ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۴۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۹۰۸

نوسازی بافت فرسوده تهران؛ 15 سال، 40درصد

شهردار تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی منطقه ۱۷ طی سخنانی از افتتاح مجموعه‌یی از پروژه‌ها در 3 یا 4 منطقه دیگر شهر تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش مهر، محمدعلی نجفی گفت: به‌دنبال آن هستیم که پروژه‌های موجود تا حد ممکن با سرعت بیشتری تکمیل شود تا از این طریق بتوانیم خدمات شایسته‌یی به مردم ارائه کنیم.

شهردار تهران با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد: شهرداری با حمایت و کمک دولت و به‌خصوص شخص رییس‌جمهوری برنامه جدیدی را در نوسازی بافت فرسوده آغاز کرده است که اگر این برنامه به اجرا درآید و سرعت بگیرد، سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده چندین برابر گذشته خواهد شد.

به گفته نجفی، در طول ۱۵ سال گذشته تنها ۴۰درصد بافت فرسوده نوسازی شده است اما امید می‌رود که طی 5 سال آینده، بتوانیم نیمی از بافت فرسوده باقی مانده را نیز نوسازی کنیم.

وی عنوان کرد: هفته پیش مراسم شروع پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۷ کلنگ زده شد و این نوید را به ساکنان بافت‌های فرسوده می‌دهم که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ برنامه‌های نوسازی سرعت بالایی پیدا خواهد کرد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به رونمایی از پروژه صدور 7 روزه پروانه ساختمانی، از اجرای آزمایشی این طرح در منطقه ۱۷ خبر داد و گفت: امیدواریم پس از طی مرحله آزمایشی بتوانیم این برنامه را به کل شهر تهران تسری داده و به مردم نوید دهیم که 7 روز پس از تقاضا، پروانه ساختمانی آنها صادر شود.

صدور مجوز فعالیت صدها شرکت افغان در چابهار

دولت ایران تاکنون برای ۱۶۵ شرکت افغان برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در منطقه تجاری آزاد بندر چابهار، مجوز فعالیت صادر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شین‌هوا، براساس گفته‌های سفیر ایران در افغانستان، از بین ۵۰۰ شرکتی که مجوز فعالیت آنها در منطقه تجاری آزاد چابهار صادر شده است، ۱۶۵ شرکت از افغانستان هستند و ایران به تلاش خود برای برقراری پرواز کابل- چابهار- دوبی برای تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران افغان به بازارهای جهانی ادامه می‌دهد.

ایران، هند و افغانستان، در مه ‌۲۰۱۶ موافقتنامه‌یی را به امضا رساندند که به موجب آن به تاجران افغان اجازه می‌دهد در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کنند و از این بندر برای فعالیت‌های اقتصادی خود استفاده کنند.

تامین تجهیزات برای طرح جدید ترافیک توسط شهرداری

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه اجرای طرح جدید ترافیک در شهر تهران نیازمند اضافه شدن تجهیزات جدید است، از قول مساعد مسوولان شهری برای تامین این تجهیزات خبر داد.

سردار تقی مهری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح ترافیک جدید شهر تهران و نظر پلیس راهور ناجا درخصوص این طرح اظهار کرد: طرح ترافیک تهران بزرگ در شورای ترافیک شهر تهران و همچنین شورای اسلامی پایتخت مطرح شده و به تصویب رسیده است.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: پلیس نظرات کارشناسی خود درخصوص این طرح را به اطلاع مسوولان شهری رسانده و الزامات اجرای این طرح را دراختیار این مسوولان گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس درباره اجرای این طرح تاکید کرده که اجرایی شدن کامل و موثرتر طرح ترافیک جدید نیازمند تجهیزاتی است و باید این تجهیزات به تجهیزات موجود اضافه شود.

مهری گفت: البته مسوولان شهری این قول را داده‌اند که تجهیزات موردنیاز برای اجرای هرچه بهتر طرح جدید ترافیک در شهر تهران را تامین کنند و امیدواریم بتوانیم با تامین تجهیزات موردنظر، این طرح را با حداقل مشکل اجرایی کنیم.

 

 

ارسال نظر