در شهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۳۰

 عضو شورای شهر: با تغییر نام خیابان کارگر به مصدق مخالفیم

عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش گفت: کارگران نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و اینکه بخواهیم بخشی از خیابان کارگر را تغییر نام دهیم، در شأن نمایندگان مردم نیست. افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با اینکه برخی قصد تغییر نام خیابان کارگر در تهران و پاک کردن نام کارگر در سطح شهر دارند، گفت: برای نامگذاری خیابانی به نام مرحوم دکتر مصدق پیشنهادهایی مطرح شد تا نام ایشان جایگزین شود، اما برخی به یاد خیابان کارگر افتادند تا بتوانند تغییری در آن اعمال کنند، البته آنها قصد دارند، بخشی از خیابان کارگر را به نام دکتر مصدق تغییر نام دهند. وی افزود: آنها این بحث را مطرح می‌کنند که خیابان کارگر شمالی یا کارگر جنوبی را به نام مرحوم دکتر مصدق تغییر دهند. اساسا با این موضوع مخالف هستیم که نام خیابان کارگر تغییر پیدا کند و به نظر می‌رسد باید دنبال گزینه‌های دیگری برای این کار باشند، چراکه تغییر در نام خیابان کارگر را قبول نداریم. چه بخش شمالی و چه بخش جنوبی این خیابان باید به نام کارگر باقی بماند. حبیب‌زاده گفت: کارگران نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و به همین جهت شهرهای مختلف کشور پس از انقلاب به دنبال این بودند یکی از اصلی‌ترین خیابان‌ها یا میادین شهر را به نام کارگر نامگذاری کنند و این در عمده شهر‌ها اتفاق افتاده است و اینکه بخواهیم بخشی از این خیابان را تغییر نام دهیم در شأن نمایندگان مردم نیست.

 افزایش آلاینده‌های جوی طی 2روز آینده

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه‌یی نسبت به افزایش آلودگی هوا در تهران هشدار داده است. به گزارش ایسنا در اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آمده است: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، هم‌اکنون (روز شنبه) غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5میکرون فراتر از حد مجاز و بیانگر شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است. این مرکز افزوده است: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا روز سه‌شنبه (۱۷ بهمن) به دلیل پایداری و سکون نسبی جو پتانسیل افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای بازخودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنند.

 مهلت 3ماهه آخوندی برای تهیه گزارش‌‌ از 2روز برفی

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌یی خطاب به معاون حمل‌ونقل وزارتخانه دستور داد تا ظرف ۳ ماه آینده گزارشی از وضعیت اضطراری روزهای ۷ و ۸ بهمن‌ماه جاری در قالب دو گروه کارشناسی و با همکاری کامل سازمان‌ها و شرکت‌های مورد اشاره تهیه کنند. ‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی‌ در نامه‌یی خطاب به مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل خود دستور داد تا تحت نظر او گزارش کاملی از وضعیت اضطراری در تاریخ 7 و 8 بهمن‌ماه جاری جهت استحضار رییس‌جمهور‌، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر مقام‌های مسوول و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه شود. در متن این نامه وزیر راه و شهرسازی خطاب به ‌معاون حمل‌ونقل آمده است: با توجه به پایان رسیدن شرایط اضطراری بر اثر بارش برف در روزهای شنبه و یک‌شنبه 7 و 8 بهمن‌ماه سال جاری و ایجاد شرایط اضطراری در منطقه تهران، البرز، قزوین، گیلان، زنجان و قم ضروری است با فوریت دو تیم بررسی کارشناسی متشکل از کارشناسان حرفه‌یی و خبره در زمینه حمل‌ونقل جاده‌یی و هوایی تشکیل دهید تا گزارشی از موضوع تهیه و ارائه کنند. در ادامه این دستور آخوندی به تقی‌زاده آمده است: این تیم باید تحت نظارت جنابعالی و با همکاری کامل سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزئیات مسائل را بررسی و گزارش کاملی از تحلیل شرایط و چارچوب راهکارهای سیستمی جهت مقابله با وضعیت اضطراری جهت استحضار رییس‌جمهور‌، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر مقام‌های مسوول و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه کنند. در بخش دیگر آمده است: این گزارش باید حداکثر ظرف مدت سه ماه تهیه و حاوی فرآیند شکل‌گیری شرایط اضطراری در انواع بحران‌های احتمالی، نحوه مدیریت و اطلاع‌رسانی، اقدام میدانی صورت گرفته و همچنین پیشنهادهای لازم جهت درس‌گیری از حادثه و بهبود مدیریت شرایط مشابه تهیه و ارائه کنند.

 

 

ارسال نظر