کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 مترو با احداث پایانه آزادگان

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۸۳

مدیرعامل شرکت قطارهای شهری تهران و حومه گفت: با احداث پایانه آزادگان ضمن ایجاد فضایی برای سرویس‌های اولیه و تعمیرات ادواری قطار‌های شهری، محلی برای پارکینگ واگن‌های خط 3 مترو تهران ایجاد خواهد شد و این امر علاوه بر افزایش بازدهی خط به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 منجر خواهد شد.

به‌گزارش ایسنا، علی امام افزود: قبل از شروع فصل تابستان، فراخوان انتخاب پیمانکار پروژه احداث پایانه آزادگان در جنوبی‌ترین نقطه خط 3 مترو برگزار خواهد شد تا یکی از نواقص مهم این خط 33 کیلومتری برطرف شود.

او ادامه داد: در تمام خطوط مترو، ایجاد مکانی در انتها یا ابتدای خط لازم است تا محلی برای پارکینگ واگن‌ها و همچنین ایجاد سوله‌های بازدید و تعمیرات در اختیار باشد.  متاسفانه خط 3 مترو که از جمله پرمسافرترین خطوط راه‌آهن شهری است، از داشتن چنین مکانی محروم بوده است. امام ادامه داد: از سال گذشته نشست‌هایی برای بررسی وضعیت واگذاری پروژه ساخت پایانه آزادگان به پیمانکار ذی‌صلاح در قالب قرارداد طرح، اجرا و تامین منابع مالی برگزار شده است. به این ترتیب انتظار می‌رود تابستان امسال با مشخص شدن وضعیت فراخوان پیش‌رو، عملیات اجرایی ساخت پایانه آزادگان آغاز شود.

 

 

ارسال نظر