شاخصه‌های بودجه سال 97 شهر تهران

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۱۶

مهدی پندار مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره بودجه سال آینده این نهاد گفت: در قسمت منابع، سهم درآمدهای پایدار از مجموع درآمدهای شهرداری تهران 25درصد تعیین شده است. صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بازپرداخت دیون پیمانکاران، اقساط بانکی و بازپرداخت مربوط به اوراق مشارکت در اولویت شهرداری تهران قرار گرفته است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از تکالیفی که شورای شهر در تدوین بودجه سال1397 برای شهرداری تهران مشخص کرده است، کاهش 10درصدی کمک‌های شهرداری تهران به سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه است؛ بدین معنا که 5درصد از کمک‌های شهرداری بر اساس عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها در سال 1395کاهش یابد و 5 درصد از طریق منابع درآمدی آنها تامین شود.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، وی تصریح کرد: با توجه به رشد حداقل 10درصد حقوق، مزایا و شاخص بهای قیمت سال 95 نسبت به سال 96، تحقق این تکلیف بسیار سخت است، اما شهرداری نهایت تلاش خود را برای جامعیت بخشیدن به این تکلیف به کار خواهد بست.

پندار با تاکید بر اینکه بودجه سال 1397 شهرداری تهران یک بودجه انقباضی خواهد بود، گفت: در بودجه سال آینده 10درصد افزایش حقوق و مزایای کارکنان و 12درصد افزایش حقوق و مزایای کارگران در نظر گرفته شده که ممکن است با توجه به مصوبه شورای عالی کار و هیات وزیران این رقم تغییرکند.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران، بدهی بسیار زیادی دارد که این بدهی از مدیریت شهری گذشته باقی‌مانده و باید برای تسویه آن در بودجه سال آینده و سال‌های بعد برنامه مشخصی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: براساس تاکید شهردار محترم تهران، فعالیت‌های عمرانی باید به صورت کامل در بودجه دیده شود و با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

پندار با بیان اینکه در بودجه سال آینده در قسمت مربوط به پروژه‌های عمرانی در دست اجرا کاهشی اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 50 درصد باشد و سال آینده به اتمام برسند در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: اعتبار به پروژه‌هایی که معارض ملکی یا تاسیساتی دارند یا دچار مشکلاتی با پیمانکاران هستند، به اندازه فعال ماندن کارگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بودجه حوزه حمل و نقل شهر تهران نیز گفت: در زمینه تکمیل پروژه‌های حوزه حمل و نقل و ساماندهی آن، خط 6 و 7مترو در اولویت شهرداری تهران قرار دارد. براساس دستور شهردار محترم تهران تامین اعتبار کافی در صورتی که پروژه از نظر فنی و مهندسی قابلیت اجرا داشته باشد، صورت گرفته است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده کشور مجوز لازم برای فروش اوراق مشارکت از طریق شهرداری‌ها و 100 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای ساماندهی حمل و نقل عمومی همچون تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و... پیش‌بینی شده است.

به گفته وی علاوه بر این منابع در تبصره لایحه بودجه سال آینده 1397 کل کشور نیز برای بازسازی بافت فرسوده، شهرداری تهران می‌تواند سهم بالایی را در جذب منابع مذکور به خود اختصاص دهد. پندار تصریح کرد: برای حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، فاینانس و امکان استفاده از سایر روش‌های تامین مالی مانند BOT (ساخت - بهره‌برداری - واگذاری) نیز در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر