ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۷۸

تذکر به ایرلاین‌ها پس از زمین‌گیر شدن هواپیماها

سازمان هواپیمایی در اطلاعیه‌یی شرکت‌های هواپیمایی را مکلف کرد، نسبت به نظارت بر قیمت و نحوه عرضه و فروش بلیت اقدام و در صورت ابطال پرواز نسبت به استرداد تمام وجه به مسافران اقدام کنند. این در حالی است که سه روز از مسائل و حاشیه‌های ایرلاین‌های متخلف می‌گذرد.

به گزارش ایسنا، دفتر نظارت سازمان هواپیمایی به‌دنبال یخبندان فرودگاه‌ها در روزهای اخیر در اطلاعیه به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد، نسبت به نظارت بر قیمت و نحوه عرضه و فروش بلیت اقدام و در صورت ابطال پرواز موظفند نسبت به استرداد تمام وجه به مسافران اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: تحت هر عنوان افزایش نرخ بلیت، نسبت به روزهای قبل قابل‌قبول نبوده و با متخلفان برخورد قانونی توسط مبادی ذی‌ربط، ازجمله سازمان محترم تعزیرات حکومتی صورت خواهد پذیرفت.

ضمنا هرگونه شکایت با ارائه مستندات از طریق سامانه حقوق مسافر در سایت سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir قابل پیگیری خواهد بود.

 

فراموشی قطارهای حومه‌ای عامل مشکلات جاده‌ای

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی معتقد است: در صورتی که از گذشته فکری جدی برای توسعه قطارهای حومه‌یی و افزایش استفاده از آنها انجام می‌شد امروز بسیاری از بحران‌های برفی اخیر به‌وجود نمی‌آمد.

مهرداد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: متاسفانه تا زمانی که بحرانی به وجود نیاید کمتر به‌دنبال پیشگیری آن بر می‌آییم. او با بیان اینکه حمل و نقل در ایران‌خودرو محور است و حتی این روند تشدید هم می‌شود، گفت: با افزایش تعداد خودروهای شخصی و افزایش جابه‌جایی مردم به وسیله این خودروها عملا حمل و نقل عمومی ریلی را از دست می‌دهیم. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجربه کشورهای توسعه‌یافته در حوزه قطارهای حومه‌یی، بیان کرد: شهرهایی مانند لندن، پاریس، برلین و دیگر پایتخت‌های اروپایی تعداد زیادی خط ریلی با محوریت جابه‌جایی مسافران حومه‌یی دارند. در این کشورها حتی اگر مشکل جوی هم به وجود بیاید، خیلی راحت امکان انتقال مسافران از جاده به ریل وجود دارد و هیچ بحرانی شکل نخواهد گرفت. تقی‌زاده در پاسخ به اینکه در صورت افزایش اقبال مردم به قطارهای حومه‌یی وضعیت ایران در این حوزه چگونه است، اظهار کرد: قطعا برای آنکه تعداد زیادی مسافر به وسیله ریل جابه‌جا شوند ما هم نیاز جدی به ناوگان خواهیم داشت و هم باید خطوط ریلی جدیدی بسازیم، زیرا در غیر این صورت ترافیک میان قطارهای حومه‌یی و قطارهای بین‌شهری بالا خواهد رفت.

بیش از 140 هزار مسافر در 2 روز جابه‌جا شدند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود شرایط بد جوی و بارش سنگین برف در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیش از 140 هزار نفر از مردم در مسیرهای ریلی کشور جابه‌جا شدند.

سعید محمدزاده در گفت‌وگو با ایرنا، یادآور شد: این تعداد مسافر در مجموع با 382 رام قطار در شبکه ریلی کشور و در مسیرهای مختلف جابه‌جا شده‌اند. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: با بارش برف سنگین در بیشتر نقاط کشور مراجعه مردم برای استفاده از قطارهای مسافری افزایش قابل‌توجهی داشت و راه‌آهن ارائه خدمات به هموطنان را در اولویت مهم خود قرار داد. مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: متوسط تاخیر قطارها در مبدا کمتر از 30 ثانیه و تاخیر ورود قطارهای ما به ایستگاه کمتر از 23 دقیقه است، اما به علت رعایت مسائل ایمنی در این شرایط تاخیر قطارها به ایستگاه در 2 روز اخیر افزایش یافت زیرا در جاهایی که سرعت قطار باید 140 کیلومتر باشد به حدود 30 کیلومتر کاهش یافت اما سیر هیچ قطاری در شبکه لغو نشد. او گفت: با توجه به محدودیت‌های ارائه خدمات هوایی و جاده‌یی تقاضا برای سوار شدن به قطار افزایش قابل‌توجهی داشت و حتی در برخی مسیرها دو برابر ظرفیت قطار، مردم سوار این وسیله نقیله شدند.

خدمت‌رسانی ۶۰۰۰ راهدار با بارش برف سنگین در جاده‌ها

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌یی با بیان اینکه «طی روزهای اخیر ۲۶۰ محور از محورهای شریانی کشور تحت تاثیر بارش برف سنگین قرار گرفت»، گفت: طی این مدت با به‌کارگیری ۶۰۰۰نیروی راهداری و ۲۵۰۰ انواع دستگاه ناوگان ماشین‌آلات راهداری و آمادگی ۳۵۰ راهدارخانه در این مناطق سردسیر و دارای بارش، امر نگهداری راه‌ها انجام ‌شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، داود کشاورزیان با اشاره به بازگشایی مسیرهای رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-قم در روز ۹ بهمن افزود: در این مدت بیش از ۴۰هزار تن شن و نمک توسط نیروهای راهداری جهت انجام راهداری زمستانی در سطح راه‌های کشور پخش ‌شده به‌علاوه بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول آب‌نمک برای یخ‌زدایی به کار گرفته ‌شده و در سطح بیش از ۹۰هزار کیلومتر از راه‌های کشور اعم از شریانی، غیرشریانی، فرعی و روستایی کار برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام ‌شده تا هموطنان بتوانند ترددی ایمن در سفرهای بین‌شهری داشته باشند.

 

ارسال نظر