فاصله وضعیت شریان‌های کشور با حالت عادی

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۶۱

گروه راه و شهرسازی

 3 روز از پایان بارش برف در پایتخت می‌گذرد اما هنوز شرایط جاده‌ها، فرودگاه‌ها و حتی حمل و نقل ریلی به حالت عادی بازنگشته است اگرچه مسوولان وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کنند شرایط را عادی جلوه دهند اما سرگردانی 72ساعته مسافران در فرودگاه امام، افزایش چندین برابری نرخ تاکسی‌های این فرودگاه، تاخیر 4ساعته قطار تهران- قزوین در روز چهارشنبه، رشد 3برابری قیمت بلیت‌های هواپیما و... نشانگر نبود مدیریت در این شرایط بحرانی است البته وضعیت حمل و نقل هوایی نسبت به جاده‌یی و ریلی نابسامان‌تر است و همین موضوع موجب شد که دیروز قاضی سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور از فرودگاه بین‌‎المللی امام خمینی(ره) بازدید کند و دستور رسیدگی به مشکلات مسافران را بدهد البته سازمان تعزیرات حکومتی همچنین سازمان هواپیمایی کشوری هم طی اطلاعیه‌یی آمادگی خود را برای برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف اعلام کردند.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) پروازها در این فرودگاه در جریان است و دلیل تجمع مسافران آن نه مشکلات فرودگاهی که مشکلات ایرلاین‌ها در نهایی کردن مقدمات پرواز بوده است.

روابط عمومی این فرودگاه همچنین گفته، تمام امکانات برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده و شب گذشته هم به مسافران غذای رایگان داده‌اند، این درحالی است که مشاهدات میدانی و عکس‌های منتشر شده از سوی مسافران سرگردان این فرودگاه بین‌المللی حکایت از شرایط نابسامان مسافران در فرودگاه دارد به گونه‌یی که برخی مسافران 72ساعت است که در فرودگاه به سر می‌برند اما هنوز وضعیت پرواز آنها مشخص نیست و رسیدگی درستی هم به مشکلات آنها نمی‌شود حتی در گزارشی که از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، نشان می‌داد که به دلیل نبود جا برای نشستن، برخی مسافران مجبور به خرید کارتن به قیمت 5 هزار تومان شدند.

  شرایط فرودگاه مهرآباد مناسب‌تر است

شرایط فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) براساس گزارش‌ها بسیار ناامید‌کننده است اما وضعیت فرودگاه مهرآباد بهتر است و گفته‌های قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها نشان می‌دهدکه شرایط فرودگاه مهرآباد از دوشنبه به حالت عادی بازگشته است.

حسین اسفندیاری با بیان این خبر می‌گوید: با بهبود شرایط جوی، پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه از ساعت ۱۱صبح ۹بهمن از سر گرفته شد و تا ساعت ۲۴ شب گذشته ۱۰ بهمن، تعداد ۳۰۳پرواز خروجی از فرودگاه مهرآباد برخاست و ۳۳۶پرواز ورودی به زمین نشست.

او ادامه می‌دهد: مجموع پروازهای ورودی و خروجی در فرودگاه مهرآباد از زمان بازگشایی در ساعت ۱۱صبح روز نهم تا ساعت ۲۴ شب دهم بهمن ماه ۹۶ به ۶۳۹ رسید.

اسفندیاری با اشاره به اینکه این پروازها عمدتا به موقع انجام شده‎اند، تصریح می‌کند: تعدادی از پروازها به خاطر شرایط خاص هواپیماها یا آمدن مسافران از شهرهای دیگر با تاخیر انجام شد اما در مجموع شرایط فرودگاه مهرآباد در حالت عادی قرار دارد.

طی روزهای گذشته شرایط راه‌های ریلی کشور نسبت به هوایی و جاده‌یی بهتر بوده و با وجود تاخیرهای چندین ساعته برخی قطارها در آن 48ساعت بحرانی با وجود بارش‌های شدید برف هیچ یک از مسیرهای ریلی مسدود نشد و ‌ایستگاه‌های راه‌آهن باز ‌و قطارها درحال تردد بودند اگرچه سرعت سیر قطارها از سرعت مجاز به سرعت مطمئنه کاهش یافت یعنی اگر در مسیری سرعت مجاز 120کیلومتر بر ساعت بود و در آن مسیر بارش برف و کاهش دید افقی وجود داشت، لکوموتیوران سرعت قطار را به 30 تا 40کیلومتر کاهش می‌داد و همین کاهش سرعت موجب افزایش ترافیک و برخی از تاخیرات شد.

 

ارسال نظر