ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۵۵۷

 فاز دوم انتخاب شهردار تهران امروز کلید می‌خورد

در حالی که دیروز 3 نفر از 28 کاندیدای شهرداری تهران اعلام انصراف کردند، ‌امروز، انتخاب هفت نفر از گزینه‌های پیشنهادی نامزدی شهرداری پایتخت در دستور کار شورای شهر قرار دارد. به گزارش «تعادل»، تاکنون 3 نفر از 28 کاندیدای موردنظر شورای شهر پنجم برای تصدی شهرداری تهران کناره‌گیری خود را اعلام کرده‌اند. حجت میرزایی معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری در گفت‌وگویی اعلام کرد که تمایلی به شهردار شدن ندارد. مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، همچنین حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران نیز در نامه‌‌های جداگانه‌ای خطاب به شورای‌ شهر تهران انصراف خود را از حضور در فهرست کاندیداهای شهردار تهران اعلام کردند. بر این اساس میرزایی در واکنش به مطرح شدن نامش در میان ۲۸ کاندیدای شهرداری تهران گفت: اولویت اول من در شهرداری تدوین برنامه سوم است، هر اتفاقی که به این فرآیند مهم آسیب بزند از جمله کاندیداتوری من به عنوان شهردار از آن پرهیز می‌کنم.  وی ادامه داد: من شخصا هیچ تمایلی به کاندیداتوری شهرداری ندارم، چراکه کار مهم ما فعلا تدوین برنامه سوم شهرداری تهران است. این کار را از هر کار دیگری ضروری‌تر می‌دانم.  میرزایی با بیان اینکه براساس ماموریتی که شورا به شهرداری واگذار کرده است، عمل می‌کنیم، ادامه داد: تدوین برنامه علمی منطبق بر واقعیت امکان‌پذیر و قابل‌قبول اولویت ما در شهرداری است.  معاون شهردار در واکنش به اینکه آیا اعضای شورای شهر موضوع را با او مطرح کرده بودند و آیا می‌دانسته اسمش به‌عنوان کاندیدا مطرح خواهد شد یا خیر، گفت: با من در میان نگذاشته بودند و مطرح شدن اسم من نظر لطف اعضای شورا بوده است.  همچنین مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در نامه‌یی خطاب به شورای‌ شهر تهران انصراف خود را از حضور در فهرست کاندیداهای شهردار تهران اعلام کرد.

 افتتاح خط 6 مترو تا پایان شهریور

سرپرست شهرداری تهران از افتتاح 10کیلومتر از خط 6 مترو تا پایان شهریور خبر داد و تاکید کرد که تا انتخاب شهردار به وظیفه خود عمل می‌کند.  به گزارش ایسنا سمیع‌الله حسینی‌مکارم گفت: خط 6 مترو یکی از خطوط استراتژیک است که 32 کیلومتر دارد و با الحاق 7.5کیلومتر مسیر توسعه‌یی در جنوب این خط، طول آن به 39.5کیلومتر می‌رسد و یکی از خطوطی است که در اقتصاد شهری و همچنین حمل و نقل مردم از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.  وی با بیان اینکه امیدواریم فاز یک این خط به طول 10کیلومتر تا پایان شهریورماه افتتاح شود، اظهار کرد: مابقی خط 6 نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا حدود یک‌میلیون نفر مسافر به ظرفیت مترو اضافه می‌شود. سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه خط 6مترو به‌طور کلی بیش از 90درصد پیشرفت داشته است، گفت: عملیات سیویل انجام شده و در حال حاضر در بخش تجهیزات مترو هستیم که با تمهیدات اتخاذ شده معاون حمل و نقل قول داده‌اند که تا پایان شهریور ماه این مهم تکمیل شود.  وی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی در مترو تامین منابع مالی است، گفت: خوشبختانه با تمهیدات اخذ شده برای این خط مترو تا پایان سال منابع تامین می‌شود.

 فرودگاه یاسوج تعطیل است

پس از حادثه تلخ سقوط هواپیمای شرکت آسمان در ۹ مایلی فرودگاه یاسوج، به نظر می‌رسد که در حال حاضر پروازها به این فرودگاه متوقف شده است.  به گزارش ایسنا، در روز ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان در نزدیکی فرودگاه یاسوج و در اثر برخورد به یکی از کوه‌های رشته کوه دنا سقوط کرد و این مساله به فوت تمام سرنشینان منجر شد.  در طول روزهایی که گمانه‌زنی‌ها درباره علل این حادثه ادامه داشت سخن از احتمال نبود سیستم راداری مجهز و مشکلات ایمنی در فرودگاه یاسوج منتشر شد که با پاسخ شرکت فرودگاه‌های کشور همراه شد، اما همچنان در این رابطه ابهام‌هایی وجود دارد.  هر چند ابهامی درباره عملکرد فرودگاه یاسوج انتشار نیافت، اما رصد وضعیت بازار صنعت هوایی ایران نشان می‌دهد که در حال حاضر هیچ پروازی به مقصد یا از مبدا فرودگاه یاسوج انجام نمی‌شود. در هیچ یک از سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما برای روزهای آینده برنامه پروازی برای یاسوج وجود ندارد.  آژانس‌های هواپیمایی معتقدند در صورتی که مشکل خاصی در این رابطه وجود نداشته باشد، احتمالا نبود تقاضای پرواز عاملی برای توقف این پروازهاست. البته اگر درنظر بگیریم که برای پرواز‌ ای‌تی‌آر به مقصد یاسوج محدودیت وجود داشته باشد عملا ناوگان ایران هواپیمای خاصی که بتواند با ظرفیت مسافرپذیری پایین در این محور فعالیت کند، دراختیار نخواهد داشت.

 

 

ارسال نظر