ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۵۷

  قیمت بنزین پروازهای باری  4 برابر مسافری

رییس هیات‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: گرانی قیمت سوخت هواپیماهای باربری به نسبت پروازهای مسافری مانعی بزرگ در مسیر توسعه صادرات محصولات ساخت ایران است.

به گزارش ایسنا، سعید زرندی با اشاره به قیمت چهاربرابری سوخت هواپیماهای باربری نسبت به هواپیماهای مسافربری یادآور شد: در زمینه حمل و نقل هوایی امکانات فراوانی فراهم است، اما گرانی سوخت پروازهای کارگو سبب شده که صادرات از مبدا ایران تقریبا به حالت تعلیق در بیاید و مانع از درآمدزایی در این حوزه شود.

او با تاکید بر تصویب کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باربری در شورای عالی صادرات تصریح کرد: باتوجه به اینکه این موضوع نیاز به تایید سازمان مدیریت و اعلام هیات دولت دارد، هنوز اتفاقی درخصوص کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری صورت نگرفته است.

  لزوم تغییر نگاه بانک مرکزی به لیزینگ مسکن

با گذشت نزدیک به یک سال از آزاد شدن لیزینگ مسکن و اجرایی نشدن آن، دبیرکل انجمن لیزینگ با اشاره به اینکه نگاه بانک مرکزی به لیزینگ بانک‌ها باید تغییر کند، ‌گفت: نگاهی که در مورد آنها وجود دارد، اشتباه است و بانک مرکزی باید تدابیری بیندیشد که لیزینگ بانک‌ها هم بتواند به بخش مسکن وارد شوند، اگر قرار باشد در این باره اقدامی نکنند، اصلا چرا باید لیزینگ داشته باشند؟

به گزارش ایسنا، محمدهادی موقعی با بیان اینکه باید مقررات لازم برای لیزینگ بانک‌ها فراهم شود، افزود: اگر قرار است بخشنامه‌یی را بانک مرکزی به‌طور یکسان به بانک‌ها و لیزینگ‌های آنها ابلاغ کند، به‌طور حتم لیزینگ‌ها نمی‌توانند از پس آن برآیند. این در شرایطی است که باید نوع نظارت بر لیزینگ‌ها متفاوت از نظارت بر بانک‌ها باشد.

دبیرکل انجمن لیزینگ با اشاره به اینکه دغدغه بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی است، افزود: این موضوع نباید موجب ضربه زدن به شرکت‌های لیزینگ شود، چراکه لیزینگ‌ها نیازمند اصلاح نیستند و در حال شکل‌گیری و توسعه بوده و در این شرایط اصلاح قانون به کار نمی‌آید بلکه باید به سمت تدوین قوانین و مقررات برای لیزینگ‌ها پیش رفت.

موقعی با اشاره به اینکه قوانینی برای لیزینگ‌ها در حال تدوین است، افزود: حتی نظرهایی وجود دارد که نباید لیزینگ‌ها را جزو بازار غیرمتشکل پولی به‌حساب بیاوریم، چراکه در این بازارها پول و سپرده‌گیری می‌شود در حالی که لیزینگ‌ها سپرده‌پذیر نیستند و باید این نگاه تغییر کند.

  کاهش غلظت آلاینده‌های جوی از بعدازظهر امروز

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز میانی جو همراه با وزش باد، از بعدازظهر پنج‌شنبه شرایط جوی برای کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق مهیا می‌شود.

به گزارش ایرنا، روز جمعه این هفته تا حدی بر میزان بارش افزوده شده و گستره آن شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و تاحدی شمال‌شرق کشور را نیز دربر خواهد گرفت.

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، باتوجه به تداوم پایداری و سکون نسبی جو، همچنان شرایط جوی برای تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، کرج، اصفهان، تبریز، ارومیه و اراک تا اواسط روز پنج‌شنبه ادامه دارد.

 

  شرکت فرودگاه‌ها و سازمان بنادر تفاهمنامه همکاری امضا کردند

با امضای تفاهمنامه همکاری میان مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، زمینه همکاری میان این دو نهاد برای انجام هماهنگی‎های جست‌وجو و نجات در سوانح هوایی فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی در مورد اهمیت امضای تفاهمنامه همکاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی کشور با دیدگاه بشردوستانه وظیفه خطیر و عظیم هماهنگی‎های جست‌وجو و نجات در سوانح هوایی کشور را براساس تعهدات سازمانی و بین‎المللی با راهبری بر ۹ فرودگاه دارای مرز آبی تحت حاکمیت شرکت را که شامل فرودگاه‎های بندرعباس، بندرلنگه، ابوموسی، بوشهر، آبادان، رشت، رامسر، نوشهر و ساری، دو فرودگاه نظامی چابهار و جاسک و سه فرودگاه منطقه آزاد که شامل کیش، هندورابی و قشم و همچنین فرودگاه‎های دارای مرز آبی متعلق به وزارت نفت شامل سیری، لاوان، خلیج‎فارس، خارک، بهرگان، ماهشهر و جم انجام می‎دهد.

 نیکبخت ادامه داد: اداره کل کنترل ترافیک هوایی با یک مرکز اصلی و ۹ مرکز فرعی جست‌وجو و نجات در فرودگاه‎های مهرآباد، مشهد، تبریز، کرمانشاه، کرمان، زاهدان، اصفهان، بندرعباس و بوشهر در زمان وقوع سوانح هوایی با امکانات و تجهیزات ارتباطی، نظارتی، مخابراتی و تعامل با سازمان‎ها و ارگان‎های مربوطه هماهنگی‎های لازم را برای انجام عملیات تجسس و نجات به‌صورت ۲۴ ساعته فراهم کرده است.

او افزود: پیامد امضای تفاهمنامه میان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی استفاده موثر از ظرفیت منابع انسانی در ارائه کار تیمی مفید برای امداد و نجات در سوانح هوایی سقوط در آب است.

نیکبخت اظهار کرد: از دیگر اهداف این تفاهمنامه همکاری و ارتباط با نهادها، سازمان‎ها و تعامل با شرکت‎های هواپیمایی، تعهد اجتماعی و رویکرد سیستمی با انسجامی یکپارچه، دانش‎گرایی و آموزش برای ارائه خدمات نوین و برتر برای ارتقای سطح ایمنی در جست‌وجو و نجات و نیز کارآمدسازی و هماهنگی ساختار و شیوه‎های نظارت و کنترل در جست‌وجو و نجات است.

 

ارسال نظر