آمادگی راهداری‌ها برای شروع بارش‌ها از امروز

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۶۹۱

در شرایطی که سازمان هواشناسی در اخطاریه‌یی از احتمال آبگرفتگی معابر و بروز سیلاب در مسیل‌ها و رودخانه‌های کرمانشاه، مرکز و جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان و ایلام از سه‌شنبه خبر داد، رییس سازمان راهداری اعلام کرد که ادارات کل راهداری استان‌ها برای ورود سامانه بارشی پیش‌رو آمادگی کامل دارند.

به گزارش ایرنا، داود کشاورزیان با بیان اینکه «سامانه بارشی که وارد کشور می‌شود تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: ادارات کل استان‌ها خود را برای باز نگاه داشتن جاده‌های کشور و انجام عملیات راهداری زمستانی آماده خواهند کرد.

کشاورزیان اظهارکرد: این سامانه بارشی در روز دوشنبه از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و بارش باران و برف را به همراه دارد که طبق گزارش سازمان هواشناسی این سامانه در روز سه‌شنبه تقویت شده و بخش‌های دیگر را هم دربر خواهد گرفت.

او با اشاره به وضعیت ماشین‌آلات راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی تصریح کرد: تعداد بسیاری از ماشین‌آلات راهداری عمری بیش از ۲۵ سال دارند و نمی‌توان انتظار عملکرد یکسری ماشین‌آلات نو از آنها داشت.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی با بیان اینکه «نوسازی ماشین‌آلات راهداری یک نیاز است» گفت: امیدواریم بعد از مشاهده بارندگی‌‌های اخیر، دولت توجه بیشتری نسبت به نوسازی ماشین‌آلات راهداری داشته باشد.

گفتنی است، براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی کشور از بعد از ظهر امروز (بیست‌وسوم بهمن ماه) بارش برف و باران و وزش باد شدید در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، جنوب اردبیل، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و مازندران را شاهدیم.

و سه‌شنبه (بیست‌وچهارم بهمن ماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، نیمه شمالی و شرقی زنجان، ارتفاعات سمنان، شرق و شمال لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری بارش برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد، در این روز باران و برف به دامنه‌های البرز (استان‌های قزوین، البرز و تهران) می‌رسد و در گیلان و مازندران نیز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

در این مدت جاده‌های کوهستانی این مناطق لغزنده است و به علت مه آلودگی و کولاک برف کاهش دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود اقدام‌های لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به عمل ‌آید.

 

 

ارسال نظر