نظام مهندسی ابلاغیه آخوندی را بررسی می‌کند

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۴۶

رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: اینکه آیا از لحاظ قانونی وزیر راه و شهرسازی می‌تواند مهندسان را از استفاده از پروانه اشتغال محروم کند یک بحث کاملا حقوقی و قانونی است بنابراین تیم حقوقی نظام مهندسی کشور این ابلاغیه را بررسی می‌کند.  فرج‌الله رجبی درخصوص ابلاغیه روز گذشته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت دو شغله بودن کارکنان ۹دستگاه اجرایی و اینکه بین کار دولتی و کار در نظام مهندسی ساختمان باید تنها یکی را انتخاب کنند، گفت: در این ابلاغیه وزیر ‌آمده است کسانی که در مناصب دولتی مشغول به کار هستند چون وظیفه نظارتی و اجرایی دارند و بر عملکرد و فرآیند اقدامات نظارت می‌کنند، نمی‌توانند به ‌طور مستقیم کار انجام دهند البته این بحث دو شکل دارد که آیا این اقدام خوب است یا بد.

وی افزود: طبیعتا اگر بتوانیم در دستگاه‌ها به خصوص وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها را از این ماجرا جدا کنیم یک اقدام مفید است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: اما اینکه آیا از لحاظ قانونی وزیر راه و شهرسازی می‌تواند مهندسان را از استفاده از پروانه اشتغال محروم کند یک بحث کاملا حقوقی و قانونی است. درحال حاضر در شرایطی نیستیم که به آن پاسخ دهیم اما تیم حقوقی نظام مهندسی کشور این ابلاغیه را بررسی خواهد کرد تا از مراجع ذی‌ربط استعلاماتی را بگیرد و راجع به آن اظهار نظر شود.

 

 

ارسال نظر