طرح ترافیکی جدید نیازمند مصوبه دولت؟

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح جدید ترافیک به تصویب دولت نیاز ندارد و صلاحیت تدوین هر گونه محدودیت یا رفع محدودیت در محدوده شهر تهران با شورای ترافیک تهران است.

به گزارش تسنیم، علی پیرحسین‌لو در تشریح ابعاد قانونی تصویب طرح ترافیک جدید گفت: طبق قانون براساس تبصره 2 ماده 3 مکرر قانون تاسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور(که اصطلاحا به آن شورای عالی ترافیک گفته می‌شود) شهر تهران از شمول قانون تاسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرها مستثاست. ما یک شورای عالی ترافیک برای کل کشور داریم، پایتخت نیز یک شورای ترافیک مخصوص به خودش دارد که مسائل مربوط به داخل شهر در حوزه اختیارات این شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است. مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: چنین طرحی در محدوده شهر تهران نیاز به تصویب در دولت ندارد. زیرا نمایندگانی از دولت و پلیس در شورای ترافیک تهران حضور دارند که نظر دولت و وزارت کشور را به ما منتقل می‌کنند.

پیرحسین‌لو ادامه داد: مرجع قانونی که باید محدودیت در چارچوب شهر تهران را بررسی و تصویب کند، شورای ترافیک تهران است و این موضوع براساس قانون مصوب مجلس و تصویب‌نامه‌های هیات وزیران است.

وی اظهار کرد: تا پیش از این بحث‌های کارشناسی طرح ترافیک جدید انجام می‌شده که درحال حاضر به مرحله تدوین لایحه رسیده است. تصویب عوارض این طرح مطلقا و تنها حق شورای شهر است و هیچ کس دیگری نمی‌تواند در آن نظر دهد جز شهرداری که می‌تواند پیشنهاد ارائه دهد که رقم این عوارض چقدر باشد. این درحالی است که به گفته پوریا محمدیان‌یزدی، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نقش شورای عالی ترافیک به عنوان عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیری در حوزه ترافیک شهری در قالب ضابطه‌گذار آمده است. یعنی اگر می‌خواهند محدوده‌یی را مصوب کنند چه در کلان‌شهرها و چه در تهران باید براساس ضوابط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور باشد که این ضوابط در جلسه 110 این شورا به تصویب رسیده و روی وب سایت شورای عالی ترافیک نیز قرار گرفته است.

 

ارسال نظر