ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۴۲

آغاز جست‌وجو برای یافتن جعبه سیاه ATR از امروز

مقام مسوول سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز عملیات جست‌وجو برای یافتن جعبه سیاه هواپیما ATR آسمان در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی منطقه کوهستانی دنا خبر داد.

محمدسعید شرفی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط آب و هوای منطقه سقوط هواپیما، ‌عملیات جست‌وجو برای یافتن جعبه سیاه متوقف شده بود.

او بیان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی عملیات جست‌وجو از صبح امروز مجددا آغاز می‌شود.

صدور پروانه ساختمانی برای 20 درصد تهران در 5 سال

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی ۵سال برای ۲۰درصد کل شهر تهران پروانه ساختمانی صادر شد، گفت: به همین دلیل به یک‌باره اقتصاد مسکن دچار مشکل شد و خانه‌های خالی از سکنه در تهران به ۴۹۰هزار واحد مسکونی رسید و سپس با فروکش کردن این جذابیت رکودی بی‌سابقه در بازار مسکن رخ داد.

به گزارش مهر، حامد مظاهریان افزود: وقتی کیک اقتصاد مسکن کوچک‌تر شد، هر روز خیل بیکاران در میان مهندسان افزایش یافت.

او افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۷درصد مهندسان کار به صورت سیستمی ارجاع می‌شود و این خدمات شامل حال‌ ۹۳درصد اعضا نمی‌شود، هرچند همان ۷ درصد نیز نارضایتی و بی‌عدالتی را عنوان می‌کنند، پس باید یک آسیب‌شناسی به این موضوع و نگاه ویژه‌یی شود که آیا قانون نظام مهندسی نیاز به اصلاح دارد یا خیر.  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به صورت ویژه اصلاحات قانون نظام مهندسی انجام شده که به سه لایه تقسیم شده است، بنابراین رفتارها و الگوها یکی از اصلی‌ترین اصلاحات این قانون به شمار می‌رود. مجلس اصلاحات قانون نظام مهندسی را به صورت ویژه آغاز کرد و پرچمدار آن بود، اما در آخرین مراحل متوقف شد.  این مقام مسوول ادامه داد: سازمان‌های نظام مهندسی ۱۵۰۰میلیارد تومان دارایی در گردش دارند، در حالی که قرار نبود این موضوع این‌گونه باشد، چرا که هر سازمانی قوی‌تر و سالم‌تر باشد، به آن افتخار می‌شود. ظرف سه سال از سال ۹۲ به یک‌باره بحث ارجاع کار به مهندسان و اخذ ۵ درصد از مهندسان باعث شد، فضای خدماتی که سازمان‌های نظام مهندسی داشتند، آلوده شود.

وضعیت قیمت بلیت اتوبوس‌ها در نوروز ۹۷

معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با تاکید بر عدم افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها در طرح سفرهای نوروزی پیش‌رو گفت: سفرها در ایام نوروز زیادتر است و به همین دلیل توجه ما بر موضوع ایمنی و نظارت بر ناوگان مضاعف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نیما شهرزاد در خصوص میزان رضایتمندی خریداران بلیت‌های نوروزی از آغاز طرح فروش نوروزی گفت: هنوز در ابتدای طرح هستیم و ارزیابی خاصی نداشتیم. طرح از ۱۷ بهمن پیش‌فروش بلیت‌ها شروع ‌شده و متقاضیان می‌توانند از سایت‌های اعلام‌ شده یا سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقلی خریداری کنند. ‌جز فروش غیرحضوری متقاضیان به‌صورت حضوری می‌توانند نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. در این مدت برای فروش بلیت مشکل خاصی نبوده و مساله‌یی گزارش نشده است.  شهرزاد درباره طرح‌های سازمان راهداری در ایام نوروز گفت: همان‌طور که می‌دانید قریب به ۹۰ درصد سفرها در نوروز از طریق جاده است. البته سهم وسایل نقلیه طبق برآورد ۷۰درصد و از طریق حمل‌ونقل عمومی ۳۰درصد است. مردم از طریق این ۳۰درصد ناوگان عمومی جابه‌جا می‌شوند. طبق پیش‌بینی صورت گرفته ۱۴هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس، ۲۰هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸هزار دستگاه سواری کرایه در این طرح مشارکت خواهند داشت. این آمار ناوگان فعال است و بیش از ۱۱۷هزار راننده و کمک‌راننده در این ایام مشغول به فعالیت هستند.  معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به نظارت‌های ویژه این طرح در مسیرهای پرتردد اظهار کرد: برای مسیرهای پرتردد برنامه‌های نظارت ویژه‌یی داریم که به بهترین شکل مدیریت شوند. این مسیرهای پرتردد شامل مسیرهای منتهی به شمال کشور شیراز، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل و کرمان هستند.

 

 

ارسال نظر