ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳

 طرح شهرداری برای مقابله با زلزله به مجلس رفت

محمدعلی نجفی شهردار تهران در «دومین همایش نشست فصلی مدیران شهرداری تهران» از ارائه طرح شهرداری برای مقابله با زلزله به مجلس خبر داد و گفت: زلزله اخیر نگرانی‌ها و اضطراب‌هایی ایجاد کرد اما یک اخطار و شوک مثبتی به دستگاه‌ها و مسوولان وارد آورد. ما روز قبل از زلزله نیز جلسه‌یی با رییس مجلس شورای اسلامی داشتیم که بحث اصلی ما زلزله بود؛ به دنبال آن جلسه بنا بود، طرح خود را طی دو هفته آماده کنیم که این طرح امروز ارائه خواهد شد. به گزارش مهر، شهردار پایتخت عملکرد شهرداری تهران در قبال زلزله را خوب ارزیابی و تاکید کرد: این زلزله همه را به فکر جدی وا داشت تا در قبال بحران‌هایی که تهران و شهروندان را تهدید می‌کند، جدی‌تر باشیم. برخی پایگاه‌های مدیریت بحران از قبل برای اقدامات دیگری در اختیار سازمان‌های دیگر بود اما هیاتی را می‌گذاریم تا همه این موارد را مجدد بررسی کنیم. کلیه این پایگاه‌های مدیریت بحران باید برگردد و در مدیریت عادی هم در اختیار سازمان بحران باشد. در مناطق نیز برخی پایگاه‌ها می‌تواند عملکرد دوگانه داشته باشد که خیلی هم خوب است.

 بحران در شبکه‌های زیرساختی در صورت زلزله

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری گذشته هیچ اقدامی درخصوص آموزش شهروندان در حوزه مدیریت بحران انجام نشده است، گفت: باید به عنوان یک رسالت ملی و حاکمیتی گام‌های موثری برای آموزش شهروندان در حوزه مدیریت بحران توسط همه دستگاه‌های ذی‌ربط برداشته شود. به گزارش ایسنا، محمد سالاری در تشریح عملکرد مدیریت بحران شهر تهران هنگام وقوع حوادثی چون زلزله گفت: درخصوص زلزله اخیر تهران با توجه به اینکه تنها منجر به لرزیدن نسبی شهر شد، امکان ارزیابی مدیریت بحران وجود ندارد. بی‌تردید زمانی‌ می‌شود عملکرد مدیریت بحران شهر تهران را مورد ارزیابی قرار داد که زلزله منجر به وارد شدن خسارت در سطح شهر شده باشد که نیروهای امدادی وارد عملیات مدیریت بحران شوند تا در آن هنگام ارزیابی عملکرد‌ها امکان‌پذیر باشد. وی افزود: اینکه چندین جلسه برگزار شود و مجموعه سازمان‌ها و نهادها تنها در جلسه حضور پیدا کنند، نمی‌توان ارزیابی عملکرد انجام داد چراکه اساسا عملیاتی انجام نداده‌اند. بی‌تردید آنچه مسلم است، وضعیت شهر تهران در مدیریت بحران همچنین مدیریت بحران در سطح کشور بسیار بحرانی است. رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: اساسا درخصوص شکل‌گیری کالبد شهر تهران بناها و ساختمان‌های این شهر همچنین زیرساخت‌ها، شبکه معابر و شبکه توزیع نیرو پیوست مطالعاتی و به ویژه پیوست پدافند غیرعامل وجود ندارد. این در شرایطی است که حتی مقررات ملی ساختمان نیز تا دو دهه پیش در کشور وجود نداشت و پس از اینکه تدوین شد به طور کامل رعایت نشده است. وی تاکید کرد: امروز شبکه‌های انتقال نیرو و شبکه توزیع آب، ‌مخابرات و حتی فاضلاب که اخیرا به مرز پیشرفت 60 درصدی رسیده است به صورت سنتی دفنی و فرسوده هستند و بیشتر آنها در هسته مرکز و جنوبی شهر تهران قرار گرفته‌اند به شکلی که در جلسات اخیر مدیریت بحران اعلام شده که این شبکه‌ها وضعیت بسیار بحرانی ‌دارند و وقوع زلزله‌یی با بزرگی بیش از آنچه که روی داد، می‌تواند این شبکه‌ها را تخریب کند.  

 پیش‌بینی تحقق ۷۵ درصدی بودجه شهرداری تا پایان سال

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۷۰درصد از بودجه سال ۹۶ محقق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۷۵درصد بودجه شهرداری محقق شود. به گزارش مهر، سمیع‌الله حسینی‌مکارم در سومین نشست دور نگاه روابط عمومی‌های شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰درصد از درآمدهای شهرداری از بودجه ۱۸هزارمیلیاردی سال ۹۶ محقق شده است، گفت: ما نمی‌توانیم بیش از این میزان هزینه کنیم ضمن اینکه براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال تنها ۷۵درصد بودجه محقق خواهد شد. وی با بیان اینکه شایعاتی در شهرداری برای ایجاد مشکل و کاستن از انگیزه کارمندان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با وجود اینکه به ساماندهی نیروی انسانی معتقد هستیم اما هیچگاه تصمیم نداریم از میزان اضافه‌کاری‌های کارمندان بکاهیم. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در ابتدای سال ۹۶ به اندازه نیروی انسانی دو وزارتخانه نیرو استخدام کرده است، گفت: شهرداری تهران تقریبا ۶۸ هزار کارمند و ۶۵ هزار نیرو در حوزه رفت و روب، شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد که در مجموع به ۱۲۶هزار نفر می‌رسد و اولویت اول ما پرداخت حقوق پرسنل و در مرحله دوم پرداخت هزینه‌های ضروری مانند رفت و روب، پسماند، آتش‌نشانی و... است و امیدواریم در بودجه سال ۹۷ درآمد و هزینه‌ها منطقی‌تر باشد.

 مهرآباد به 18 میلیون نفر مسافر خدمات می‌دهد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی سه سال گذشته تعداد مسافران فرودگاه مهرآباد تهران از 10 میلیون به 18 میلیون نفر افزایش و حجم ارائه خدمات ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا، رحمت‌الله مه‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل قدیم و جدید فرودگاه مهرآباد درباره بهسازی باندهای پروازی فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: سه سال پیش یک باند سالم برای نشست و برخاست پروازهای مهرآباد وجود نداشت‌، اما اکنون یک باند آن بازسازی کامل شده و حداقل تا 8 سال دیگر نیاز به بازسازی ندارد و یک ‌باند آن (باند راست 29) هم نوسازی شد که تا 40 سال دیگر نیازمند بهسازی نیست. به گفته این مقام مسوول، شرکت فرودگاه‌ها اکنون از 11درصد عرصه فرودگاه مهرآباد استفاده می‌کند و طبق مذاکراتی که با نیروهای نظامی صورت گرفت، قرار است بخشی از اراضی فرودگاهی دراختیار این شرکت قرار گیرد تا بتوانیم یک پایانه مسافری

 80 هزار مترمربعی در این فرودگاه احداث کنیم.

 

ارسال نظر