فعالیت یک ایرلاین جدید از سال آینده با 5 ایرباس

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۲۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۹۹۱

سه‌شنبه شب 3 فروند ایرباس ۳۱۹ متعلق به شرکت تهران‌ایر با نام تجاری صافات وارد فرودگاه مشهد شد. قرار است با احتساب دو فروند ایرباس ۳۱۹ دیگر که پیش از این وارد کشور شدند، تهران‌ایر با 5 ایرباس از بهار ۹۷ به ناوگان هوایی کشور بپیوندد.

سه‌شنبه شب 3 فروند هواپیمای ایرباس 319 ‌از مجارستان با شماره پروازهای‌ EY-559 و EY-558 و EY-557 پرواز کرد و پس از ورود به کشور در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست‌.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس ضمن تایید خبر ورود

 3 فروند هواپیمای ایرباس 319 به فرودگاه مشهد اظهار کرد: این 3 فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت هواپیمایی تهران‌ایر است که در بهار سال آینده رسما افتتاح می‌شود. هنوز این شرکت هواپیمایی عملیاتی نشده اما مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده است. این منبع آگاه گفت: این 3 فروند هواپیمای ایرباس 319 همگی در سال 2002میلادی ساخته شده‌ است و ناوگان ملکی تهران‌ایر محسوب می‌شود. یک فروند دیگر از همین ایرباس 319 که در مالکیت تهران‌ایر قرار دارد هم‌اکنون در فرودگاه یزد است که سال ساخت آن 2003میلادی است. وی ادامه داد: همچنین یک فروند دیگر از این ایرباس 319 فعلا در ناوگان قشم‌ایر فعالیت می‌کند که آن هم در سال 2003میلادی ساخته شده است. وی اظهار کرد: تلاش شده است از بهار سال آینده با راه‌اندازی رسمی شرکت هواپیمایی تهران‌ایر این 5 فروند ایرباس 319 رسما فعالیت خود را در این ایرلاین آغاز کند؛ ‌این 5 فروند هواپیما که در مالکیت ‌صافات‌(نام تجاری) یا «تهران‌ایر» است از سال آینده عملیاتی خواهد شد. وی تاکید کرد: ما اجازه نداریم که این هواپیماها در این مدت تا بهار سال آینده غیرعملیاتی باشد بلکه در شرکت‌های هواپیمای داخلی خدمات می‌دهند و در ناوگان شرکت‌های قشم‌ایر، نفت و... فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر روند اخذ مجوز تهران‌ایر و تحقق رقم کفایت سرمایه 350میلیارد تومانی‌ مصوب سازمان هواپیمایی اظهار کرد: روند عملیاتی شدن این هواپیماها نیازمند هماهنگی‌های بعدی با سازمان هواپیمایی کشوری است که البته با رییس سازمان هواپیمایی کشوری بخشی از هماهنگی‌ها انجام شده که نام ایرلاین هم از صافات به تهران‌ایر تغییر کند و تا بهار سال آینده رسما کار آغاز شود. وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی تهران‌ایر سقف اعتباری که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده را با خرید این 5 فروند هواپیما محقق کرده است حتی رقمی بالاتر از سقف تعیین شده سازمان هواپیمایی(350میلیارد تومان) محقق شده است و آن 350میلیارد تومان را کاور می‌کند؛ به هر حال به برکت تلاش‌های دولت تدبیر و امید، قیمت دلار هر روز درحال افزایش‌ است و هر کس هواپیما خرید، وضع مالی‌اش خوب شده است. وی افزود: آن زمانی که رقم 350میلیارد تومان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان کفایت سرمایه اعلام شده بود با احتساب قیمت روز دلار، رقم ارزی کفایت سرمایه 100میلیون دلار می‌شد اما امروز به دلیل کاهش ارزش ریال این رقم کفایت سرمایه به 80 میلیون دلار کاهش یافته است. رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت‌وگو با فارس ورود این 3 فروند هواپیمای ایرباس 319 به کشور و تعلق آن به تهران‌ایر را تایید کرد. بنابراین گزارش ‌شنیده شده است این 3 فروند A319 پیش از این در اختیار Hyperion مالتا بوده و پیش از آن نیز براى Rossiya پرواز مى‌کردند.

 

ارسال نظر