ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۴۳

جدال چمران و پورسیدآقایی بر سر طرح جدید ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اظهارات رییس شورای چهارم شهر تهران تاکید کرد: شما که با پول مردم سهمیه را ٤٢درصد افزایش دادید دنبال کسب درآمد بودید یا ما که هزینه را برای عموم تا نصف کاهش دادیم؟!

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی در پاسخ به اظهارات مهدی چمران گفت: انتظار می‌رفت به عنوان فردی متدین، تقوا پیشه کرده و پس از سال‌ها جور و جفا در حق شهروندان تهران، دیگر طلبکار نباشید.

وی با اشاره به ادعای چمران مبنی بر اینکه شهروندان از طرح ترافیک قبلی راضی بوده‌‌اند، اظهار کرد: البته آنها که طرح ترافیک هدیه می‌گرفتند، باید هم راضی باشند اما مردمی که برای ورود به محدوده باید روزانه بالغ بر ۴۰هزار تومان می‌دادند، چطور؟ آنها مردم نبودند؟

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه کسانی که سال‌ها رانت خوردند، رانت دادند و از جیب مردم برای خود یارگیری کردند، در حق شهروندان تهرانی خیانت روا داشته‌اند، تصریح کرد: اگر ایشان واقعا معتقدند طرح ترافیک قبلی خوب بوده و طرح ترافیک جدید، خیانتی در حق شهروندان است، از ما بخواهند که اعلام کنیم در دوره پیشین چند کارت شناور با حدود قیمت ۵میلیون تومانی را به صورت رایگان پخش کرده‌اند. پورسیدآقایی ادامه داد: شما که از جیب شهرداری به هزاران نفر طرح ترافیک رایگان دادید، سهمیه‌ها را ۴٢درصد افزایش و هزینه آن را از فروش روزانه از مردم مظلوم می‌گرفتید، به دنبال کسب درآمد به هر قیمت بودید یا ما که این رقم را برای عموم مردم تا حدود نصف کاهش دادیم؟! وی با تاکید بر اینکه محکم ایستادیم تا سهمیه‌داران سابق، بهای آسایش خود را از جیب سایر شهروندان نپردازند، اظهار کرد: شما که برای کسب درآمد بیشتر به شیشه اتوبوس‌ها هم رحم نکردید و همه‌جا را تبلیغات چسباندید به فکر درآمد بیشتر به هر قیمت بودید یا ما که با وجود ویرانه مالی به‌جا‌ی مانده از دوره جنابعالی به خاطر احترام به نظر اکثریت مردم تصمیم گرفتیم که این تبلیغات را حذف کنیم؟معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خطاب به چمران گفت: کاش اجازه دهید، مدیریت جدید شهری بتواند زمینه‌های بهبود شرایط زندگی را در پایتخت فراهم کند و مردم قدری نفس بکشند. پورسیدآقایی ادامه داد: متاسفانه شهر تهران با مشکلات عدیده روبه‌روست که اگر شبانه‌روز هم برای حل این مشکلات تلاش کنیم، باز کافی نیست، اگر بنا بر کمک ندارید لااقل برای این مردم و نمایندگانشان در مدیریت شهر حاشیه‌سازی نکنید.

کاهش 19درصدی کمبود بارش با برف تهران

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، با بیان اینکه بارش برف در تهران تنها ۱۹درصد کمبود بارشی را جبران کرد، گفت: استان تهران قبل از فعالیت سامانه بارشی اخیر ۷۹درصد کمبود بارشی داشت.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه در مورد تاثیر بارش‌های اخیر تهران طی چند روز گذشته اظهار کرد: مطمئنا بارش برف طی روزهای گذشته در تهران در افزایش میزان بارش‌های دریافتی اثرگذار است اما نمی‌توان ادعا کرد که این میزان بارش توانسته کمبودهای بارشی سابق را به‌طور کامل جبران کند. وی با اشاره به کم بارشی‌های شدید در پاییز امسال در استان‌های مختلف ازجمله تهران گفت: استان تهران قبل از سامانه بارشی اخیر ۷۹درصد کمبود بارشی داشت، بنابراین‌ بارش‌های اخیر تنها بخش کوچکی از کم‌بارشی‌های تهران را جبران کرد. روز گذشته شاهرخ فاتح رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن برآورد وضعیت بارندگی کشور ازجمله تهران بر اثر فعالیت سیستم بارشی اخیر گفت: سامانه بارشی اخیر تنها 4 میلی‌متر به بارش کشور و

۱۹ میلی‌متر به بارش تهران اضافه کرد. وی اظهار کرد: طی روزهای اخیر ۱۹ میلی‌متر به بارش تهران اضافه شد که این میزان افزایش بارش، ۱۹درصد نسبت به بلندمدت و ۱۳درصد هم نسبت به سال گذشته اوضاع را بهتر کرده است.

بازگشت دوباره چینی‌ها به آزادراه تهران – شمال

در جریان سفر اخیر محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به چین توافقی میان این بنیاد با یک شرکت چینی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران – شمال و ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام خمینی (ره) به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، در جریان این قرارداد طرف چینی تعهد می‌کند که این دو پروژه مهم عمرانی ایران را در زمان مشخص به بهره‌برداری نهایی برساند.

سعید ابوالخیریان نماینده این شرکت چینی در ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی نهایی شدن این توافق اظهار کرد: از اواخر سال ۲۰۱۶میلادی و همزمان با ورود رییس‌جمهوری چین به ایران توافقنامه‌یی امضا شد که در راستای آن دو طرف همکاری‌های اقتصادی‌شان را گسترش دهند. به گفته وی در راستای اجرای این توافق‌ها یک شرکت دولتی چینی به نام «چنگ دا» معرفی شد و در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی را با بنیاد مستضعفان ایران پیگیری کرد. نماینده شرکت چینی طرف قرارداد با بنیاد مستضعفان ادامه داد: این شرکت که ۱۰۰درصد دولتی است، حدود ۷۰سال قدمت دارد و جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های عمرانی چینی به حساب می‌آید. این شرکت در طول ماه‌های گذشته مطالعات گسترده را در این پروژه‌های مهم در دستور کار قرار داده و در زمان سفر سعیدی‌کیا به چین نمونه‌های کار خود را به طرف ایرانی معرفی کرده و پیش‌قرارداد را امضا کردند. به گزارش ایسنا بازگشت دوباره چینی‌ها به آزادراه تهران – شمال در حالی صورت گرفته که پیش از این نیز پیمانکاری از چین اجرای قطعه اول این آزادراه را در اختیار داشت، پیمانکاری که نتوانست انتظارات موجود از خود را برآورده کند و همین موضوع باعث شد با کنار رفتن از کار چند پیمانکار ایرانی مابقی قطعه نخست را در دستور کار قرار دهند. براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان پس از پیگیری پروژه از سوی پیمانکاران ایرانی سرعت تکمیل این قطعه به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و پس از سال‌ها سردرگمی بار دیگر به افتتاح نزدیک شده است. طبق برآوردهای صورت گرفته احتمالا قطعه نخست آزادراه تهران – شمال در ماه‌های ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر