توضیح درباره کمک ۴۵ میلیارد تومانی شهرداری به برخی نهادها

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۰۷

معاون شهردار تهران با انتقاد از نحوه بررسی بودجه ۹۷ شهرداری در شورای شهر درباره کمک ۴۵میلیارد تومانی نجفی به برخی نهادها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران، با اشاره به انتقاداتش از نحوه بررسی بودجه سال آینده شهرداری در شورای شهر، گفت: ساختار بودجه براساس منطق شکل گرفته و برمبنای اصول کار سازمانی، ماموریت‌ها و هدف‌گذاری‌ها تقسیم شده است، اما وقتی در یک زمان کوتاه تغییراتی غیرمتعارف در بودجه رخ می‌دهد، به این معناست که ملاحظات و فعالیت‌های کارشناسانه‌یی که بخشی از آن توسط خود اعضای شورا در کمیسیون‌ها صورت گرفته است، توسط اعضا در صحن نادیده گرفته می‌شود.

معاون شهردار تهران ضمن مخالفت با برخی تغییرات ایجاد شده در بودجه ۹۷ شهرداری، افزود: منطق انسجام‌بخشی که در بودجه وجود داشته است در شورا نادیده گرفته می‌شود و من شخصا با این همه تغییرات جزئی و جابه‌جایی در بندها موافق نیستم، چراکه با روح بودجه‌ریزی تناقض دارد.

میرزایی در رابطه با انتقاداتی که به شهرداری و شورا درخصوص حفظ ردیف بودجه برای توسعه و تعمیر مساجد و اماکن مذهبی می‌شود، گفت: شهرداری برای ساخت برخی از این مساجد تعهد داده و با یک پرداخت تکمیلی در سال آینده تمام می‌شود و درست نیست این تعداد پروژه ناتمام در شهر داشته باشیم.  او با اشاره به انتقاداتی که به این ردیف بودجه که زیرمجموعه بودجه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تعریف شده است، ادامه داد: قرار بود در پرداخت اولویت‌بندی کنیم نه اینکه همه آن را حذف کنیم. تقریبا از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت مساجد ۱۲۰ میلیارد کم شده و فقط ۳۰میلیارد باقی مانده است.

معاون شهردار در ادامه در مورد تصویب ۴۵میلیارد تومان (بودجه دراختیار شهردار) در شورای شهر که گمانه‌زنی‌هایی را ایجاد کرده است، گفت: این بودجه به نوعی کمک محسوب می‌شود، مدیران ملی، نهادها و موسسات معتبر ملی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از شهردار پیگیری و درخواست کمک می‌کنند، بخش زیادی از این کمک‌ها از طریق پیگیری‌ همین مدیران است. این بودجه همواره متعارف بوده و آنچه اهمیت دارد این است که شهرداری شفاف باشد و در مقابل کمک‌هایی که پرداخت می‌کند به شورا پاسخ دهد. گزارش این کمک‌ها به شورا داده خواهد شد و چیز محرمانه‌یی وجود ندارد.

میرزایی با تاکید بر اینکه بودجه دراختیار شهردار محرمانه نیست، تصریح کرد: این‌گونه نیست که شهرداری پنهانی این بودجه را تخصیص دهد. بودجه شفاف است و در همه جای دنیا وجود دارد و کاملا طبیعی است که شهرداری در همه جای دنیا به موزه‌ها، انجمن‌های علمی و تولید فیلم‌های فاخر کمک کند.

او ادامه داد: فیلم‌هایی تولید می‌شود که فیلم گیشه نبوده، اما برای جامعه ضروری است و شهرداری با تشخیص خود می‌تواند به آن کمک کند، اما باید گزارش آن را به شورا بدهد و این پرداخت با تشخیص شخص شهردار است و هر 6 ماه یک‌بار گزارشش به شورا ارائه خواهد شد.

 

ارسال نظر