ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۱۷

تفاهمنامه همکاری 3 فرودگاه برای مقابله با بحران

با پایان یافتن بحران جوی به وجود آمده در فرودگاه‌های اصلی کشور، شرکت فرودگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده تا برخی مشکلات به‌وجود آمده در روزهای اخیر مدیریت شود. به گزارش ایسنا، در این رابطه طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه‌یی میان فرودگاه‌های شیراز، اصفهان و مهرآباد نهایی شده که با هدف مدیریت بحران اجرایی خواهد شد. این تفاهمنامه در حوزه‌های هوانوردی، راداری، سیستم ناوبری، تجهیزات و پذیرش پروازها اجرایی می‌شود. همچنین بنا شده برای اینکه دستورالعمل‌های همکاری این سه فرودگاه بازنگری شود، در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات هماهنگی‌هایی با محوریت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد. این تفاهمنامه در حالی منعقد شده که براساس دستور وزیر راه و شهرسازی، معاونت حمل و نقل این وزارتخانه موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارشی از وضعیت مدیریت پروازها در بحران اخیر ارائه کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اتفاق‌های احتمالی آینده را در دستور کار قرار دهد.

ورود ایتالیا و فرانسه به فاینانس هواپیماهای نو

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای تامین مالی خرید هواپیماهای نو بخشی از دو خط اعتباری شرکت‌های ایتالیایی و فرانسوی به ایران‌ایر اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا، فرزانه شرفبافی افزود: با شرکت ایرباس در حال مذاکره هستیم تا از فاینانس این شرکت برای خرید تعدادی از این هواپیماها استفاده کنیم و از خط اعتباری ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها برای تامین مالی خرید تعداد دیگری از هواپیماهای ایرباس و «ATR» استفاده خواهیم کرد. او با بیان اینکه ایران ایر درصدد است از منابع مالی مختلفی برای خرید هواپیماهای نو استفاده کند، گفت: پرداخت اولیه خرید 11 فروند هواپیمای نو ایرباس و «ATR» از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن بوده که جا دارد از همکاری این بانک در تامین مالی خرید این هواپیماها تشکر کنم. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت ورود هواپیماهای بیشتر به ناوگان هوایی ایران‌ایر تصریح کرد: برنامه‌ریزی هما در سال آینده ورود حداقل 14 فروند هواپیما به ناوگان هوایی ایران‌ایر است.

مدیریت راه‌ها نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیریت راه‌های کشور به 800میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما کل بودجه این بخش 200 میلیارد تومان است و همه آن نیز تخصیص داده نمی‌شود. به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت راه‌های کشور در برف اخیر پرداخت و افزود: می‌توان بهتر از این عمل کرد و معتقد به این نیستیم که بدون ایراد کارها را انجام می‌دهیم ضمن اینکه نیاز به نوسازی داریم. وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای نوسازی ناوگان در سال 93، 500 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد که 100 میلیارد آن تخصیص یافت، در سال 94 مجلس 600 میلیارد برای نوسازی درنظر گرفت که هر سه سال تخصیص آن صفر بود. کل اعتبار ما در بودجه سال آینده 900 میلیارد تومان است. آخوندی ادامه داد: منابع مالی ما در حال گرایش به صفر است و در سال 97 بودجه وزارت راه از 8هزار میلیارد تومان به حدود 5 هزار میلیارد تومان کاهش یافته در حالی که 12 هزار میلیارد تومان بدهی مستقیم داریم.

۴۰ درصد ماشین‌آلات برف‌روب غیرفعالند

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با اشاره به اینکه 40درصد ماشین‌آلات برف‌روب غیرفعالند، گفت: در بارش‌های چند روز گذشته سازمان راهداری تمام امکانات خود را به‌کار گرفت اما این امکانات برای مقابله با چنین بحرانی کم بود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داوود کشاورزیان افزود: این سازمان، ۲۰۰ دستگاه برف‌روب نیاز دارد که در حال حاضر ۹۶ دستگاه دارد و حدود ۶۰درصد این دستگاه‌ها فعالند. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان هواشناسی برای بارش‌های اخیر اطلاعیه داده بود و همکاران هم آمادگی لازم را داشتند اما بارش به‌گونه‌یی بود که اجازه فعالیت نمی‌داد.  

ایرلاین‌ها در برف اخیر کم‌کاری نکردند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ایرلاین‌ها در انجام پرواز‌های خود در چند روز اخیر در شرایط جوی بارش برف کم‌کاری نکردند و علت اصلی بروز این مشکلات نبود پشتیبانی برای ایرلاین‌ها بود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد با تاکید بر اینکه به‌طور قطع ایرلاین‌ها در این روند و لغو تاخیر پرواز‌ها مقصر نیستند و نهایت تلاش خود را برای انجام پرواز‌ها انجام دادند، گفت: مهم‌ترین مشکل در عدم انجام پرواز‌ها موضوع پشتیبانی بود هر چند که تیم راهداری نهایت تلاش خود را برای بازگشایی اتوبان تهران-قم انجام داد، اما یکی از دلایل لغو پرواز‌ها نبود پشتیبانی ایرلاین‌ها به‌دلیل انسداد محور تهران-قم بود. او ادامه داد: شاید یک یا دو ایرلاین برای انجام پرواز‌ها همکاری نکردند، اما نمی‌توان آن را به تمام ایرلاین‌ها تسری داد. آدم‌نژاد با بیان اینکه مهم‌ترین عامل نارضایتی مردم در چند روز گذشته در فرودگاه امام، فعالیت سایت‌های غیرمجاز برای فروش بلیت هواپیما بود، گفت: فعالیت این سایت‌های غیرمجاز به ایرلاین‌ها مربوط نمی‌شود و سازمان هواپیمایی و مراجع قضایی باید با سایت‌های غیرمجاز برخورد قانونی کنند تا از این پس عده‌یی قصد سودجویی از شرایط بحرانی به‌وجود آمده را نکنند. او اظهار کرد: گزارش تخلف این سایت‌های غیرمجاز را به سازمان هواپیمایی ارائه کرده‌ایم و پیگیری مسائل حقوقی و قانونی را سازمان هواپیمایی باید انجام دهد.

 

ارسال نظر