سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره)

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۶۶

حدود یک‌سال و نیم از آخرین وعده تکمیل ترمینال سلام و افتتاح آن می‌گذرد و بر اساس آخرین اظهارات مدیر این پروژه خردادماه سال آینده قرار است این ترمینال افتتاح شود. موضوعی که مشاور وزیر راه و شهرسازی هم به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: ترمینال سلام خردادماه سال آینده پس از سفرهای حج افتتاح می‌شود ضمن اینکه مناقصه فاز یک ترمینال ایرانشهر هم به زودی برگزار می‌شود و قرار بر این است که شرکت ایرانی – خارجی به صورتی بی‌او‌تی فاز یک را به اجرا برسانند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا سلامی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌افزاید: مشاوران منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام، نقشه‌های این مجموعه را تهیه کردند اما هنوز به تصویب مجمع نرسیده است.

او با اشاره به تاریخچه تاسیس شرکت شهر فرودگاهی امام اظهار می‌کند: تاسیس این شرکت در قانون برنامه پنجم پایه‌گذاری شد و در زمان خود از پیشرفته‌ترین قوانین موجود در کشور بود. مساحت شرکت شهر فرودگاهی امام ۱۴هزار هکتار است که تقریبا یک و نیم برابر جزیره کیش مساحت دارد.

سلامی از سرمایه‌گذاری ۴۰۰هزار میلیارد تومانی در این مجموعه خبر می‌دهد و می‌گوید: در یک دوره مشخص قرار بر این است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه انجام شود بدون آنکه یک ریال آن توسط دولت تامین شود و تمام آن از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اضافه می‌کند: در طول سال‌های گذشته چندین مدل سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شد اما هیچ یک از آنها موفق نبود و باید در بحث سرمایه‌گذاری‌ها تغییر نگاه و روش داشته باشیم.

او با اشاره به توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در شهر فرودگاهی امام بیان می‌کند: ایجاد ترمینال سلام با ظرفیت 5میلیون نفر و ایجاد ترمینال ایرانشهر با ظرفیت نهایی ۱۱۰میلیون نفر از برنامه‌های جدی شرکت شهر فرودگاهی امام است.

سلامی ادامه می‌دهد: این شرکت به صورت هلدینگی اداره می‌شود و فرودگاه و مناطق آزاد از شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ هستند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: منطقه آزاد به وسعت ۱۱۰۰هکتار و منطقه ویژه اقتصادی با وسعت ۲۵۰۰هکتار در این مجموعه‌ قرار دارند و قرار است شرکت ساخت و توسعه شهر فرودگاهی هم ایجاد شود.

 

ارسال نظر