تازه‌سازهای شمال و غرب تهران، همچنان گران‌ترین واحدها

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۷۴
تازه‌سازهای شمال و غرب تهران، همچنان گران‌ترین واحدها

گروه راه و شهرسازی  

براساس تازه‌ترین آمارمنتشر شده بانک مرکزی، قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در آبان ماه سال جاری 4 میلیون و 850 هزار تومان بوده است. البته این عدد، قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت است و در شمال تهران این رقم بیشتر و در جنوب پایتخت این رقم کمتر خواهد بود. دراین میان، براساس طرح جامع مسکن، الگوی مصرف واحد مسکونی در تهران و کلان‌شهرهای مشهد، اصفهان، ‌تبریز و... 75 مترمربع و درسایر شهرها این متراژ به 100 متر می‌رسد و با توجه به اینکه واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از 80 مترمربع همواره بیشترین خریداران را دارند، روزنامه تعادل در این گزارش تلاش می‌کند تا قیمت واحدهای مسکونی متوسط متراژ نوساز را در پنج منطقه پایتخت (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) بررسی کند و نگاه درستی از قیمت‌ها در اختیار مخاطبان قراردهد تا خریداران با آگاهی و اطلاعات درست اقدام به خرید مسکن کنند.

ناگفته نماند که نتایج مطالعات میدانی حاکی از آن است که واحدهای شمالی شهرگران قیمت‌ترین خانه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن واحدهای غرب، مرکز، شرق و سپس جنوب قرار دارند. براساس این گزارش درحالی که یک واحد مسکونی 75 متری در شمال تهران900 میلیون تومان فروخته می‌شود در جنوب پایتخت یک واحد نوساز 75 مترمربعی با 110 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است یعنی تفاوت قیمت میان شمال و جنوب پایتخت درباره خانه‌یی با متراژ یکسان به 8 برابر هم می‌رسد.

 شمال پایتخت

قیمت ملک در شمال تهران از دیگر مناطق پایتخت بالاتر است و برای خرید واحد مسکونی دراین منطقه باید حداقل 600 میلیون تومان در چنته داشته باشید.

یک واحدمسکونی نوساز 75 متری در خیابان نیاوران تهران برای فروش در فایل‌های مشاوران املاک ارائه شده است که قیمت هرمترمربع آن 12 میلیون تومان است و قیمت کل این واحد هم 900 میلیون تومان است. در منطقه زعفرانیه یک آپارتمان 75 متری نوساز با قیمت هرمترمربع 8 میلیون تومان به فروش می‌رسد که شما برای خرید این واحد مسکونی باید 600 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید که ناگفته نماند قیمت این ملک پایین‌تر از متوسط قیمت واحدهای مسکونی در زعفرانیه است.

اگر خواهان خرید یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در منطقه نوبنیاد پایتخت هستید، باید 650 میلیون تومان هزینه کنید که با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که قیمت هرمترمربع از این واحدمسکونی حدود 8میلیون و 660 هزار تومان است البته قیمت این ملک بیش از مظنه قیمت دراین منطقه است. یک واحد مسکونی 75 متری نوساز واقع در خیابان میرداماد 825 میلیون تومان فروخته می‌شود و قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 11 میلیون تومان است.

 مرکز پایتخت

قیمت واحدهای مسکونی نوساز در مرکز تهران به قیمت متوسط اعلام شده ازسوی بانک مرکزی نزدیک است و خرید خانه در این مناطق برای افرادی با جایگاه اقتصادی متوسط، مناسب است.

 اگر قصد خرید یک واحد مسکونی نوساز 75 متری را در مرکز پایتخت و در منطقه فاطمی دارید، باید برای هر مترمربع 6 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کنید ضمن اینکه قیمت کل این واحد حدود 502 میلیون تومان می‌شود.

درمنطقه مطهری، قیمت کل یک واحد مسکونی نوساز 75 متری، 510 میلیون تومان است که برهمین اساس باید قیت هرمترمربع حدود 6 میلیون و 800 هزار تومان باشد.

قیمت یک واحدمسکونی 75 متری نوساز در منطقه میرزای شیرازی 487 میلیون تومان است و شما برای خرید هرمترمربع از این واحد نوساز باید 6 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید.

یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در چهارراه ولیعصر با قیمت 502 میلیون تومان فروخته می‌شود و قیمت هرمترمربع آن 6 میلیون و 700 هزار تومان است. البته قیمت این واحد مسکونی نسبت به مظنه منطقه بیشتر است.

 شرق پایتخت

قیمت نوسازها در شرق پایتخت مناسب است و درصورتی که شما حدود 250 میلیون تومان داشته باشید می‌توانید برای خرید یک واحد مسکونی نوساز در این منطقه اقدام کنید.

اگر به دنبال خرید یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در منطقه هروی هستید باید برای هرمترمربع از این واحد مسکونی 8 میلیون تومان پرداخت کنید، ضمن اینکه قیمت کل این واحد نوساز 600 میلیون تومان است. قیمت یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در تهرانپارس 315 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی 4 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود.

یک واحد مسکونی 75 متری نوساز درمنطقه مجیدیه جنوبی، 365 میلیون تومان فروخته می‌شود و برهمین اساس قیمت هرمترمربع واحد مسکونی نوساز دراین منطقه 4 میلیون و 860 هزار تومان است. در منطقه پیروزی یک واحد مسکونی نوساز 75 متری 255 میلیون تومان است که قیمت هرمترمربع آن 3 میلیون و 400 هزار تومان است.

 غرب پایتخت

قیمت‌ها در غرب پایتخت تقریبا بالاست و برای خرید در این منطقه نه به اندازه شمال پایتخت اما باید اعتبار ریالی خوبی در دست داشته باشید. زیرا قیمت واحدهای مسکونی نوساز در این منطقه از 360 میلیون تومان آغاز می‌شود. درصورتی که به دنبال خرید یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در سعادت آباد تهران هستید، باید برای هرمترمربع حدود 12 میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل یک واحد مسکونی در این منطقه 900 میلیون تومان می‌شود. یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در منطقه ستارخان تهران 360 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است و با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه 4 میلیون و 800 هزار تومان است.

در منطقه شهران، برای خرید یک واحد مسکونی نوساز 75 متری باید برای هر مترمربع حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل این واحد مسکونی 397 میلیون تومان می‌شود.

قیمت کل یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در پونک 485 میلیون تومان است و قیمت هرمترمربع واحد مسکونی 6 میلیون و 466 هزار تومان است.

 جنوب پایتخت

خرید خانه در جنوب پایتخت نسبت به سایر مناطق آسان‌تر است و در برخی مناطق از جمله باقرشهر با 110 میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد مسکونی نوساز 75 متری شوید. قیمت یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در خاوران، 160 میلیون تومان است که قیمت هرمترمربع واحد مسکونی 2 میلیون و 133 هزار تومان است.

برای خرید یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در خیابان شهید رجایی، 155میلیون تومان بودجه نیاز هست و قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه به 2 میلیون و 60 هزار تومان بالغ می‌شود. یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در باقرشهر 110 میلیون تومان فروخته می‌شود و قیمت هرمترمربع آن یک میلیون و 466 هزار تومان است.

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در شهرری را دارید، باید برای هر مترمربع واحد مسکونی حدود 3 میلیون و 266 هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل این واحد مسکونی 245 میلیون تومان می‌شود.

 

ارسال نظر