حمایت از استارت‌آپ‌های زنانه در پایتخت

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۲۰۰

فاطمه راکعی معاون امور بانوان شهرداری تهران، از حمایت جدی از استارت‌آپ‌های زنان در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، راکعی صبح دیروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای ارتقای جایگاه زنان در کشور انجام شده است، ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری، از همه ظرفیت زنان در محلات استفاده می‌شود. با همکاری زنان در سطح محلات طرح و ایده‌های آنها را جمع‌آوری می‌کنیم تا برنامه‌ریزی‌ها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه انتقادات و پیشنهادات درخصوص وضعیت روند توانمند‌سازی زنان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: یکی از اهداف ما مشارکت در تولید محصولات استانی و ملی است که این کار در نمایشگاه یازدهم شروع شده و در نظر داریم با همکاری زنان در سایر استان‌ها محصولات ملی که قابل عرضه در سطح بین‌المللی باشد را تولید کنیم.

وی همچنین از افزایش تعداد نمایشگاه‌های زنان و تولید ملی از دو بار در سال به چهار بار خبر داد و گفت: همچنین از استارت‌آپ‌های تولید زنانه برای نخستین‌بار حمایت می‌کنیم. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در این همایش با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در عرصه‌های تولید و اشتغال گفت: زنان نباید نقش و جایگاه خود را دست‌کم بگیرند.

هاشمی با بیان اینکه امروزه در ادبیات توسعه در جهان جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد، گفت: اینکه ما نیمی از جمعیت مولد و خلاق جامعه را بخواهیم به‌دلیل جنسیت مورد تبعیض قرار داده و از چرخه دانش‌افزایی طرد کنیم، بزرگ‌ترین آسیب به توسعه پایدار و منافع ملی خورده است.

وی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی زنان به جایگاه ویژه دست یافتند، گفت: تجربه نشان داده که در برخی عرصه‌ها عملکرد زنان موثرتر و با کارایی بیشتری از مردان است؛ به‌خصوص در حوزهایی نظیر طراحی و تولید پوشاک. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ازجمله مسوولانی در ایران بود که به حضور و جایگاه زنان در جامعه و نقش‌آفرینی آنان در حوزه‌های اصلی اهمیت ویژه‌یی می‌داد.

وی با بیان اینکه جهان امروز جهان رقابت، موفقیت و توسعه است، گفت: کسی بازنده است که خود را از نیروهای اصلی پیش برنده علمی و فرهنگی خود محروم کند و باید بپذیریم بدون حضور زنان در جامعه نمی‌توانیم جایگاه مناسبی را در سطح جهان به دست بیاوریم.  هاشمی با بیان اینکه نقش زنان در مدیریت کمتر دیده می‌شود، گفت: باید این خلأ‌ها پر شود و اهداف 30درصدی که زنان در این دوره مدیریت برای رده‌های مدیریتی انتخاب کرده‌اند، امیدواریم محقق شود. هر چند که در شورای شهر به این 30درصد نزدیک شدیم و 6 نفر از 21 نفر عضو شورا زن هستند و رییس‌جمهور نیز البته قصد داشت یک زن را به‌عنوان وزیر انتخاب کند و گفت که نگذاشتند اما باید این تابوشکنی را انجام می‌داد و امیداریم زنان در جایگاه وزارت حضور داشته باشند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر ایران آباد می‌خواهید، باید با روش‌های اعتدالی و با کم کردن فشار بر مردم کار را پیش ببریم، گفت: زنان نقش بسزایی در تولید ملی دارند و باید این نقش جدی‌تر گرفته شود.

وی همچنین در حاشیه این افتتاحیه در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال نام‌گذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به‌نام سعید حجاریان که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، گفت: این بحث مطرح بود، اما از تصمیم کمیسیون نام‌گذاری اطلاعی ندارم.

 تجمیع حوزه‌های زنان در شهرداری تهران

در این نشست ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز از تجمیع حوزه‌های فعال زنان خبر داد و گفت: متاسفانه امروزه شکاف جنسیتی نسبت به استفاده از ظرفیت‌های زنان وجود دارد. براساس آمارها از 24 میلیون شغل تنها سهم زنان 4 میلیون شغل است و زنان در مالکیت و... درصد پایینی دارند.

 

ارسال نظر