ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۵:۵۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۰۴۲

جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج پیدا شد

عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد اعلام کرد: پس از اعزام تیم‌های تخصصی تکاور و هلال‌احمر به قله پازن‌پیر جعبه سیاه هواپیمای ATR پیدا شد.

درحالی که معاون عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد خبر از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای ATR داد، یک مقام مسوول در سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در انتظار تایید خبر پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما توسط تیم کارشناسی این سازمان هستیم، گفت: بلافاصله پس از پیدا شدن، بازخوانی جعبه سیاه آغاز می‌شود. به گزارش فارس، رضا جعفرزاده گفت: جعبه سیاه هواپیما اهمیت محوری در تعیین علت سانحه دارد و موضوعی که در رسانه‌ها مبنی بر پیدا شدن قطعات و جعبه سیاه منتشر شده، باید توسط تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گیرد. او درباره زمان اعلام علت حادثه پس از بازخوانی جعبه سیاه گفت: زمان مشخصی را در این خصوص نمی‌توان اعلام کرد، چراکه پارامترهای زیادی در دو جعبه سیاه FDR (دستگاه ثبت اطلاعات فنی پرواز) و CVR (دستگاه ثبت مکالمات خلبان و صداهای هواپیما) وجود دارد که باید بررسی شود.

افزایش 30 درصدی قیمت مسکن در سال آتی بعید است

مدیر علمی طرح جامع مسکن کشور با بیان اینکه بازار مسکن در حال جبران عقب‌ماندگی در دوران رکود است، گفت: افزایش قیمت مسکن تا حد ۳۰درصد در سال آینده بعید است.

فردین یزدانی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به اینکه آیا احتمال افزایش سوداگرانه قیمت مسکن در سال آینده وجود دارد، گفت: معتقدم بازار مسکن در سال آینده ظرفیت افزایش قیمت سوداگرانه ندارد چراکه احتمال التهاب ارزی وجود دارد و بنابراین نقدینگی سوداگرانه به سمت این بازار هدایت می‌شود. مدیر علمی طرح جامع مسکن کشور ادامه داد: ازسوی دیگر هنوز قدرت خرید مردم به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا نکرده است و بنابراین تصور نمی‌کنم که در سال آینده افزایش قیمت سوداگرانه مانند سال‌های 86 تا 91 رخ دهد. او در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت مسکن در سال آینده از 22درصد فراتر می‌رود، گفت: بعید می‌دانم افزایش قیمت مسکن در سال آینده به 30درصد برسد.

مدیر علمی طرح جامع مسکن کشور اظهار کرد: معمولا رونق در بازار مسکن بدون درنظر گرفتن قضاوت‌های مثبت و منفی با افزایش قیمت همراه است.

یزدانی با تاکید بر اینکه این حد از افزایش قیمت‌ها در سال جاری سوداگری نیست، گفت: سوداگری در بازار مسکن در سال‌های 86 و 87 رخ داد که قیمت مسکن به یک‌باره بیش از 60درصد افزایش پیدا کرد. او با بیان اینکه رشد قیمت مسکن در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته چیزی حدود 22درصد بوده است، افزود: در سال 91 قیمت مسکن رشد 70درصدی داشت که نمونه رشد قیمت همراه با سوداگری بود بنابراین در حال حاضر این رشد 22درصدی قیمت مسکن با سوداگری همراه نیست.

واکنش مدیرعامل هما به حکم جدید قاضی فدرال امریکا

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» درخصوص تاثیر حکم جدید فدرال امریکا روی خرید هواپیماها توسط این شرکت، عنوان کرد: مجوز اوفک برای ایران ایر تا 2020 پابرجاست و مشکلی بر سر راه خرید هواپیماهای جدید این شرکت وجود ندارد.

فرزانه شرفبافی در گفت‌وگو با تین‌نیوز، در واکنش به این خبر که یک قاضی فدرال در امریکا حکم داده که ارائه جزئیات قرارداد بویینگ با ایران منافاتی با برجام ندارد و این شرکت هواپیماسازی باید این جزئیات را به دادگاه بدهد، عنوان کرد: این موضوع مشکلی را برای ایران‌ایر به وجود نیاورده و دولت فدرال

در راستای این موضوع یک جوابیه داده است که در آن تاکید داشتند که هم بویینگ و هم امریکا به برجام پایبند خواهند بود. مدیرعامل هما تاکید کرد: من از مردم شریف ایران خواهش می‌کنم، کلیه اطلاعات را از منابع معتبر خبری کسب و ارزیابی کنند و این امر برای صنعت هوانوردی ایران بسیار مهم است. به گزارش تین‌نیوز، در امریکا یک قاضی فدرال در حکمی شرکت هواپیماسازی بویینگ را ملزم کرده جزئیات قراردادش با ایران را دراختیار شاکیان پرونده‌یی قرار دهد که با متهم ‌کردن ایران، ۶۷میلیون دلار از ایران غرامت می‌خواهند. این قاضی فدرال در امریکا حکم داده که ارائه جزئیات قرارداد بویینگ با ایران برای بررسی احتمال پرداخت غرامت به این شاکیان، منافاتی با برجام ندارد و این شرکت هواپیماسازی باید این جزئیات را به دادگاه بدهد. شاکیان این پرونده که قاضی فدرال امریکا آن را پیگیری می‌کند، روی قرارداد ایران با بویینگ دست گذاشته‌اند به این امید که به محض پرداخت پول از ایران به این شرکت هواپیماسازی، بتوانند غرامت‌شان را از آن بردارند. این دادگاه به ریاست قاضی رابین کاستلو در ایالت ایلینوی، از بویینگ جزئیات قراردادش با ایران را خواسته بود، اما این شرکت ابتدا از ارائه جزئیات قرارداد خودداری کرد و گفت که این کار نه فقط اصل قرارداد را به خطر می‌اندازد بلکه خلاف برجام است. قاضی در این باره از دولت امریکا استعلام کرده و آنها هم گفته‌اند هر چند به برجام پایبندند ولی در این مساله موضع خاصی ندارند.

استقبال مسافران جاده‌ای از مسیرهای بین‌المللی

در فاصله حدود سه هفته‌یی به آغاز تعطیلات نوروزی، ارزیابی‌ها از سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت اتوبوس نشانگر استقبال قابل توجه مسافران نوروزی از اتوبوس‌هایی است که در مسیرهای بین‌المللی حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، برنامه‌ریزی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در ایام نوروز اتوبوس‌هایی به مقاصد کشورهای ارمنستان و ترکیه از تهران برای روزهای مختلف حرکت می‌کنند که تقریبا ظرفیت تمام این اتوبوس به‌طور کامل پر شده است.

نرخ بلیت این اتوبوس‌های بین‌المللی از ۱۸۰هزار تومان آغاز شده و به ۲۵۰ هزار تومان برای هر نفر می‌رسند و تقریبا تمام این اتوبوس‌های بین‌المللی از هم‌اکنون با ظرفیت کامل خود حرکت خواهند کرد. همچنین نرخ بلیت اتوبوس در ایام نوروز امسال تغییر قابل‌توجهی در قیاس با گذشته نداشته است و هنوز بخش قابل‌توجهی از مسیرهای داخلی حتی با اتوبوس‌های VIP با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان مسافران خود را جابه‌جا می‌کنند، نرخی که بسیار به قیمت بلیت قطارهای نوروزی نزدیک شده است، ضمن اینکه بخش قابل‌توجهی از ظرفیت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری در مسیرهای پرتردد به فروش رسیده‌اند اگرچه تقریبا تمام مسیرها هنوز ظرفیت خالی دارند.

 

ارسال نظر