شورای شهر به خبرنگاران سهمیه طرح ترافیک داد نه شهرداری!

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۱:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۵۰۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه توزیع سهمیه‌های طرح ترافیک بین رسانه‌ها گفت: فرصتی باقی نمانده و فقط یک ماه وقت داریم و خودم هم نمی‌دانم چگونه این سهمیه‌ها را توزیع کنم. محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با برنامه توزیع سهمیه طرح ترافیک برای رسانه‌ها گفت: قرار شده 3درصد از 103هزار سهمیه طرح ترافیک به رسانه‌ها داده شود. وی ادامه داد: برای توزیع این سهمیه باید یک آیین‌نامه بنویسیم و به تایید کمیسیون حمل و نقل شورای شهر برسد. به عنوان مثال مجمعی از اصحاب رسانه را دعوت کنیم و در رابطه با این آیین‌نامه به یک نقطه مشترک برسیم. وی گفت: ‌اما متاسفانه وحدت رویه در این زمینه بین رسانه‌ها وجود ندارد که این موضوع را به دستشان بسپاریم و برای کل صنف خبرنگاران آیین‌نامه را بنویسند. انجمن صنفی خبرنگاران، ‌روزنامه‌نگاران مسلمان، روزنامه‌ها، ‌خبرنگاران، سایت‌ها و وزارت ارشاد وجود دارد اما رسانه‌ها از نظر هیچ کدام از این گروه‌ها تبعیت نمی‌کنند که با هم بنشینند و آیین‌نامه بنویسند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این صورت مساله اگر برای من حل شود، می‌توانیم به یک نتیجه برسیم بگویید چند نماینده از این رسانه‌ها باید دعوت شوند و اگر با حضور نماینده شورا و وزارت ارشاد حساب کنیم شاید حدود 12نفر شوند اما آیا این تعداد مورد وثوق همه خبرنگاران هستند؟ از طرفی نمی‌توان هم از تمام رسانه‌ها دعوت کنیم و باید از نظر این نمایندگان تبعیت شود. پورسیدآقایی گفت: فرصتی باقی نمانده و فقط یک ماه وقت داریم و خودم هم نمی‌دانم چگونه این سهمیه‌ها را توزیع کنم. مشکل مربوط به طرح نیست به تصمیمی برمی‌گردد که به زور در لایحه گنجانده شد و برای رسانه‌ها سهمیه قائل شدند.

وی در پاسخ به اینکه آیا هنوز به سهمیه 3درصدی رسانه‌ها معترض هستید، گفت: ‌من از هر آنچه که در لایحه شهرداری بوده، دفاع می‌کنم چون در طرح شهرداری به خبرنگاران سهمیه‌یی داده نشده بود و شورا این تسهیلات را به خبرنگاران داد و لایحه شورا را شورا باید دفاع کند من از لایحه خودم حرف می‌زنم.

پورسیدآقایی در پاسخ به اینکه شما نظر موافق به لایحه شورا داده‌اید، ‌گفت: بله، داده‌ام این سهمیه را هم اجرا می‌کنم اما ترکیبی لازم است و باید از رسانه‌ها دعوت کنیم و سایر رسانه‌ها هم معترض نشوند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ‌این افراد باید مورد اطمینان همه باشند شاید نمایندگانی از وزارت ارشاد، از دو انجمن صنفی و یک نفر هم از جامعه خبری که ربطی به یک رسانه خاص نداشته باشد، دعوت کنیم در اینجا اصلا نمی‌خواهم موضوع را سیاسی ببینم و بگویم از هر دو جناح سیاسی نماینده خبری دعوت می‌کنیم چراکه اکنون اصلاح‌طلبان نسبت به این موضوع حذف سهمیه‌ها تندی بیشتری می‌کنند و می‌گویند رانت ما قطع شده است.

 

ارسال نظر