تخفیف ۵۰درصدی برای 1900 خبرنگار

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۷۶

در ادامه بررسی نرخ‌گذاری عوارض طرح جدید ترافیک و به هنگام بررسی وضعیت خبرنگاران و اصحاب رسانه، احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون اجتماعی گفت: خبرنگاران کار پخش و مخابرات اطلاعات و روشن کردن اذهان عمومی را انجام می‌دهند و تلاش آنها به ویژه در وقایعی مثل پلاسکو غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم به نام خبرنگار از مجوز طرح ترافیک سوءاستفاده شود و در این راستا اسامی کسانی که به آنها سهمیه خبرنگاری داده می‌شود، باید منتشر شود.

وی با بیان اینکه حذف خبرنگاران از طرح ترافیک به معنی پنهان ماندن بخشی از مشکلات شهر است، افزود: بیش از 5هزار نفر تحت پوشش خبرنگار از طرح ترافیک استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها خبرنگار نیستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پس از صحبت‌های مسجدجامعی، پشت تریبون شورا حاضر شد و گفت: امسال ۶هزار سهمیه ورود به طرح ترافیک برای خبرنگاران اختصاص یافت آیا واقعا این تعداد خبرنگار وجود دارد؟ پس از صحبت‌های پورسیدآقایی، حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با اختصاص سهمیه‌یی ویژه خبرنگاران برای ورود به طرح جدید ترافیک گفت: این پیشنهاد خاص، شأن اصحاب رسانه را پایین می‌آورد و در اذهان جامعه به قشر خبرنگار برچسب می‌زنند، ضمن اینکه راه رانت را نیز باز می‌کند.  وی ادامه داد: مهم‌ترین نقطه این لایحه کم‌ کردن سهمیه‌هاست و نباید تعداد مجوزها از سقف ۱۰۳ هزار نفر بگذرد. پس از صحبت‌های معاون شهردار و عضو مخالف، خبرنگاران در اعتراض به این سخنان صحن شورای شهر را ترک کردند. پس از استماع صحبت‌های رسولی به عنوان مخالف اختصاص سهمیه ورود به طرح ترافیک برای اصحاب رسانه، حجت نظری به عنوان موافق صحبت کرد. وی با بیان اینکه یکی از ارکان دموکراسی وجود رسانه است، گفت: باید برای تحقق دموکراسی تلاش کنیم. نظری تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای اصلی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران در محدوده طرح ترافیک واقع شده‌اند و خبرنگاران در راستای رسالت خبررسانی خود باید در این مکان‌ها حاضر شوند، از این رو باید سهمیه این قشر زحمتکش حفظ شود. آخرین نفری که در خصوص سهمیه‌های خبرنگاران صحبت کرد، محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بود که اظهار کرد: قبلا این بحث در کمیسیون مربوطه مطرح شده و در خصوص اختصاص 1.5 تا ۳درصد سهمیه ویژه با اعمال ضریب نیم‌درصد برای خبرنگاران دیده شده است. در نهایت با رای اعضای شورای شهر ۳درصد کل سهمیه طرح ترافیک جدید (حدود 1900 سهمیه) با ضریب نیم‌درصد به گروه‌های خاص از جمله خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری اختصاص یافت.

 

ارسال نظر