ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۹۸

40درصد تخفیف ویژه در طرح جدید ترافیک

مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران از ارائه 40درصدی تخفیف ویژه در طرح ترافیکی جدید خبر داد.

مصطفی قنبرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ساعت طرح ترافیک جدید از ساعت 6:30صبح تا ساعت ۱۹ خواهد بود و پنج‌شنبه‌ها و تعطیلات رسمی هم طرح ترافیک اجرا نمی‌شود، ادامه داد: برابر مصوبه در این طرح دو آیتم دارای تخفیف برای شهروندان در نظر گرفته شده است، به‌گونه‌یی که افرادی که معاینه فنی برتر را دریافت کنند از ۲۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند و همچنین اگر افراد از قبل نیز حساب شهروندی‌شان دارای شارژ باشد از ۲۰درصد تخفیف برخوردار می‌شوند که جمعا ۴۰ درصد تخفیف خواهند داشت. او با اشاره به اجرای طرح ترافیکی جدید از اول اردیبهشت ماه سال جاری گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر تهران و تاییدیه فرمانداری تهران، شهرداری تهران ملزم به اجرای طرح ترافیکی جدید که بر پایه پرداخت عوارض است، شده و بر این اساس عوارض دریافت شده از شهروندان بر پایه ساعت ورود و خروج‌شان در محدوده طرح ترافیک تعیین خواهد شد.

مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افرادی که از تخفیف برخوردار هستند همچون خبرنگاران، جانبازان و... ‌باید معاینه فنی برتر دریافت کنند، گفت: هر خودرویی که معاینه فنی برتر داشته باشد از 20درصد تخفیف این قسمت بهره‌مند شده و هر خودرویی که حساب مالی آن شارژ داشته باشد هم از 20درصد تخفیف دیگر بهره‌مند می‌شود و این مساله جدا از تخفیفات دیگر است.

به گفته قنبرنژاد اگر ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک قبل از ساعت 10 و خروجش قبل از ساعت 16 باشد و دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش 19هزار و 200تومان خواهد بود و اگر دارای معاینه فنی عادی باشد، نرخ عوارض برای این خودرو 24هزار تومان خواهد بود.

 او گفت: اگر ورود خودرویی قبل از ساعت 10 و خروج آن هم بعد از ساعت 16 باشد و این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد، نرخ عوارض 28هزار و 800تومان خواهد بود اما اگر این خودرو با این شرایط دارای معاینه فنی عادی باشد 36هزار تومان عوارض برای آن محاسبه می‌شود و اگر ورود خودرویی به محدوده طرح ترافیک بعد از ساعت 10 باشد و خروج آن نیز بعد از ساعت 16 باشد در صورتی که این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد، نرخ عوارض برای آن 19هزار و 200تومان و در صورتی که معاینه فنی عادی داشته باشد، نرخ عوارض 24هزار تومان خواهد بود.

احتمال افزایش روزهای آلوده پایتخت در سال‌ ۹۷

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه علت آلودگی هوا در عید امسال پدیده گرد و غبار با منشا داخلی بود، گفت: به احتمال زیاد امسال شرایط کیفی هوای تهران در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، وحید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نوروز امسال برای تهران نوروز بی‌سابقه‌یی بود، تصریح کرد: طی دهه اخیر اندازه‌گیری آلاینده‌های جوی به ‌صورت علمی و با استناد به معیارهای متداول جهانی انجام شده است و بررسی این آمار نشان می‌دهد که هیچ‌گاه هوا در پایتخت در ایام نوروز به اندازه امسال آلوده نبود. همان‌طور که شاخص‌ها مشخص کردند در نوروز امسال هوا یک روز پاک، ۷ روز سالم و ۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. حسینی درباره علت این آلودگی گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پایتخت در روزهای اخیر ورود گرد و غبار به فضای تهران است. پدیده گرد و غبار و سامانه آلوده ناشی از آن در پایتخت پدیده غالب نوروز ۹۷ در تهران بود که همین امر تاثیر مستقیمی بر افزایش غلظت آلاینده‌های شهر در روزهای تعطیل داشت. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: علاوه بر گرد و غبار، حجم ترافیک معابر سطح شهر تهران هم در هفته نخست سال جدید بیش از حد انتظار بود که همین امر منجر به افزایش شاخص آلایندگی هوای تهران در روزهای نخست تعطیلات نوروز شد. به همین دلیل امسال شاهد افزایش آلودگی هوا و تعداد روزهای ناسالم شهر تهران در ایام نوروز بودیم که نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر بود.

جعبه سیاه هواپیمای ترکیه‌ای با کمک مردم پیدا شد

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن حافظه FDR (بخشی از جعبه سیاه) هواپیمای سانحه‌دیده ترکیه‌یی خبر داد.

به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده اظهار کرد: روز پنج‌شنبه حافظه FDR هواپیمای چلنجر 604 سانحه‌دیده ترکیه‌یی توسط تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در ارتفاعات کوه هلن اطراف شهرکرد پیدا شد. او با بیان اینکه در این عملیات تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری از کمک مردم محلی برخوردار بوده‌اند، گفت: این حافظه حاوی اطلاعات پروازی و پارامترهای موتور هواپیماست که لازم است برای مشخص شدن چرایی سقوط این هواپیما حافظه آن بازخوانی شود. اواسط اسفندماه سال گذشته یک فروند هواپیمای شخصی ترکیه‌یی با 11مسافر و خدمه خانم در حوالی آسمان شهرکرد دچار حریق در یکی از موتورها شده و سقوط کرد و در این سانحه تمام سرنشینان پرواز جان خود را از دست دادند.

 

 

ارسال نظر