شهردار تهران: سالم هستم، استعفا نمی‌کنم

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۸۹

محمدعلی نجفی، شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره مساعد نبودن حالش و احتمال استعفایش، گفت: دلیلی بر استعفایم وجود ندارد و خدا رو شکر سلامتی‌ام برقرار است. به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه سومین کنفرانس ملی شهر سایبری در جمع خبرنگاران افزود: البته در ایام اربعین کمرم دچار اسپاسم شد که این اسپاسم هم به دلیل جلسات متعدد در یک روز بود که متاسفانه نتوانستم در مراسم اربعین در کنار مردم باشم.

نجفی درخصوص شایعاتی مبنی بر حضورش در کیش در روزهای بحرانی تهران گفت: آخرین باری که کیش بودم روز عید فطر بود و از آن زمان بیش از 6 ماه می‌گذرد. من در تمام این مدت در تهران بودم. وی با بیان اینکه تا رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری راه طولانی در پیش داریم، گفت: می‌توانیم در وهله اول مدیریت هماهنگ شهری داشته باشیم. به این معنا که شهرداری محور ارائه خدمات در شهر باشد و تمام دستگاه‌های دیگر که در شهر ارائه خدمات می‌کنند، خودشان را با برنامه شهرداری هماهنگ کنند. وی اضافه کرد: برنامه دستیابی به شهر هوشمند به عنوان یک برنامه مستقل نخستین باری است که در شهرداری تهران مطرح شده و وجوه و ابعاد این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: محدودیت به آن معنا برای شهر هوشمند نداریم ولی با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم که یکی از این چالش‌ها و مهم‌ترین آن مدیریت یکپارچه شهری است یعنی تا زمانی که به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت نکنیم، نمی‌توانیم اهداف مربوط برای دستیابی به شهر هوشمند را به طور کامل محقق کنیم بنابراین باید با کمک مجلس، دولت و شهرداری به آن سمت حرکت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از محدودیت‌های جدی محدودیت در منابع مالی است، گفت: محدودیت دیگر در ارتباط با مشارکت شهروندان است. در حقیقت اصلی‌ترین سلول مربوط به تشکیل بدنه شهر هوشمند، شهروندان هستند و به تعبیری سلول‌های بنیادین در این حوزه‌اند.

بنابراین باید شهروندان آموزش ببینند و توجیه شوند همچنین شهروندان علاقه‌مند باشند که شهر را به سمت هوشمندی پیش ببریم. وی گفت: فکر می‌کنم با توجه به اینکه دولت، وزارت ارتباطات، شهرداری تهران و شورای شهر عزم جدی در این خصوص دارند در برنامه سال 97 پیش‌بینی‌های خوبی از نظر بودجه خواهد شد و امیدوارم با کمک دانشگاه‌ها و مسوولان تحقیقاتی استارت‌آپ‌ها بتوانیم تحولی در چهره شهر از نظر هوشمندسازی در فعالیت‌های مختلف ایجاد کنیم.

وی همچنین به جلسه‌یی با شهرداران این کلان‌شهرها درخصوص هماهنگی فعالیت‌های شهر هوشمند و هم‌افزایی در این خصوص اشاره کرد و گفت: پروژه‌های متعددی وجود دارد که هنوز اولویت‌بندی را مد نظر قرار نداده‌ایم زیرا این پروژه‌ها باید همراه با بودجه مصوب در شورای شهر باشد. همچنین بودجه سال 97 نیز تا آخر دی ماه مشخص و به شورای شهر پیشنهاد می‌شود.

نجفی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما هوشمند کردن حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است البته اقداماتی در این زمینه انجام شده اما حمل و نقل ما هنوز به معنای واقعی هوشمند نیست همچنین بخش دیگر کار ما آموزش‌های هوشمندی به نحو هوشمند است. زیرا اگر بخواهیم مشارکت شهروندان را جلب کنیم باید به آنها آموزش دهیم. بنابراین یکی از برنامه‌های مهم در ارتباط با دستیابی به شهر هوشمند، آموزش‌های شهروندی به طور خاص در ارتباط با فضای سایبری است.

 

 

ارسال نظر