاره کرده و با هشتک شورای اول، اختلافات سیاسی شورای اول را یادآوری کرده است. در پیام این عضو شورا آمده است:« اقدامات خطرناکی خارج از شورا برای زدن به زیر میز انتخاب شهردار تهران از میان ۷ گزینه موجود درحال انجام است.

باید بدانیم که خودخواهی و در نظر نداشتن منافع عموم مردم در نهایت دامن همه را خواهد گرفت. اگر شهردار از میان ۷ گزینه نهایی انتخاب نشود، پشت پرده را بی‌پرده خواهم گفت.» هفته گذشته اعضای شورای شهر هر گونه تصمیم‌گیری خارج از شورای شهر برای انتخاب شهردار را انکار و اعلام کرده بودند به دلیل حضور جریانی در شورا با بزرگان جریان اصلاحات، اعضا فراکسیون امید در مجلس و... مشورت می‌کنند.

تحویل طرح جایگزین برج باغ‌ها به شورای شهر

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهرسازی شهرداری تهران از تحویل طرح جایگزین «برج باغ» به شورای شهر تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش مهر، محمد آقایی با اشاره به اتمام تدوین طرح جایگزین «برج باغ» گفت: با پایان این مرحله طرح جایگزین تا پایان اردیبهشت ماه به شورای شهر تحویل داده می‌شود و پس از آن شورا یا خود طرح را به کمیسیون ماده ۵ ارسال یا مجوز ارسال طرح از سوی معاونت شهرسازی را صادر می‌کند.

مصوبه «برج باغ» سال ۱۳۸۲ توسط شورای دوم شهر تهران به تصویب رسید. براساس این مصوبه مالکان اراضی باغات پراکنده شهر تهران در ازای ساختمان‌سازی در ۳۰درصد از مساحت زمین متعهد به حفظ ۷۰درصد مابقی باغ بودند. البته بر مبنای همین مصوبه شهرداری تهران مجاز بود ۲۰درصد اضافه‌تر از تراکم ساختمانی منطقه‌یی که باغ در آن واقع شده به مالک تراکم ساختمانی اعطا کند.

همین موضوع در عمل منجر به احداث ساختمان‌های بیش از ۱۲طبقه در باغ‌ها و بی‌توجهی به حفظ فضای مشجر باغ‌ها شد. اتفاقی که به گفته حجت‌الله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در نهایت به تخریب ۱۱۰هکتار از باغات تهران انجامید.

انتقاد از وضعیت تخریب باغ‌ها و تبدیل آنها به برج‌های بلند مرتبه به ‌طور جسته و گریخته در شورای چهارم شهر تهران مطرح شد اما هیچگاه اجماعی برای بازبینی و لغو مصوبه صورت نگرفت.

با آغاز به کار شورای پنجم شهر تهران موضوع لغو مصوبه برج باغ‌ها به‌ طور جدی از سوی برخی از اعضا مطرح شد و در نهایت در آخرین جلسه کاری سال ۹۶ پس از ۱۴سال مصوبه جنجالی لغو شد. از سوی دیگر شهرداری تهران موظف شد ظرف دو ماه طرحی جایگزین برای شکل جدید ساخت و ساز در باغات را که حافظ فضای مشجر باغ و مدافع حقوق مالکان باغات باشد، ارائه کند.

در همین رابطه محمد آقایی، مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به لغو مصوبه «برج باغ» و ارائه طرح جدید با توجه به محدودیت‌ها و موانع حقوقی موجود گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان اردیبهشت ماه مراحل تدوین طرح جدید به اتمام برسد و طرح پیشنهادی شهرداری تهران به شورا ارسال شود. وی عنوان کرد: در مدتی که معاونت شهرسازی فرصت دارد تا طرح جایگزین را ارائه دهد، تمامی باغات تهران فریز شده‌اند و در نهایت آنچه به عنوان طرح جایگزین اعلام می‌شود به ‌طور قطع به حفظ باغات تهران و انتفاع مردم کمک می‌کند.

 

ارسال نظر