شهرداری تهران امسال 30 درصد کسری بودجه دارد

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۹۸

حسن رباطی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری در گذشته در انجام برخی از وظایف خود تعلل کرده و ماموریت‌های غیرمرتبطی را انجام داده است، بیان کرد: براساس سیاست‌های کلان مدیریت شهری جدید انجام ماموریت‌هایی که وظیفه شهرداری تهران است در اولویت قرار دارد به طوری که در بودجه سنواتی سال 97 اعتبار مواردی که در خارج از وظیفه شهرداری است در بودجه سنواتی مناطق دیده نشده است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در مورد بودجه سال 96 شهرداری نیز گفت: میانگین درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری تاکنون کمتر از 70درصد محقق شده و این یعنی امسال با 30درصد کسری بودجه مواجه بوده‌ایم. بنابراین براساس منابع برای اقدامات شهرداری تصمیم‌گیری می‌شود که در درجه اول مباحث جاری و در درجه بعد بحث‌های توسعه‌یی مورد توجه قرار می‌گیرد.

رباطی با اشاره به اینکه تهران 57 محل محروم در 22 منطقه دارد، اظهار کرد: در برنامه 5 ساله سوم و بودجه سال 97 نگاه مدیریتی شهری محله محوری بوده و در مورد بودجه نیز امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب در جهت رفع محرومیت‌ها اقدام کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به استقبال معاونت هماهنگی و امور مناطق از اعلام فراخوانی در سیستم داخلی برای انتخاب افراد در رده‌های شهردار نواحی خاطرنشان کرد: به زودی فراخوانی در سیستم داخلی شهرداری با تولیت حوزه منابع انسانی داده می‌شود تا افرادی که پتانسیل تخصصی برای اداره شهر و خدمت در سطوح مدیریتی درخواست خود را ارائه دهند.

رباطی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتقادات شهروندان در مورد عملکرد شهرداری تهران در برف‌روبی روزهای اخیر گفت: دلیل بخشی از این انتقادات این است که سیستم برف‌روبی شهرداری تهران با تکنولوژی روز دنیا همراه نیست و تنها 44درصد ماشین‌آلات برف‌روبی مکانیزه هستند. بخش دیگر فعالیت‌ها مربوط به پیمانکارانی است که در حوزه خدمات شهری و فضای سبز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقتی یک راننده تاکسی به این نتیجه می‌رسد که رانندگی در خیابان‌های یخ زده ممکن است به ماشینش صدمه بزند، تصمیم می‌گیرد خدمت‌رسانی نکند، افزود: از آنجا که شهرداری مالک تاکسی‌ها نیست و صرفا شان نظارتی دارد تنها در بحث نرخ می‌تواند نظارت داشته باشد و مرخصی بین شهری را کنترل می‌کند. ولی زمانی که صاحب خودرو نمی‌خواهد زیر برف و باران کار کند هیچ قانونی نیست که به اعتبار آن از او بپرسیم چرا کار نکردید؟

رباطی ادامه داد: اساسا در روزهای بارانی سیستم‌های حمل و نقل خصوصی چندان انگیزه‌یی برای سرویس‌دهی ندارد. فرض کنیم 6 هزار اتوبوس داریم، سیاست حمل و نقل شهرداری تهران این است که در زمان پیک تمام این ناوگان روی خط حاضر باشند و به خدمات‌دهی بپردازند اما این تنها بخشی از ظرفیت حمل و نقل شهری است و قسمت اعظم دیگر به بخش خصوصی مربوط می‌شود.

 تکذیب استعفای 2 شهردار منطقه

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره شایعه استعفای دو نفر از شهرداران مناطق تصریح کرد: گویا قبل از اینکه شهرداری تهران به موضوعی فکر کند در شبکه‌های مجازی به اشکال مختلف به آن پرداخته می‌شود. ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هزینه اجرایی پروژه‌ها در کدام مناطق نامتوازن است، گفت: بعضی پروژه‌ها فرامنطقه‌یی هستند مثل بزرگراه صیادشیرازی یا ارتش که در یک منطقه هستند اما ارتباط موضوعی به تمام شهر دارند. در شهرداری نگاه محله‌محور داریم و می‌خواهیم با بازبینی برنامه 5 ساله 1397 تا 1402 به عدالتی که لازم است در هزینه اجرایی پروژه‌ها وجود داشته باشد، برسیم.

 

ارسال نظر