ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۳۱

 جهش 50 درصدی معاملات مسکن در آذرماه

در آذرماه سال جاری معاملات مسکن شهر تهران 52.4 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، جدیدترین آمار معاملات مسکن شهر تهران را منتشر کرد که بر اساس آن طی آذرماه ۱۳۹۶ در شهر تهران ۱۷هزار و ۹۸۵ قرارداد خرید و فروش امضا شده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 20.2 و 52.4درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در شهر تهران طی آذرماه سال جاری 4میلیون و ۹۹۶ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴ و 13.6درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، حجم ریالی مبایعات انجام شده شهر تهران در آذرماه 8هزار و ۴۱۰میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۱ و 76.4درصد رشد را نشان می‌دهد. در ۹ ماهه ابتدای ۱۳۹۶ نزدیک به ۱۳۳هزار و ۹۲۷ معامله مسکن در شهر تهران انجام شده که حاکی از افزایش 12.4درصدی نسبت به ۹ماهه ابتدای سال ۱۳۹۵ است. متوسط قیمت مسکن پایتخت در ۹ماهه ابتدای امسال 4میلیون و ۶۵۱ هزار تومان بوده که افزایش 7.4درصدی را نسبت به ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد. حجم ریالی معاملات در ۹ماهه ۱۳۹۶ نیز به رقم ۵۶ هزار و ۴۵۰میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24.2درصد رشد یافته است. بررسی پروانه‌های صادرشده هم حاکی از آن است در ۹ماهه ابتدای ۱۳۹۶ بالغ بر ۴۴هزار و ۹۷۰پروانه ساختمانی صادر شده که نشان‌دهنده افزایش 4.8درصدی نسبت به ۹ ماهه ابتدای ۱۳۹۵ است.

 حذف سهمیه قیر رایگان از بودجه 97

یکی از اصلی‌ترین ابهام‌هایی که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به وجود آمده و احتمال بررسی مجدد از سوی نمایندگان مجلس را به وجود آورده است، بحث حذف قیر رایگان از بودجه سال ۱۳۹۷ است، موضوعی که می‌تواند برای بسیاری از پروژه‌های زیربنایی کشور محدودیت‌هایی ایجاد کند. معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ سهمیه قیر رایگان حذف شده است و این امکان وجود دارد که با حذف این موضوع برای بعضی پروژه‌های در دست ساخت معاونت راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی مشکلاتی ایجاد شود. سیدحسین میرشفیع هرگونه اظهارنظر درباره‌ احتمال بازگشت این سهمیه قیر رایگان به بودجه را به آینده موکول کرد. با توجه به اعتراض برخی نمایندگان نسبت به حذف این سهمیه این احتمال وجود دارد که در زمان بررسی بودجه‌های عمرانی کشور تا پیش از پایان سال جاری بار دیگر این سهمیه بازگردد، هرچند سیاست کلان وزارت راه و شهرسازی استفاده از فناوری‌های نوین راهسازی و کاهش مصرف قیر در جاده‌ها با استفاده از شیوه‌هایی مانند رویه‌های بتونی است، اما برای پروژه‌ راه‌های روستایی شاید همچنان گزینه موجود استفاده از قیر سهمیه‌یی باشد.

 نصب GPS روی کامیون‌های نفتکش تا آخر ۹۶

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری از اتمام طرح نصب GPS روی کامیون‌های حامل مواد سوختی و شیمیایی خطرناک تا پایان امسال و سایر کامیون‌ها از ابتدای سال آینده خبر داد. به گزارش مهر، شهرام آدم‌نژاد گفت: ایران کشور وسیعی بوده و بیشترین میزان حمل و نقل کالا و مسافر از طریق جاده‌های آن انجام می‌شود، در کشور حدود ۹۸۵میلیون نفر از طریق جاده‌ها تردد می‌کنند که نیمی از این جابه‌جایی‌ها به وسیله حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد. او ادامه داد: تجهیزات  GPS روی اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی نصب شده تا مدیریت و نظارت بهتری در راستای ایمنی، آسایش و جابه‌جایی اعمال شود که برای تحقق آن به داده‌های ثبتی و مکانیزه از طریق ناوگان حمل و نقل نیاز است، نصب این تجهیزات با هدف ایمنی و توزیع سوخت طبق میزان پیمایش انجام شده است. معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی افزود: در ناوگان حمل و نقل بار هم سالانه ۵۰۰میلیون تن بار از سوی حمل و نقل جاده‌یی جابه‌جا می‌شود به‌طوری که ۳۲۰ هزار انواع کامیون این ‌بار را در سراسر کشور جابه‌جا می‌کنند که برای تحقق ایمنی، مدیریت تردد، نظام توزیع کالا و غیره به یک‌سری داده‌های منسجم، منظم و قابل دسترس نیاز است.

 

ارسال نظر