در شهر

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۸۷

 بررسی معاینه فنی خودروهای دیزلی در سطح شهر تهران

محمدحسین بازگیر رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۵واحد صنعتی، خدماتی و درمانی به دلیل آلودگی هوا اخطاریه دریافت کرده‌اند، گفت: معاینه فنی خودروهای دیزلی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، به صورت تصادفی بررسی می‌شود.  به گزارش ایسنا، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۱۰ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی در شهر تهران پایش شده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۹۳۹ اخطاریه صادر شده است و حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ واحد اخطاریه دریافت کرده‌اند. همچنین۶۴۳ اخطاریه به دلیل آلودگی آب و ۲۴۵ اخطاریه به دلیل آلودگی هوا صادر شده است.

بازگیر ادامه داد: ۵۱۵ اخطاریه زیست‌محیطی به دلیل اشکال در مدیریت پسماند برخی واحدها، ۳۹۱ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن سرانه فضای سبز در برخی واحدهای صنعتی، خدماتی و درمانی و ۴۱۷ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن ضوابط استقرار واحدها صادر شده است.  رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه برخی واحدها چندین مشکل زیست محیطی داشته‌اند و همه آن مشکل‌ها طی یک اخطاریه به آنها تذکر داده شد، گفت: ۲۲۷واحد خدماتی در شهر تهران آلودگی آب دارند؛ به این معنا که تعدادی از آنها تصفیه‌خانه فاضلاب ندارند و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب برخی دیگر از واحدها هنگام مراجعه ماموران محیط زیست خاموش بود. در برخی دیگر از واحدها پارامترهای آلایندگی آب بالاتر از حد استاندارد است که برای تمام آنها اخطاریه صادر شد. وی در پایان درباره پایش منابع متحرک در شهر تهران اظهار کرد: گشت‌هایی در سطح شهر و معابر عمومی توسط ماموران محیط زیست در حال اجراست که به‌طور تصادفی شماره پلاک و ساعت تردد خودروهای دیزلی یادداشت و وضعیت معاینه فنی آنها چک می‌شود، چنانچه خودرو مشکلی در این مورد داشته باشد به نیروی انتظامی مورد اعلام و پیگیری می‌شود تا با متخلفان آلودگی هوا برخورد شود.

 صالحی‌امیری از معاونت اجتماعی شهرداری تهران رفت

سیدرضا صالحی‌امیری از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران رفت.  به گزارش مهر، سرانجام سیدرضا صالحی‌امیری از معاونت اجتماعی شهرداری تهران رفت. شهردار تهران امروز اعلام کرده که با استعفای او موافقت شده است.  شهردار تهران در حاشیه جلسه اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: آقای صالحی‌امیری استعفا داده‌اند و این استعفا مورد پذیرش قرار گرفته است.  نجفی ادامه داد: ایشان در حال حاضر به عنوان مشاور شهردار در امور اجتماعی و فرهنگی به صورت پاره‌وقت مشغول فعالیت هستند.  شهردار تهران همچنین گفت: در حال حاضر چند گزینه برای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مطرح شده و ما در حال بررسی شرایط هستیم. وی هفته گذشته رییس کمیته ملی المپیک شد و از امروز به عنوان مشاور شهردار تهران در امور اجتماعی و فرهنگی فعالیت خواهد کرد.

 ماجرای صدور مجوز برای ساختمان جدید پلاسکو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به سخنان روز گذشته رییس بنیاد مستضعفان و بازتاب آن در رسانه‌ها مبنی بر ساخت پلاسکو در ۱۳ طبقه و عدم صدور مجوز از سوی شهرداری توضیحاتی را ارائه داد.  به گزارش مهر، مهدی حجت با اشاره به اظهارات دو روز گذشته محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان گفت: متاسفانه از صحبت‌های روز گذشته این مقام مسوول برداشت نادرستی شده است. همان‌طور که پیش‌تر از سوی شهرداری اعلام شد، جلسات متعددی با بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان برگزار شده است و مقرر شد، ساختمانی حدود ۱۰طبقه جای پلاسکو ساخته شود.  وی افزود: از ابتدا اعلام کردم که ۵ طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ احداث می‌شود و بین ۹ تا ۱۰ طبقه روی زمین ساخته می‌شود. صحبت‌های روز گذشته رییس بنیاد مستضعفان هم موید این نکته است که پلاسکوی جدید در ۵ طبقه زیرزمین و ۸ طبقه روی زمین بنا می‌شود.  معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای ارائه مجوز ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری وجود ندارد، تصریح کرد: آن‌گونه که رییس بنیاد مستضعفان اعلام کردند، مجوز ساختن این ساختمان داده نشده است. البته ایشان بلافاصله اشاره کردند، شهرداری با بنیاد در کمال هماهنگی قرار دارد و آمادگی لازم برای شروع پروژه فراهم است. حجت در توضیح اینکه چرا مجوز ساختن پلاسکو داده نشده است، عنوان کرد: برای آنکه شهرداری اجازه ساخت و ساز در محدوده را بدهد باید کارهای مقدماتی انجام شود. به این معنی که بنیاد در ابتدا باید حصارکشی و تجهیز کارگاه کند و در مرحله بعد اسناد ملک توسط شهرداری بررسی شود.  وی ادامه داد: شهرداری از امروز مجوزهای لازم برای تشکیل کارگاه و حصارکشی را به بنیاد مستضعفان داده است و در صورتی که مقدمات انجام شود، شهرداری صدور مجوز ساخت و ساز پلاسکو را در اولویت کار خود قرار داده است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا بر اساس اظهارات پیشین کلنگ ساختمان پلاسکو در سالگرد این واقعه به زمین نخورد، تاکید کرد: تصور بنیاد مستضعفان این است، کلنگ‌زنی این ساختمان شکل جشن دارد و آتش‌نشان‌ها هم در تاریخ مذکور ختم عزیزانشان را برگزار می‌کنند. از آنجا که تقارن این دو موضوع با یکدیگر مناسب نیست، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در دهه فجر همزمان با ایام جشن و شادی کلنگ پلاسکو را به زمین بزند.   طی آخرین توافقات صورت گرفته ساختمان پلاسکو در ۱۳طبقه شامل ۵طبقه زیرزمین، یک‌طبقه همکف و ۷ طبقه روی زمین احداث می‌شود.

 

ارسال نظر