ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۴۵

تحویل ایرباس به ایران با تاخیر

مدیر فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس برآورد کرده تحویل هواپیماهای ایرباسی که در قراردادهای پسابرجامی با ایران منعقد شده بود، ممکن است با تاخیر انجام شود.  به گزارش ایسنا، جان لیهای با اشاره به قرارداد تحویل ۱۰۰فروند هواپیمای ایرباس به ایران ایر در این خصوص اظهار کرد: من فکر می‌کنم تحویل این تعداد هواپیما در قراردادهای صورت گرفته، انجام خواهد شد اما نه لزوما طبق همان زمان مقرر بلکه با تاخیر تحویل ایرلاین‌های ایرانی داده خواهد شد.

او افزود: ایرباس باید دقت ویژه‌یی به فاینانس این قرارداد داشته باشد که مشکلی برای طرفین قرارداد پیش نیاید و ایران هم موظف خواهد بود، پرداخت‌های پیش سفارش مقرر شده در قرارداد را بپردازد.

جان لیهای ادامه داد: تا زمانی که ایران پرداخت‌های پیش سفارش خود را تکمیل نکند، ایرباس در ساخت و تولید هواپیما برای ایران محتاطانه عمل خواهد کرد.

به گفته او ایرلاین در هر کشوری که باشد، موظف است پیش از آغاز تولید هواپیما، پرداخت‌های پیش سفارش را بپردازد تا عملا تولید هواپیما آغاز شود. من پیش‌بینی می‌کنم که تحویل این هواپیماها تنها با اندکی تاخیر از زمان مقرر آن در قرارداد انجام خواهد گرفت.

 

فعالیت ۲۰۰ هواپیمای فوق سبک در کشور

سرپرست معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به فعالیت ۲۰۰فروند هواپیمای فوق سبک در کشور گفت: مهم‌ترین اقدام این معاونت صدور گواهینامه بهره‌برداری هواپیمای مسافری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید حسن‌لو گفت: معاونت استاندارد پرواز دارای 3 دفتر «صلاحیت پرواز»، «عملیات پرواز» و «گواهینامه‌های پرسنل هوانوردی» است که هر کدام در این راستا وظایفی را برعهده دارند.

او ادامه داد: دفتر صلاحیت پرواز موظف به بررسی عملکرد دفاتر طراحی وسایل پرنده و صدور گواهینامه‌هایی نظیر نوع وسیله پرنده، قابلیت پرواز و... است. دفتر امتحانات، گواهینامه‌ها و امور پزشکی سازمان نیز موظف به تایید و معرفی مراکز پزشکی مربوطه برای معاینه و صدور گواهینامه لازم برای پرسنل هوانوردی ازجمله گروه پروازی و مراقبت پروازی است.

حسن‌لو درباره فعالیت‌های دفتر عملیات پرواز بیان کرد: این دفتر که وظیفه صدور مهم‌ترین گواهینامه پروازی یعنی گواهینامه بهره‌برداری هواپیمایی مسافری، پروازهای بازرگانی و پروازهای خاص نظیر نقشه‌برداری، لرزه‌نگاری و خاموش کردن آتش را صادر می‌کند به دلیل اهمیت وظیفه محول شده، مجبور به رعایت قوانین بسیار سختگیرانه‌یی از سوی دولت است؛ دفتر عملیات پرواز همچنین موظف به کنترل هواپیماهای پروازهای داخلی و خارجی به صورت رندوم در فرودگاه خواهد بود.  سرپرست معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از وجود دفتری مستقل برای کنترل و نظارت بر عملکرد هواپیماهای فوق سبک در سازمان خبر داد و گفت: درحال حاضر بیش از ۲۰۰فروند هواپیمای فوق سبک در کشور وجود دارد که تمامی وظایف دفاتر نام برده برای این هواپیماها برعهده همین دفتر خواهد بود.

پیگیری مطالعات احداث خطوط سریع‌السیر مترو

مدیرعامل شرکت مترو گفت: مطالعات مربوط به احداث خطوط اکسپرس مترو تهران در حال پیگیری است تا به محض آماده شدن و تایید مدیریت شهری، عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.  به گزارش مهر، علی امام با اشاره به اینکه در طرح جامع توسعه حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب سال ۱۳۸۵، چهار خط مترو اکسپرس و پنج خط قطار سبک شهری (LRT) دیده شده است که در حال حاضر مطالعات مربوطه به دو خط اکسپرس مترو در اولویت قرار دارد، گفت: پیش‌فرض اولیه آن است که این دو خط با تمام خطوط موجود مترو ایستگاه تبادلی خواهند داشت و به‌ازای هر چهار کیلومتر مسیر، یک ایستگاه برای پیاده و سوار شدن مسافر درنظر گرفته می‌شود.  وی ادامه داد: خطوط سریع‌السیر از زیر خطوط دیگر رد شده و به همین جهت تونل‌های آن در عمق بیشتری حفر خواهد شد. مطالعات اولیه برای امکان‌سنجی احداث خطوط سریع‌السیر در دو مسیر، یکی از میدان صادقیه تا پاکدشت و دیگری از بزرگراه شهید بابایی تا اسلامشهر در حال انجام است. در صورت راه‌اندازی خطوط اکسپرس و همچنین تکمیل خطوط ۶ و ۷ می‌توان امیدوار بود سهم مترو از حمل و نقل عمومی در مرحله نخست حدود دو میلیون نفر افزایش یافته و به مرز ۲۵درصد برسد.  البته احداث خطوط مترو شهرهای اقماری که جزو تعهدات دولت است، میزان جابه‌جایی مسافران از طریق خطوط ریلی درون‌شهری را به مراتب افزایش خواهد داد.

 برنامه دوم شهر تهران شکست خورده است

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: گزارش‌های ارزیابی پایش برنامه دوم حاکی از این است که این برنامه تاحد زیادی شکست خورده است.  به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، امیر آریازند در نشست تخصصی معماری سازمانی شهرداری تهران که در قالب سومین کنفرانس جامع مدیدیت شهری ایران برگزار شد، افزود: این برنامه به‌دلیل دربرگرفتن اولویت‌های زیاد، فهرستی از آرزوها بوده زیرا نگاه مدیریت ارشد شهری گذشته معطوف به پاستور بوده است.  وی با بیان اینکه در این دوره هیچ‌کس سودای مسوولیت بزرگ‌تر ندارد، تصریح کرد: مدیریت شهری گذشته پس از ۱۲ سال با روی گردانی میلیونی مردم تهران برای تغییر مدیریت مواجه شد.  قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به گزارش ۱۰۰روزه شهردار تهران که در جلسه روز یک‌شنبه شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد، اظهار کرد: چهار سال آینده گزارش ۱۰۰ روزه این دوره از مدیریت شهری تهیه خواهد شد، بنابراین تلاش می‌کنیم چارچوب فرآیند مشارکت‌محور باشد.  به گفته وی مدیریت شهری تلاش می‌کند با تعامل شورای شهر به سمت مساله‌شناسی و ارائه راه‌حل حرکت کند.

 

ارسال نظر