ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۰۰

سامانه بارشی امروز از کشور خارج می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از خروج سامانه سرد و بارشی طی امروز ۱۰بهمن از سمت شرق و شمال شرق کشور خبر داد و گفت: این‌بارش‌ها مبنی بر رفع خشکسالی نیست و باید دقت داشت که خشکسالی در کشور پابرجاست.

به گزارش تسنیم، داوود پرهیزگار با اشاره به خاستگاه سامانه سرد و بارشی که موجب بارش نزولات آسمانی شده است، اظهار کرد: این سامانه بارشی از اروپا حرکت خود را آغاز کرده و از سمت غرب وارد کشور شده که هسته اصلی این سامانه هوای قطبی است.

او افزود: این سامانه بارشی از روی اقیانوس اطلس شکل می‌گیرد و هنگام ورود به ایران بیشترین انرژی را دارد، اما در زمان حرکت به سمت شرق و شمال شرق هیچ‌ منبع رطوبتی برای تغذیه آن وجود ندارد.

رییس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی فعالیت‌های سامانه‌های بارشی در بهمن، اسفند سال جاری و فروردین سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم میزان بارندگی در سال جاری در حد معمول و بیشتر باشد تا از میزان خشکسالی کم شود.

پرهیزگار تصریح کرد: این بارش‌ها مبنی بر رفع خشکسالی نیست در واقع از اول مهرماه نسبت به بارش‌های سال زراعی تاکنون بیش از 60درصد کم‌بارشی داشته‌ایم که این سامانه بخشی از 60 درصد را جبران می‌کند. باید دقت داشت که خشکسالی در کشور پابرجاست.

ابلاغ ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز در باغات کن

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌یی به استاندار، رییس شورای شهر و شهردار تهران، مصوبه شورای عالی را در مورد ساماندهی و صیانت از باغات کن ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح ساماندهی و صیانت از باغات کن مصوبه شماره 570 کمیسیون ماده پنج شهر تهران بدین شرح است:

تغییر رویکرد اتخاذ شده در طرح، خصوصا در محدوده باغات کشت اجباری از پارک عمومی با باغسار مشارکتی در مغایرت کامل با مصوبه مورخ 25/12/93 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است و طبعا فرصت بهره‌مندی از یک عرصه سبز یکپارچه را در مسیر کریدور هوایی غرب تهران برای همیشه از بین می‌برد.

فرصت یگانه و تکرار نشدنی باغات کن به عنوان فیلتر سبز تصفیه هوا در ورودی غرب تهران با توجه به مصایب مبتلابه این شهر، قطعا از چنان اهمیتی برای شهر تهران به عنوان پایتخت کشور برخوردار است که پشتیبانی هیات‌وزیران و مجلس شورای اسلامی را از مصوبه قبلی شورای عالی، مبنی بر صیانت از باغات کن و اختصاص آن به پارک عمومی شهری به عنوان عنصر حیاتی در ساختار فضایی شهر تهران و تبدیل این اراضی به پارک عمومی طلب می‌کند. از این‌رو در راستای این اهداف مقرر می‌شود:

1. طرح ارائه شده برای انطباق حداکثری با بند 4 مصوبه مورخ 25/12/93 شورای عالی (حداکثر ظرف مدت 2 ماه) و ارائه گزارش مجدد به شورای عالی به کمیسیون ماده پنج شهر تهران عودت داده می‌شود.

2. دبیرخانه شورای عالی موظف است، حداکثر ظرف مدت یک ماه، لایحه قانونی جهت تامین منابع مالی برای تملک باغات موسوم به کشت اجباری و اختصاص آن به فضای سبز عمومی را تهیه و پس از تایید شورای عالی به هیات‌وزیران ارسال کند.

3. تا تعیین‌تکلیف نهایی باغات، مصوبات قبلی شورای عالی در خصوص این باغات کماکان به قوت خود باقی است و هرگونه ساخت و ساز اعم از احداثات با مصالح سبک، خانه باغ و... در این باغات ممنوع است.

نجفی: پایتخت مشکلات کمی را در روز برفی تجربه کرد

محمدعلی نجفی شهردار تهران در پیامی خطاب به مردم تهران و نیروهای شهرداری ضمن تشکر از همکاری آنها تاکید کرد که مشکلات به وجود آمده به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا خدمت به شهر و شهروندان در روزهای برفی ارتقا یابد.

به گزارش فارس، نجفی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش آورده است: «تهران بعد از چند سال، بارش برفی شادی‌آور را تجربه کرد. نزول رحمت الهی بر پایتخت که تمام مناطق تهران را در بر گرفت، موجب شد تا همکارانم در شهرداری تهران در ۴۰ ساعت گذشته خدمتی بی‌منت، وسیع و دشوار را به مردم ارائه دهند.

تلاش‌های این عزیزان موجب شد تا معابر اصلی شهر با کمترین مشکل در روز کم سابقه برفی باز باشد و حیات و حرکت در شهر ساری و جاری باشد.

مردم عزیز تهران نیز جلوه‌یی دیگر از مشارکت را به نمایش گذاشتند و به سنت پیشینیان، برای سبک‌تر شدن بار درختان محل زندگی خود و تسهیل تردد در محله‌ها تلاش کردند و از دیگر سو همکاری قابل تحسینی را با مدیریت شهری با عمل به توصیه‌های اعلام شده به نمایش گذاشتند.

حاصل تلاش جمعی ماموران شهرداری و مردم خوب تهران این شد که پایتخت مشکلات کمی را در روز و شب برفی تجربه کند و این مهم از سوی ریاست محترم جمهور و وزیر محترم کشور نیز در جلسه هیات دولت مورد اشاره قرار گرفت.

من به نوبه خود از تمام همشهریان عزیز و نیروهای خدوم شهرداری، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌هایی که هر یک در این ایام برفی تلاش و همکاری کردند، تشکر می‌کنم. بدون شک مشکلاتی نیز در خدمت‌رسانی به شهروندان در این ساعات وجود داشت و به مردم اطمینان می‌دهم این مشکلات به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا همزمان با رفع کمبود تجهیزات لازم، روش‌ها و نحوه خدمت به شهر و شهروندان در روزهای برفی ارتقا یابد.»

 

ارسال نظر