ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۲۹

ساخت ۱۰۰ برج در تهران متوقف شد

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره‌کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در راستای این همکاری از ساخت‌وساز 100پروژه ساختمانی در پایتخت جلوگیری شد.

مسلم بیات افزود: در سال گذشته تفاهمنامه همکاری بین اداره‌ کل استاندارد تهران، سازمان نظام مهندسی استان و چهار انجمن صنعت ساختمان نظیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات سبک ساختمانی، انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران و استان تهران و انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان تیرچه و بلوک استان تهران منعقد شد تا خلأهای موجود از تولید فرآورده‌های ساختمانی تا محل مصرف با اخذ تدابیر مناسب و کارآمد برای ردیابی جبران شود.

به گزارش تسنیم، وی گفت: در همین رابطه با تشکیل کمیته استانداردسازی متشکل از کارشناسان استاندارد و نظام ‌مهندسی و همچنین انجمن‌های صنفی و تخصصی ذی‌ربط، بازدید‌های میدانی انجام و در مواردی نمونه‌برداری برای کنترل کیفیت مصالح انجام می‌شود. در جریان این بازرسی‌ها، مقادیری مصالح ساختمانی غیراستاندارد شناسایی و نیز تخلفات برخی پیمانکاران و مهندسین ناظر مشخص شد که اقدام قانونی متناسب اعم از توقیف اعلام جرم و در نهایت درخواست توقف عملیاتی ساختمان اعمال شد. این مقام مسوول ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، ۸۶ پروانه استاندارد واحد‌های تولید فرآورده‌های ساختمانی تعلیق و ابطال و همچنین از فعالیت ۲۷ بچینگ تولیدکننده بتن نیز ممانعت شد. در مدت مذکور مقادیر زیادی سیمان، بلوک سیمانی، تیرچه، شن و ماسه، موزاییک نیز توقیف و درخواست توقف کار ۱۰۰پروژه ساختمانی متخلف به مرکز صدور پروانه در شهرداری تهران ارائه شد.

آلوده‌ترین مناطق تهران در هفته گذشته

طی هفته گذشته منطقه پیروزی و شهر ری در برخی ساعات آلوده‌ترین منطقه تهران بودند و غلظت ذرات آلاینده کمتر از 2.5 میکرون در این ایستگاه‌ها به عددی بالاتر از عدد ۲۰۰ رسید. مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تردد خودروهای دیزلی‌ را یکی از علل اصلی آلودگی هوا در شرق تهران می‌داند.

بررسی میانگین ساعتی و روزانه شاخص کیفیت هوا در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که ایستگاه سنجش آلاینده هوا شهر ری در منطقه ۲۰ و ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ ازجمله ایستگاه‌هایی هستند که در روزهای آلوده هوا شاخص کیفیت هوای بالایی نسبت به سایر مناطق دارند. برای مثال ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ طی هفته گذشته که تهران آلودگی هوای مستمری داشت، در برخی ساعات شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را بیش از عدد ۲۰۰ و در شرایط بسیار ناسالم نشان می‌داد. ایستگاه شهر ری در منطقه ۲۰ نیز تقریبا اوضاع مشابهی داشت و طی هفته گذشته در برخی ساعات شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در این ایستگاه نشان‌دهنده عددی بیش از عدد ۱۹۰ و حاکی از شرایط ناسالم برای همه‌ گروه‌ها بود. حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت آلودگی هوا در این دو نقطه از شهر تهران گفت: منطقه پیروزی نزدیک به کمربندی تهران است و خودروهای دیزلی -که آلودگی زیادی تولید می‌کنند- از آن منطقه عبور می‌کنند. شهر ری نیز اوضاع مشابهی دارد بنابراین تردد خودروهای دیزلی در اطراف این دو ایستگاه بیشتر از مناطق دیگر تهران است و این عامل می‌تواند یکی از دلایل آلودگی زیاد این مناطق باشد.

پلیس شکایت از شهرداری تهران را پس گرفت

نیروی انتظامی شکایت از شهرداری تهران درباره ادعای قرارداد میلیاردی با دانشگاه پلیس را پس گرفت.

به گزارش تسنیم، سردار منتظرالمهدی در نشست خبری خود اظهار کرد: باتوجه به اطلاعیه روابط عمومی شهرداری تهران و بیان توضیحات لازم، نیروی انتظامی شکایت خود از این مجموعه را پس گرفته است.

وی در واکنش به انتشار شایعاتی مبنی بر واریز بخشی از درآمد حاصل از تعویض پلاک به حساب فرماندهان ناجا و موسسه راهگشاست، گفت: این مطلب کذب همزمان با اختلافاتی که درخصوص الزامی بودن یا نبودن ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ایجاد شده بود، منتشر شد. بر این اساس، پلیس اطلاعات ناجا 5 نفر از این شایعه‌پراکنان را شناسایی و دستگیر کرد که همگی تحویل مراجع قضایی شده و قرار وثیقه برای آنها صادر شد. متاسفانه هر 5 نفر دستگیر شده جزو کارکنان دفاتر اسناد رسمی بودند.

 

ارسال نظر