ورود قطعی ۱۲ فروند ATR و ۳ ایرباس در سال آینده

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۳۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۵۶۳

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت ATR تعهد فاینانس ۱۲فروند هواپیما و شرکت ایرباس هم تعهد فاینانس ۳ فروند هواپیما را به ایران‌ایر پذیرفته است و ورود ۳ فروند ایرباس و 12فروند ATR در سال آینده قطعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصغر فخریه‌کاشان درباره سرنوشت قرارداد ایران ایر و بویینگ در صورت خروج امریکا از برجام افزود: هر تصمیم جدید دولت امریکا درباره قرارداد فروش هواپیما به ایران عطف به ماسبق نمی‌شود.

او درباره اعلام مواضع دولت امریکا در چند روز آینده درباره برجام و احتمال خروج این کشور از برجام و تاثیر این تصمیم بر سرنوشت قرارداد ایران‌‌ایر و بویینگ گفت: هر تصمیمی که دولت امریکا برای برجام و در نهایت قرارداد فروش هواپیما به ایران بگیرد، نمی‌تواند مجوزهایی که صادر شده است را تحت تاثیر قرار دهد.

فخریه‌کاشان اظهار کرد: اگر امریکا همین امروز هم بخواهد از برجام خارج شود، این موضوع تاثیری در مجوزهایی که اوفک برای فروش هواپیماها صادر کرده است، نخواهد گذاشت و تصمیمات جدید نمی‌تواند بر گذشته حاکم باشد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اما احتمال اینکه خروج امریکا از برجام مجوزهای بعدی اوفک را برای فروش بویینگ به ایران تحت تاثیر قرار دهد، وجود دارد.

طبق گفته‌های اخیر فخریه‌کاشان به تازگی مذاکرات نهایی برای اینکه شرکت بویینگ فاینانس ۸ هواپیما را برعهده بگیرد، انجام شده است.

 

ارسال نظر