ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۱۹

  تحقق ۹۰ درصدی درآمدهای پایدار شهری در 3 فصل

 بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به ۹۰درصد درآمدهای پایدار و حدود ۷۴درصد از درآمدهای ناپایدار شهرداری تهران در ۹ماهه امسال محقق شده است.   به گزارش مهر، شهرداری تهران در ۹ماه گذشته توانست چیزی حدود ۹میلیارد و 330میلیون تومان درآمد کسب کند. درآمدی که هر چند هنوز با رقم مصوب در بودجه سال ۹۶ فاصله دارد اما شاید امید مسوولان شهرداری تهران به 3ماه پایانی سال است. اما بررسی درآمدهای شهرداری پایتخت در ۹ماه گذشته در دو بخش پایدار و ناپایدار نشان می‌دهد هنوز نمی‌توان با اتکا به درآمدهای پایدار، شهر را اداره کرد و نیاز به ایجاد محل‌های جدید برای افزایش درآمدهای پایدار است.  آن طور که در گزارش عملکرد ۹ماهه بودجه شهرداری تهران آمده است، درآمد این سازمان در بخش نقدی ۶ میلیارد و 943میلیون تومان به میزان ۷۹درصد و در بخش غیرنقد ۲میلیارد و 387میلیون تومان به میزان ۵۰ درصد تاکنون محقق شده است.  از درآمد وصولی در بخش نقدی یک میلیارد و ۸۹میلیون تومان مربوط به صدور پروانه و واگذاری ملک به بانک‌ها و نهادها در ازای دیون و بدهی شهرداری به آن نهاد و بانک بوده است. در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌یی و مالی هزینه شده هم مبلغ 210میلیون تومان مربوط به برداشت از حساب‌ها ناشی از اجراییه قضایی بوده و مانده تخصیص نیز به مبلغ ۵ میلیارد و 643 میلیون تومان در سایر بخش‌ها که عمدتا در بخش هزینه‌یی بوده است. همچنین درآمد بخش غیرنقد هم که ۲میلیارد و 387میلیون تومان بوده در بخش تملک داریی‌های سرمایه‌یی و مالی هزینه شده است.

  بی‌پولی پروژه زیر گذر گیشا را به تعطیلی کشاند

پیروز‌ حناچی، معاون فنی و عمرانی‌ شهردار‌ی تهران‌ با اشاره به توقف ساخت پروژه‌ زیرگذر‌ گیشا‌ در بزرگراه‌ شهید چمران‌ گفت: علت‌ اصلی‌ توقف‌ این پروژه تامین‌ نشدن منابع‌ مالی است‌.  به گزارش فارس، پیروز‌ حناچی‌ گفت: تکمیل پروژه زیرگذر گیشا به 28میلیارد تومان‌ اعتبار نیاز دارد‌ که اگر تامین نشود باید روش خود را در تکمیل پروژه تغییر دهیم.   وی با بیان اینکه‌ این پروژه تا حدودی پیشروی داشته است‌، گفت: با وجود‌ اینکه‌ از خیابان‌ هیچ اقدامی قابل رویت‌ نیست ولی بخش‌هایی از آن ساخته شده است. اگر مطمئن‌ باشیم‌، منابع مالی تامین می‌شود بعد از عید شروع به تکمیل‌ می‌کنیم‌ اما اگر منابع نداشته باشیم‌ شاید روش خود را تغییر دهیم‌.

  کفه روزهای آلوده امسال سنگین‌تر از سال گذشته

۲۹۶روز از سال ۹۶ گذشت و طی این مدت هوای تهران ۷۷روز آلوده بوده است. در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۶۶ بوده و کیفیت هوای پایتخت نسبت به سال گذشته افت داشته است.  به گزارش مهر لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: دوره‌های طولانی آلودگی هوای امسال موجب شده، کیفیت هوا نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد. همچنین تردد وسایل نقلیه آلاینده که عامل ۸۵ درصد آلودگی هوا هستند نیز در معابر شهری بیشتر شده که آمار افزایش تولید خودرو در کشور این نکته را تایید می‌کند. خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و موتورسیکلت‌ها در این زمینه جزو اصلی‌ترین منابع آلاینده تهران هستند.  وی افزود: در ۲۰روز گذشته از زمستان سال جاری هوای تهران ۷روز سالم، ۱۲روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است.  همچنین حسین شهبازی، مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد نشان‌دهنده وزش باد موثر با بزرگی بین ۳تا ۵ متر بر ثانیه در برخی ساعات روز چهارشنبه است. به تدریج در روز پنج‌شنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز جمعه در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی- شمال غربی انتظار می‌رود. همچنین دما طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت.  

  ممنوعیت تردد کامیون‌های بالای 50سال از سال 97

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور گفت: از ابتدای سال 97 از تردد کامیون‌های بیش از 50 سال در راه‌های کشور جلوگیری می‌شود.  داود کشاورزیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: محدودیت تردد کامیون‌های فرسوده با بیش از 50سال سن در راه‌های کشور انگیزه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌یی را بیشتر می‌کند.  معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش تردد کامیون‌های فرسوده در سطح راه‌های کشور ایمنی تردد را ارتقا می‌دهد، یادآور شد: کاهش مصرف سوخت و جلوگیری بیشتر از آلودگی هوا از مزیت‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌یی است.  رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی تصریح کرد: با اعمال این محدودیت هر چند که نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌یی در کشور سرعت بیشتری می‌گیرد اما باز هم شرایط مطلوبی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق نمی‌شود.  کشاورزیان با اشاره به مزیت‌های اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: به استناد این قانون به وزارت نفت اجازه داده شده است در طرح‌هایی که در آن صرفه‌جویی مصرف سوخت به دنبال دارد، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود و در این راستا با وزارت نفت توافق کرده‌ایم بخشی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را این وزارتخانه تامین کند.

 

 

ارسال نظر