ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۷۶

اعلام آمادگی آخوندی برای پاسخ‌گویی به مجلس

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیروز به فاصله اندکی از اعلام وصول طرح استیضاحش در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌یی به علی لاریجانی رییس مجلس ‌آمادگی خود برای حضور در صحن علنی و پاسخ به موارد استیضاح را اعلام کرد.

آخوندی در بخشی از این نامه نوشته است: «بدینوسیله آمادگی خود را برای حضور در صحن علنی مجلس و پاسخگویی به موارد استیضاح از هم‌اکنون اعلام می‌کنم. هر زمانی که شما مشخص کردید در جلسه حضور خواهم یافت و توضیح‌های خود را خدمت نمایندگان محترم مجلس اعلام خواهم داشت.»

در رویدادی دیگر وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس راه‌آهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتفاقات بسیار بزرگی هم در حوزه ریل باری و هم در حوزه مسافر شامل حومه‌یی و درون‌شهری در حال رخ دادن است، گفت: «حمل‌ونقل ریلی و سبک زندگی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.» اول باید ریل را فراهم کنیم دوم سبک زندگی مردم تغییر کند.

تهیه پیش‌نویس 3 تفاهم‌ دریایی بین ایران و عراق

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه پیش‌نویس 3 تفاهمنامه در حوزه دریایی توسط نمایندگان این سازمان و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی عراق در حوزه جست‌وجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی‌های نفتی و کشتیرانی بین بنادر دو کشور خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب گفت: هیاتی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی کشورمان به ریاست محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه هفته جاری وارد عراق شدند تا بتوانند در بخش‌های مختلف اقتصادی به تفاهم‌های لازم برسند. در هیات مذکور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور دارند. از طرفی چهارشنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری به عراق می‌رود تا گفت‌وگو با طرف عراقی به سرانجام برسد و دو کشور بتوانند سطح تعاملات خود را گسترش دهند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه با حضور روسای دو هیات تقسیم کار صورت گرفت و روز سه‌شنبه هیات‌های دو طرف ایرانی و عراقی با همتایان خود ملاقات و نشست‌های تخصصی را برگزار کردند.

 رشد ۴,۴درصدی مسافران دریایی از 96

حق‌شناس در همین حال اعلام کرد: تعداد مسافران دریایی از ابتدای فروردین تا ۱۲ اسفندماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹۶ هزار نفر

(۴,۴ درصد) افزایش یافته و تعداد مسافران در مدت یاد شده به ۱۸هزار و ۷۳۱ نفر سیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷هزار و ۹۳۴ نفر مسافر دریایی داشتیم، اظهار کرد: تعداد مسافران دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد مثبت روبه‌رو شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه آمار مسافران دریایی قابل پایش است، گفت: در خصوص آمار مسافران دریایی تنها باید به اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی استناد کرد و آمار غیر رسمی را ملاک قرار نداد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه بنادر شهیدحقانی، شهید باهنر، شهید ذاکری، پهل، لافت، هرمز و کیش از بنادر فعال در زمینه مسافر دریایی به شمار می‌روند، بیان کرد: به‌طور کلی در بنادر شمالی خط مسافری دریایی وجود ندارد.  وی در مورد بندر آبادان اظهار کرد: شرکت کشتیرانی آب‌های طلایی در خط دریایی آبادان-کویت طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶، شرکت خط کشتیرانی طاووس در خط دریایی آبادان-کویت طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و شرکت سردبار جنوب در خط دریایی آبادان-بصره طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ چندین سفر دریایی را داشته‌اند.

 

ارسال نظر