ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۶۰

آماده‌سازی زمین پلاسکو برای احداث ساختمان جدید

معاون نظارت شورای شهر تهران از آماده‌سازی زمین پلاسکو برای گودبرداری و احداث ساختمان جدید خبر داد. به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده درباره آخرین وضعیت ساخت ساختمان در محل پلاسکو با بیان اینکه اجازه ورود مالک به محل پلاسکو داده شده است، گفت: مالک نیز با نصب تجهیزات متعدد در حال تسریع در امور ساخت‌و‌ساز است. وی با بیان اینکه شاید مراسم کلنگ‌زنی برگزار نشده اما مالک کار خود را آغاز کرده و در مراحل ابتدایی قرار دارد، تصریح کرد: مالک در این مرحله در حال تمیزکاری و آماده شدن برای گودبرداری است که قطعا باید در این مرحله نسبت به اخذ مجوز و پروانه از شهرداری اقدام کند.  وی درباره آخرین وضعیت ملک شمالی پلاسکو نیز با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات سازمان میراث فرهنگی در آخرین پاسخ کتبی به استعلام در یکی از بندها آورده است که اجازه تخریب به ملک شمالی به دلیل مجاورت با آثار میراثی را نمی‌دهد، گفت: به نظر می‌رسد بعد از تمیزکاری مالک نسبت به گودبرداری و ساخت پروژه پلاسکوی جدید اقدام خواهد کرد.

نرخ تاکسی‌ها در شمال و جنوب شهر متغیر باشد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نباید نرخ تاکسی‌ها در همه جای شهر ثابت باشد و باید در شمال و جنوب شهر این نرخ‌ها متغیر باشد.  به گزارش مهر، محمد علیخانی در خصوص اینکه چرا هنوز لایحه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به شورا ارسال نشده و قرار نیست کمیسیون حمل و نقل در این خصوص پیگیری کند، گفت: ما به دنبال گران کردن کرایه تاکسی‌ها نیستیم، شاید شهرداری نخواهد کرایه‌ها را گران کند. ما به عنوان شورا نباید پیگیر گران کردن نرخ کرایه‌ها باشیم بلکه شهرداری باید بر اساس نظر کارشناسی قیمت‌ها را افزایش دهد.  وی ادامه داد: هنوز لایحه کرایه تاکسی و اتوبوس به شورا ارسال نشده اما اعتقاد داریم نباید نرخ کرایه‌های تاکسی یکنواخت باشد. بلکه باید در شمال و جنوب و شرق این نرخ‌ها بر اساس کار کارشناسی تعیین شود.  وی افزود: همین که در حال حاضر نرخ‌های مصوب در برخی مسیرها رعایت نمی‌شود، نشان می‌دهد نرخ‌گذاری کارشناسی نبوده و درست انجام نشده است و باید به دنبال تعیین نرخ بر اساس سازوکار کارشناسی باشیم.  رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: مدت زیادی از فعالیت معاون جدید حمل و نقل نگذشته و در این مدت موضوع طرح ترافیک، پارک حاشیه‌یی و لایحه بودجه مطرح بوده بنابراین تاخیر در لایحه دور از انتظار نبوده است.

 

برف و باران شدید در ۱۰ استان تا سه‎شنبه

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور تا روز سه‌شنبه خبر داد و اعلام کرد: شدت بارش در۱۰ استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، اظهار کرد: ‌سامانه بارشی امروز تقویت شده و شدت بارش‌ها برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای روز دوشنبه هم پیش‌بینی می‌شود در غالب مناطق کشور جز جنوب و شرق بارندگی داریم که از اواخر روز سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

 

 

ارسال نظر