ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۶۵

تحویل 12فروند ATR به ایران در سال جاری میلادی

مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ATR ابراز امیدواری کرد، تشدید تنش‌ها بین ایران و امریکا، مانع از رابطه تجاری این شرکت با تهران نشود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت ATR در سال ۲۰۱۷، ۸ فروند هواپیمای توربو پراپ تحویل ایران داده و قصد دارد تا پایان امسال ۱۲ فروند دیگر به این کشور تحویل دهد. تسنیم به نقل از پایگاه خبری ایر ترانسپورت ورلد نوشت: ATR بعد از اجرای برجام و لغو تحریم‌ها توانست، قرارداد فروش هواپیما به شرکت ایران‌ایر را به امضا برساند. اما نارضایتی دولت ترامپ از توافق احتمالا ادامه تحویل هواپیماهای این شرکت اروپایی به ایران را در معرض ریسک قرار داده است. با این وجود کریستین شرر مدیرعامل شرکت ATR امیدوار است که این شرکت اجازه داشته باشد، کار با تهران را ادامه دهد. شرر در این باره گفت: «این تحول (نوسازی ناوگان هوایی) برای آنها بسیار قدرتمند است و به صراحت می‌توان گفت که از نظر ژئوپلیتیک و امنیتی کاملا بی‌خطر است. »وی افزود: «هیچ ابزاری قوی‌تر از ارتباطات برای آزادسازی اقتصادی وجود ندارد... زمانی که آنها (ایرانی‌ها) شروع به تحویل گرفتن این هواپیماها کردند، متوجه شدند که می‌توانند با آنها بسیار بیشتر (از هواپیماهای قدیمی قبلی) پرواز کنند، زیرا آنها جدید و قابل اعتماد بودند. »ATR همچنین تعدادی از متخصصان را برای آموزش نحوه پرواز با این هواپیماها به خلبانان ایرانی به این کشور اعزام کرده است.

هشدار نسبت به 2 گود خطرناک پایتخت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت و ساز ساختمان‌های بلندمرتبه در مجاورت پهنه‌های گسلی را صراحتا ممنوع اعلام کرده‌ایم، گفت: نسبت به دو گود خطرناک در مجاورت برج میلاد و در منطقه ایران زمین که در حریم گسل قرار دارند به شهرداری هشدار داده‌ایم.

محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به انتشار نقشه پهنه‌های گسلی اظهار کرد: هدف ما از تهیه نقشه پهنه‌های گسلی و ابلاغ آن به شهرداری‌ها این بوده که در حریم گسل‌های پرخطر ساخت و ساز انجام نشود. وی تاکید کرد: در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان‌های بلندمرتبه یعنی ساختمان‌های بالای 12طبقه در مجاور گسل‌های پرخطر به صراحت اعلام شده است. در این نقشه‌ها سه پهنه گسلی پرخطر، متوسط و کم مشخص شده‌اند که تاکید ما ممنوعیت در ساخت و ساز‌ها در مجاورت پهنه‌های پرخطر است. ایزدی ادامه داد: به‌طور قطع نباید برای ساختمان‌های ویژه که در آیین‌نامه 2800 تعریف شده‌اند، مجوز ساخت در این محدوده‌ها داده شود. از این رو به تمام دستگاه‌های مرتبط اعلام کرده‌ایم که احداث و استقرار ساختمان‌هایی با کارکردهای خاص مانند ایستگاه فشار گاز، پمپ بنزین، بیمارستان‌ها، مدارس و... که باعث بروز فاجعه هنگام بروز زلزله در پهنه‌های گسلی می‌شوند، به‌شدت پرهیز کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین به تمام دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم که مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی که در حریم و مجاورت پهنه‌های پرخطر قرار گرفته‌اند را مورد توجه قرار دهند.

آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده از شهریور ماه

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: در دهه فجر دو طرح را در شهرهای یزد و بوشهر براساس مدل محله سیروس تهران کلنگ می‌زنیم و پیش‌بینی می‌کنیم با تصویب طرح ما در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۷ از شهریور ماه شاهد آغاز برنامه ملی بازآفرینی تحت عنوان «طرح پیشگام» باشیم. به گزارش ایسنا، هوشنگ عشایری اظهار کرد: تک تک محلاتی که قرار است در بافت‌های ناکارآمد بازسازی شوند مشخص شده، ابزارها و منابع مورد نیاز هم در لایحه قانون بودجه ۱۳۹۷ پیش‌بینی و تقدیم مجلس شده و منتظر تصویب هستیم. پیش‌بینی ما این است که شهریور ماه این طرح شروع شود. بنابراین از الان تا شهریور مدلی در نظر گرفته‌ایم که به عنوان پشتوانه طرح پیشگام است. بدین صورت که اراضی دولتی در اختیار خود را که از قبل خریداری کرده‌ایم در اختیار توسعه‌گران قرار دهیم و آنها شروع به ساخت و ساز می‌کنند. عشایری درباره اینکه چه نوع مدل اقتصادی برای توسعه‌گران در نظر گرفته‌اید، گفت: مدل اقتصادی این است که برای زمین هیچ گونه ارزش‌گذاری اولیه تعیین نمی‌کنیم. زمین را در یک فضای رقابتی در اختیار توسعه‌گران قرار می‌دهیم. آنها در این فضا قیمت پیشنهادی ساخت را به ما می‌دهند. کسی که کمترین قیمت پیشنهادی را بدهد، برنده فعالیت در آن محله خواهد شد. پس از اینکه پروژه به اتمام رسید، مطالبه توسعه‌گر از ما میزان هزینه‌یی که براساس قیمت‌ها داده به اضافه ۱۸درصد سود خواهد بود. قیمت کارشناسی خانه‌یی که ساخته شده را تعیین می‌کنیم و براساس هزینه‌یی که کرده به اضافه ۱۸درصد به او پرداخت می‌کنیم، مابقی اگر چیزی باقی ماند برای دولت است اگر هم چیزی نماند ما به هدف خود که ارتقای کیفیت محله است، رسیده‌ایم. اگر هم توسعه‌گران اضافه بر ارزش ریالی پروژه هزینه کرده باشند ما به صورت نقد یا غیرنقدی از اراضی دیگر خود به آنها پرداخت خواهیم کرد. وی تاکید کرد: با این روش ما عملا به توسعه‌گران تضمین سود می‌دهیم. یعنی جز سود پیمانکاری‌اش ۱۸درصد را تضمین می‌کنیم. هیچ‌گونه ریسک سرمایه‌گذاری به آنها تحمیل نمی‌شود و فقط ریسک فروش باقی می‌ماند.

 

ارسال نظر