ضرورت ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۸۵

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر حل مشکلات صنایع کوچک گفت: از امروز هدف ما نجات کشورمان در حوزه صنایع کوچک است. از این‌رو بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری کند و ما نیز در کنار آن کمک کنیم.

 به‌گزارش شاتا، صادق نجفی در گردهمایی مدیران عامل شرکت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه 92درصد از صنایع کشور صنایع کوچک هستند به تکمیل ظرفیت واحدهایی که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و نیز حل مشکل بازار این نوع صنایع تاکید کرد.

وی افزود: می‌توانیم با برند‌سازی و برنامه‌ریزی در این دو موضوع کار کنیم. نجفی اضافه کرد: خوشبختانه الان در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت یک هماهنگی و همدلی و یک خواست و امید نسبت به این سازمان به وجود آمده و اگر بخواهیم، می‌توانیم بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را در حوزه تولید و تجارت و حتی خدمات تامین کنیم به شرطی که بخواهیم.

نجفی ادامه داد: برای موفقیت بیشتر باید هم مسوولان و هم مردم را هم با خودمان همراه کنیم و این همراهی نیازمند انتقال هدف و استراتژی به تولید‌کنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است. او تاکید کرد: حوزه رسانه‌یی وظیفه بزرگی دارد که بتوانیم اهداف و برنامه‌ها را به مردم انتقال دهیم اگر می‌خواهیم موضوع اشتغال و معیشت حل شود یکی از راهکارها این است که این کارها را با مشارکت انجام دهیم و در این زمینه باید تلاش مضاعف انجام شود. به گفته نجفی، برنامه‌های متعددی در بودجه 97 هست و کارهای خوبی انجام می‌دهیم، رایزنی می‌کنیم که از بودجه پایداری در سازمان برخوردار شویم. نجفی گفت: امکانات زیادی در کشور از جمله امکانات مناطق محروم و صندوق توسعه و... هست و قطعا در بودجه 97 خواهید دید که نسبت به سال‌های گذشته وضعیت فرق می‌کند در حالی که این سازمان همیشه به عنوان یک سازمان ستاره‌دار و در لیست واگذاری‌ها بوده است. او تصریح کرد که هر جا احساس می‌کنیم نیاز به مقررات و قانون و آیین‌نامه دارد باید روان‌سازی صورت بگیرد و وضعیت فضای کسب و کار در کشور خوب نیست باید این فضا را آسان کنیم. به گفته او، آینده خوبی در حوزه آب و خاک نداریم و در شرایط بحران آبی در بعضی مناطق قرار داریم و باید در این زمینه به دنبال راهکار، جایگزین‌ها و برنامه‌ریزی باشیم. نجفی با تاکید بر موضوع بهره‌وری و آموزش تصریح کرد: هر قدر بتوانیم کارها را به صورت علمی‌تر انجام دهیم مطمئنا این برای نظام و نیز سازمان صرفه‌جویی به دنبال دارد و هرچه هزینه‌های تمام شده پایین بیاید سازمان بیشتر بهره‌مند خواهد شد.

 

 

ارسال نظر