امیدواری به انتشار اوراق مشارکت تا قبل از عید

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲

پورسیدآقایی بعد از ارائه گزارش به شورا در جمع خبرنگاران حضور یافت و اطلاعات تکمیلی درباره لایحه و نیز طرح ترافیک جدید ارائه کرد. به گفته وی، 2 هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط 6 و 2هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل خط 7 صرف می‌شود.

او با بیان اینکه پس از اخذ مصوبه شورا باید بتوانیم مصوبه وزارت کشور و سازمان برنامه را بگیریم، گفت: 50درصد از این اوراق مشارکت از محل منابع دولت و بازپرداخت 50درصد دیگر از محل منابع شهرداری است و امیدواریم تا قبل از پایان سال این اوراق مشارکت منتشر شود. براساس قانون و تبصره بودجه انتشار اوراق مشارکت برای توسعه مترو جزو اختیارات شهرداری است، ما بانک عامل را بانک شهر انتخاب کردیم و پیشنهاد پذیرش عاملیت این اوراق را به هیات‌مدیره بانک شهر ارائه کردیم و امیدواریم آنها این مساله را قبول کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درمورد تکمیل خط 7 نیز با بیان اینکه صورت‌جلسه‌یی بین شهرداری و بانک شهر امضا شده است، گفت: این 350میلیارد تومانی که بانک شهر به خط 7 تزریق می‌کند، جدا از

2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی است که امروز مجوز آن صادر شده است. وی با بیان اینکه شهردار تهران از معاونت حمل و نقل درخواست کرده تا پایان سال خط 7 مترو تکمیل شود، گفت: البته امیدواریم با تزریق منابع مالی بتوانیم این مهم را انجام دهیم اما مساله این است که تزریق مالی دیر انجام شده و برخی تجهیزات نیز باید از خارج از کشور خریداری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درمورد اظهارات ضد و نقیض پلیس درخصوص اجرای طرح ترافیک جدید، گفت: سردار منتظرالمهدی به‌عنوان سخنگوی ناجا اشاره کرد که مسوولیت قانونی ترافیک در شهرها برعهده شورای ترافیک تهران است که پلیس هم از اعضای این شورای ترافیک است.  وی با بیان اینکه رایزنی کافی با پلیس درخصوص اجرای این طرح انجام شده، اظهار کرد: طرحی که در سال 97 اجرایی می‌شود نسبت به طرح اولیه اصلاحاتی داشته و این اصلاحات در جهت مطمئن شدن از کاهش میزان ترافیک بوده است، چراکه ما معتقدیم با اجرای این طرح 20درصد ترافیک کاهش می‌یابد اما دوستان‌مان در ناجا و وزارت کشور تضامین عملیاتی نیاز داشتند که این مهم مرتفع شد.

 

ارسال نظر